[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Sony »

misiek73.70, o oryginalny czujnik cofania pytaj w ASO.
carolciaaa
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 18 wrz 2014, 19:27

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: carolciaaa »

Witajcie,
Mam wielki problem... grzebałam sobie pod maską i śrubokręt (15cm) wyślizną mi się z ręki,
spadł na osłonę podwozia i przeturlał się po niej gdzieś pod silnik.
W tej chwili jestem na totalnym zadupiu poza krajem, więc wjazd na kanał nie wchodzi w grę,
do najbliższego mechanika mam jakieś 60 km za którego zapłacę pewnie ja za woły
i pewnie popatrzy się na mnie jak na wariata z jakim problemem do niego przychodzę.
Moje pytanie brzmi czy mogę sobie nim narobić szkodę? jeśli tak to czym mi to grozi?
i drugie pytanie jak go mogę usunąć? mam koło ściągać? ja słabsza płeć ponoć :/
z góry dziękuję za wszelkie sugestie :)
„Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: irocket »

Zanim temat poleciał do kosza, zdążyłem sklecić to (nie zdążyłem wysłać):

Dopóki nie dostanie się do pasków, to może tam być, ale jakby go gdzieś nie daj Boże złapało, to może trochę popsuć. Jeżeli auto nie ma gleby, to stań na równym (albo najlepiej najedź jednym kołem / stroną na krawężnik), rzuć koc / ręcznik pod spód i spróbuj się wsunąć na plecach pod auto. Potem możesz albo odkręcić osłonę np z jednej strony, albo całą, albo spróbować bez odkręcania wyciągnąć. Spróbuj też oglądnąć się za jakimś facetem, który za uśmiech odwali brudną robotę za Ciebie :D
Możesz spróbować też stanąć tak, żeby przód był z górki, może się śrubokręt przeturla do przodu i będzie go lepiej wyjąć.

PS: może ktoś ma inne pomysły, bo zapewne da się to zrobić lepiej. Przynajmniej ja bym próbował robić tak, jak opisałem :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Danielek. »

Mi przychodzi do głowy ruszyć powoli i depnąć heble do oporu żeby przeturlał się z powrotem do przodu,a jeśli to nie zda egzaminu to podlewarować podłożyć koło zapasowe pod podniesione koło a następnie wsunąć się pod samochód i szukać ręką sprawcę zamieszania ewentualnie odkręcić tył osłony to może sam wypadnie ;-)
carolciaaa
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 18 wrz 2014, 19:27

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: carolciaaa »

Wielkie Dzięki :)
z górką dziś próbowałam i chyba za mały spadek jutro zapoluje za większą...
teren pagórkowaty lekko górzysty więc się boję w trasę jechać żeby to cholerstwo zbytnio nie lawirowało :/
w ostateczności wersja z lewarkiem innych możliwości chyba brak
jeszcze raz serdeczne dzięki :D
„Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4506
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Roxon40 »

Ehhhhh taki problem to nie problem. Jak ci spadł, dźwigasz auto z jednej strony, odkręcasz dolną osłonę i wyciągasz śrubokręt.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: igi84 »

Roxon40, o ile ma odpowiednie narzędzia :P
carolciaaa
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 18 wrz 2014, 19:27

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: carolciaaa »

niby nie problem ale w moich oczach to urosło do rangi katastrofy :/
Jeździłam z tym dzisiaj obyło się bez atrakcji, może już wypadł
Dla świętego spokoju chcę się jutro zabrać za tą osłonę trochę kluczy mam tylko czy te właściwe? jakieś gwiazdkowe? jakie tam mogą być śruby? znowu nie będę spać po nocy :/
Jeszcze raz dzięki za sugestie:)
„Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Sony »

carolciaaa, potrzebne Ci będą klucze typu Torx, a właściwie jedna wersja, bodajże T15 lub T20 o ile mnie pamięć nie myli ;-) Pod warunkiem, że masz oryginalne wkręty przy osłonie.
Joe*Quarry
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:53

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Joe*Quarry »

Zauważyłem że przy przyśpieszaniu na czwartym biegu powyżej 120km/h zaczyna bardzo drgać mi kierownica, gdy puszczam pedał gazu to drgania ustają. Jaka może być przyczyna takich wibracji?
ODPOWIEDZ