[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Witam. Znowu was sie poradze. Mialem problem z turbo po 3 miesiacach od czyszczenia. Po tych 3 miesiacach turbo na dlugim postoju bylo wylaczone albo zamulone Dopiero bo kilku glebszych przygazowach na zimnym do 2, 5 puszczalo zamule i normalnie chodzil. Do tego mi wylaczalo turbo czasami. Postanowilem je sam wyczyscic i po miescie przez kilka dni wskazowka nie schodzila z 4, 5 tys. Biegi to 1, 2, 3 :) 4 i 5 nawet nie zapinalem. Jezdzilem tak troche czasu i po tym czasie moze cos ustalo ale teraz gdy samochod dlugo postoi znowu turbo zamulone przez chwile i na zimnym jak dojdzie powyzej 2, 5 do 3 tys to wylacza turbo. Na cieplym krecic do czerwonego mozna i nie wylaczy sie turbina. Co jest grane ? wiecie ?
dolmarc
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 22:10

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: dolmarc »

Zimny silnik+ ostre przegazówki co więcej kręcenie go do 5 tysięcy to turbo aż się prosi o awarię. Fakt diesla dobrze jest przegonić ale gopiero gdy się rozgrzeje do temp. roboczej. W Twoim przypadku prawdopodobnie geometria turba się przycina i najlepiej wyczyścić to po wykręceniu z auta. Odrobina pojęcia plus instrukcja jak to zrobić i do dzieła :)
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

dolmarc, z tego co mi wiadomo na zimnym silniku kręcenie do 2,5 jest zalecane ponieważ silnik osiąga wtedy moment znamionowy do zmiany biegu na wyższy. Więc 2,5 to nie jest kręcenie. Do 5 tyś kręciłem na gorącym jak turbo przeganiałem. A na zimnym mi turbo przechodzi w awarie gdy wcisnę ponad połowę gazu i obrotomierz przejdzie 2,5 tyś. ( może dojdzie do 2,7, zmienię bieg wyżej i turbo wyłacza )
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

futrosky, sprawdzałeś jak wygląda log 011?
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

szymekgd, nie sprawdzałem bo kompa podpinałem 3 miesiące temu jak mi turbo zacinało. I mechanik doszedł do wniosku że turbo jest zarąbane sadzą i trzeba czyścić więc wyczyścili, pojeździł 3 miesiące i znowu to samo, no może nie to samo bo z mniejszymi objawami ale też wkurzające.
A od czego ten log jest ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Widać w nim zależność ciśnienia doładowania (zadanego i oczekiwanego od obrotów, będzie widać czym spowodowane jest odcinanie
Michal
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Marcin_Toledo »

Mam Tolka 04r w Dieslu 1.9 150km ARL, nie dawno zakupiłem auto i zauważyłem ze raz na jakiś czas mam takie coś przeważnie dzieje się to na 2 biegu ze jak chce mu cypnąć to powyżej 3tys ma taka " dziure " z kolei jak wrzucę 3 bieg but w podłogę i samochód jedzie ciągnie do samego końca do 4 tys bez żadnego problemu. Wczoraj wyjeżdżałem z domu i chciałem przyśpieszyć bo się spieszyłem do miasta ja mu but w podłoge auto jedzie nie to , że się turbina wyłączy tylko po prostu słabiej ma taka jakby " dziure " szczególnie na 2 biegu wrzucę 3 bieg i podgonie do tych 3,5-4 i nie ma " tej dziury ". Ma ktoś jakieś pomysły ? Błędow żadnych nie ma w komputerze
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Zrób logi dynamiczne i zamieść na forum to się sprawa wyjaśni.
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Marcin_Toledo »

Logi dynamiczne ? co masz dokładnie na myśli?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Poczytaj sobie tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/10985 ... ny-Silnika i ew. https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=logi+dynamiczne

A jak już ogarniesz temat to logi zamieść tutaj wraz z opisem problemu: viewtopic.php?t=2740
ODPOWIEDZ