drag13 pisze:czyli jak na filmie widać jest za duży luz na tym wężu? czy zostawić to i nie ruszać?
Po pierwsze: Jak dla mnie to luz na króćcu jest i to duży ale po raz kolejny ci powtarzam sprawdzić to musisz sam zdejmując ten przewód z króćca, opaska i poxilina kosztuje kilka złotych więc to nie są koszty ogromne, króciec ma być nieruchomy ZERO LUZU. Pompa podciśnienia je wytwarza i jeśli jest gdziekolwiek w układzie nieszczelność to są problemy a to z klapa gasząca, a to z hamulcami, a to z turbiną. U mnie po naprawie króćca silnik gaśnie miękko jak benzyniak bez szarpania i są ostrzejsze hamulce
Jak chcesz to ci jutro wstawię fotkę jak to u mnie wygląda.
Po drugie: Diesla to chyba pali się od razu jak zgaśnie lampka od świec a nie czeka się jeszcze z pół minuty.
Po trzecie: Akumulator to ci chyba tej zimy nie przeżyje.
Po czwarte: Świece żarowe do weryfikacji, bo tak jakby łapał nie na wszystkich garach, może któraś nie grzeje albo się kończy. Jeśli masz wymieniać to np. na BERU i zawsze komplet. Biały dym przy zapaleniu może wskazywać na uszkodzone świece.
Po piąte: Filtr paliwa czy czysty i czy markowy np. knecht, mann w ostateczności bosch no i czy paliwo nie schodzi z pompy poznasz po dużej ilości pęcherzyków w przewodzie paliwowym na zgaszonym silniku(jeden 2 lub 3 centymetrowy pęcherzyk to norma, w większości naszych dieselków)
Po szóste: Gdzie tankujesz i jakie paliwo.
Gdy sprawdzisz wszystko z tej skromnej listy dopiero zacznij szukać dalej, najpierw podstawy, dopiero później szukaj przyczyn w czujnikach, rozrządzie itd.