[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Renovatio »

drag13 pisze:czyli jak na filmie widać jest za duży luz na tym wężu? czy zostawić to i nie ruszać? :)


Po pierwsze: Jak dla mnie to luz na króćcu jest i to duży ale po raz kolejny ci powtarzam sprawdzić to musisz sam zdejmując ten przewód z króćca, opaska i poxilina kosztuje kilka złotych więc to nie są koszty ogromne, króciec ma być nieruchomy ZERO LUZU. Pompa podciśnienia je wytwarza i jeśli jest gdziekolwiek w układzie nieszczelność to są problemy a to z klapa gasząca, a to z hamulcami, a to z turbiną. U mnie po naprawie króćca silnik gaśnie miękko jak benzyniak bez szarpania i są ostrzejsze hamulce :)
Jak chcesz to ci jutro wstawię fotkę jak to u mnie wygląda.

Po drugie: Diesla to chyba pali się od razu jak zgaśnie lampka od świec a nie czeka się jeszcze z pół minuty.

Po trzecie: Akumulator to ci chyba tej zimy nie przeżyje.

Po czwarte: Świece żarowe do weryfikacji, bo tak jakby łapał nie na wszystkich garach, może któraś nie grzeje albo się kończy. Jeśli masz wymieniać to np. na BERU i zawsze komplet. Biały dym przy zapaleniu może wskazywać na uszkodzone świece.

Po piąte: Filtr paliwa czy czysty i czy markowy np. knecht, mann w ostateczności bosch no i czy paliwo nie schodzi z pompy poznasz po dużej ilości pęcherzyków w przewodzie paliwowym na zgaszonym silniku(jeden 2 lub 3 centymetrowy pęcherzyk to norma, w większości naszych dieselków)

Po szóste: Gdzie tankujesz i jakie paliwo.

Gdy sprawdzisz wszystko z tej skromnej listy dopiero zacznij szukać dalej, najpierw podstawy, dopiero później szukaj przyczyn w czujnikach, rozrządzie itd.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

I taka odpowiedz mi się podoba masz dużę piwo odemnie :) akumulator zamowiony na poniedziałek varta 77-780, potem pojdzie krociec do roboty a potem sprawdzenie swiec i wymiana filtra taki pecherz robi się w przewodzi po dłuższym postoju

[ Dodano: 2014-10-24, 21:40 ]
filtr paliwa filtron założony w marcu wraz z kompletnym rozrządem INA

[ Dodano: 2014-10-24, 21:41 ]
tankuje tylko na orlenie lub bp czysty ON zadne ULTIMATE czy VERVA 98
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Renovatio »

Pęcherzyk w przewodzie zostaw, u mnie jest to samo, walczyłem z tym wymieniałem części i nic, jak był tak jest, mechanik mi powiedział żebym nie przeginał i to zostawił w spokoju, tak zrobiłem.

Jeśli filtr był wymieniany w marcu to na razie go zostaw.

Co do paliwa, warto czasami zalać lepsze paliwo, zwłaszcza przed zimą, np VERVA ON, uszlachetniacz zawarty w paliwie oczyszcza układ paliwowy, w tym filtr i zapobiega wytracaniu parafiny.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

Ok w takim razie filtr zostawie narazie, zastanawia mnie tylko to odpalanie bo ciezko ma teraz ale nie palil idealnie także jak było lato i temperatura byla w ok 20stopni podczas zimnego silnika;/
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Renovatio »

Jak pisałem powyżej przyczyn może być wiele od rozrusznika po pompę wtryskowa. A zobaczysz czy będzie różnica przy nowym akumulatorze, jeśli akumulator będzie miał kiepski prąd rozruchowy, to i w lato będzie ciężko zapalić o zimie nawet nie mówiąc.
Diesel musi mieć porządne kopniecie przy starcie tak jest i tego nie zmienisz.

U mnie tez pojawił się problem z rozruchem na zimno w temperaturach między 1 a 10 stopni, winowajca okazał się czujnik temperatury płynu chłodzącego, po wymianie jak ręka odjął, ale u nie objawy były zupełnie inne i auto łapało zawsze na wszystkich garach, i rozrusznik kręcił dobrze.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, ja oglądałem twoje filmiki to strasznie krótko ci grzeją świece, (porównuje tu do siebie) jak na temp poniżej zera, ale tu również winowajca może być akumulator.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

Akumulator bedzie w poniedziałek więc wszystko będzie wiadomo myśle ze 77 na 780 Varty będzie wystarczający, potem sprawdze sobie świece i ewentualnie zakupie wszystkie BERU, i zrobie ten krociec od pompy vacum, jesli krotko grzeją sie swiece to jaka może być przyczyna?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

drag13 pisze:filtr paliwa filtron założony w marcu


Filtrony nie lubią TDI...
Michal
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

Czego nie lubia? Jaki jest dobry filtr paliwa?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

drag13 pisze:Czego nie lubia?


Na forach tak mówią, knecht, mann to sa db filtry

[ Dodano: 2014-10-27, 12:17 ]
Renovatio pisze:Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, ja oglądałem twoje filmiki to strasznie krótko ci grzeją świece, (porównuje tu do siebie) jak na temp poniżej zera, ale tu również winowajca może być akumulator.


Dlaczego? Czas grzania liczy i "zapala" kontrolkę sterownik i nie ma to nic wspólnego z akku, jedyny sygnał do analizy czasu to czujnik temp zewn., wystarczy go zdjąć i sprawdzić czy czas będzie max.
Michal
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

Czyli z rana odpiąć czujnik temperatury i probować odpalać na odpiętym? Czy jak?
ODPOWIEDZ