[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

irocket pisze:Aha, jak masz TCS / ASR to dobrze by było wyłączyć tymczasowo, żeby Ci auto nie odjechało
Jeśli podniesiesz jedno koło do góry to auto nie odjedzie, bo są tu półośki przecież zastosowane. ASR nie da się wyłączyć przyciskiem ;)

kamis, popraw pole "Skąd" zgodnie z regulaminem.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: vwir »

Sony pisze:
irocket pisze:Aha, jak masz TCS / ASR to dobrze by było wyłączyć tymczasowo, żeby Ci auto nie odjechało
Jeśli podniesiesz jedno koło do góry to auto nie odjedzie, bo są tu półośki przecież zastosowane. ASR nie da się wyłączyć przyciskiem ;)

kamis, popraw pole "Skąd" zgodnie z regulaminem.


Nie tyle przy TCS/ASR ile przy EDL auto jak najbardziej odjedzie. Na tym polega elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. A EDL występuje we wszystkich 1M wyposażonych w ASR/TCS jak i czasami w takich w których nie ma takich systemów. Nie da się go wyłączyć przyciskiem, jedyna opcja to wyciągnięcie bezpiecznika od ABS (na akumulatorze).
Wracając do usterki - czyli zaraz po wymianie przegubów było dobrze, a pojawiło się po tym, jak się odkręciły przeguby? Jeśli tak to sprawa prosta - gdy przeguby się odkręciły to dostał się do nich syf i piasek i znowu padły. Obawiam się, że czeka Cię ich kolejna wymiana. A przynajmniej wyciągnij je, umyj dokładnie ze smaru i zobacz, czy nie mają wżerów. Jeśli nie mają to złóż na nowym smarze.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

Nie tyle przy TCS/ASR ile przy EDL auto jak najbardziej odjedzie. Na tym polega elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. A EDL występuje we wszystkich 1M wyposażonych w ASR/TCS jak i czasami w takich w których nie ma takich systemów. Nie da się go wyłączyć przyciskiem, jedyna opcja to wyciągnięcie bezpiecznika od ABS (na akumulatorze).
Dziwne, bo ja mam ASR/TCS a auto jakoś nigdy nie chciało odjechać :P :D
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: vwir »

Zablokowałeś jedno koło, a drugie kręciło się w powietrzu?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

vwir, jedno koło było w powietrzu, a drugie normalnie na glebie.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: vwir »

No to EDL nie spełnił swojego zadania. Ciężko wyczuć dlaczego, bo w takiej sytuacji powinien wyhamowywać kręcące się luźno koło, żeby to drugie dostało więcej momentu obrotowego. Tak czy inaczej, inni mogą mięć mniej szczęścia niż Ty i w takiej sytuacji lepiej wyciągnąć bezpiecznik od ABS-u.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Sony »

vwir, ależ oczywiście, że wyhamowywał kręcące się koło :) Nawet jak wyłączyłem TCS to i tak koło było hamowane. Jednak auto nie ruszyło.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: vwir »

No to wyhamował na tyle słabo, że drugie nie dostało zbyt dużo momentu i auto nie pojechało. Albo po prostu wystarczająco skutecznie zablokowałeś tylne koła.
Dobra, bo to chyba nie o tym temat jest. Po prostu takie sprawdzanie jest bardzo skuteczne i w tym przypadku zalecane, żeby znaleźć przyczynę, ale bezpieczniej wyciągnąć bezpiecznik. Da nam to dodatkowy plus - będziemy sami przyhamowywać kręcące się koło i dokładnie będziemy wiedzieć czy już zaczyna stukać czy nie. Przy aktywnym EDL hamowanie następuje samoczynnie i nie wiemy kiedy ani z jaką siłą będzie się wtrącało.
kamis
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2014, 14:48

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: kamis »

Witajcie koledzy.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc. W treści wątku padło wiele oznaczeń skrótów literowych systemów elektronicznych. Na mechanice znam się na tyle ile muszę ale nie jestem idiotą żeby nie nauczyć się nowych rzeczy więc wygooglowałem wszystkie ;) Z całą pewnością powiem Wam, że moje autko nie posiada ASR/TCS gdyż nie widzę na desce żadnego przycisku do jego wyłączenia - metoda dedukcji;). Co do EDS nie jestem pewien, ale wydaje mi się ze też nie (chociaż mogę się mylić). Gdy mi się lewy przegub odkręcił to nawet na posesję do chłopa nie mogłem ruszyć, bo nie było oporu na prawe koło. A jeśli dobrze zrozumiałem to tak działa ten system.

Reasumując. Postaram się zrobić tak jak piszecie ale dopiero gdy dojade na kanał. Linki od ręcznego, klocki i tarcze z tyłu są nowe więc mam nadzieję, że wytrzymają. Teraz nie dysponuję kanałem więc powoli wykreślam prawdopodobne przyczyny choroby mojego skarbu. Wyczytałem w wątku coś o poduszce od skrzyni, a tak się składa, ze ją w tym roku również wymieniłem. Jutro na parkingu zdemontuję filtr i ją sprawdzę. Odezwę się jutro.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Stukanie / pukanie / gumy stabilizatora i inne

Post autor: Kitaj »

vwir pisze:Jeśli tak to sprawa prosta - gdy przeguby się odkręciły to dostał się do nich syf i piasek i znowu padły. Obawiam się, że czeka Cię ich kolejna wymiana.


kamis pisze:Ostatnio gdy parkowałem na wzniesieniu i auto było pochylone prawą stroną w dół lewa uniesiona, ten sam dźwięk słyszałem zaraz po odpaleniu silnika:/ Gdy auto stoi równo nic nie słychać.


Ja po tym co kolega napisał bardziej bym obstawiał skrzynię niż przeguby. Przeguby na postoju nie hałasują a napisal że dzwięk wystepuje podczas postoju
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ