Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

W mapie widać, że EGR pracuje zależnie od dawki paliwa oraz obrotów
Obrazek
Teraz inaczej myślę, po zaślepieniu EGR nic się nie zmienia w logach oprócz zasysanego powietrza w grupie 003, to jeżeli jest wstawiona blacha to wartość przepływomierza w grupie dynamicznej 003 jest zwiększona wartość i przez to na pewno nie wywala błędu. N18 wtedy powinien pracować jak pracował.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:po zaślepieniu EGR nic się nie zmienia w logach oprócz zasysanego powietrza


Dokładnie, wtedy przepływka podaje w stat 003 stałą wartość zmierzonego przepływu ok.500. Jeżeli egr jest sprawny to pokazuje ok. 250 przy jego włączeniu

kornat pisze:to jeżeli jest wstawiona blacha to wartość przepływomierza w grupie dynamicznej 003 jest zwiększona wartość i przez to na pewno nie wywala błędu


Zakręciłeś ;) W dynam 003 egr będzie zawsze zamknięty i żadnej różnicy nie będzie

W mapie widać, że EGR pracuje zależnie od dawki paliwa oraz obrotów


Tak, ale żeby ta mapa "zadziałała" to muszą być warunki które min. wymieniłem
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Zakręciłeś ;) W dynam 003 egr będzie zawsze zamknięty i żadnej różnicy nie będzie

Chodzi mi o to, że jak logujesz dynamicznie grupę 003 to przy niezaślepionym EGR jest wartość np. 900 a po zaślepieniu EGR będą wyższe wartości o powiedzmy ok. 300
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat, nie będą, przy przyśpieszaniu egr nie puszcza spalin do dolotu (jest zamknięty n18=ok.4.8%) czyli sytuacja jest identyczna jak przy jego zaślepieniu blaszka
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

szymekgd, sorry nie dopisałem, chodzi mi o wartości rzeczywiste (3 kolumna) mg/str
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

kornat, przy zaslepionym egrze w dynamicznym wartości rzeczywiste będą takie same jak przy niezaślepionym, a w stat. tak jak napisałeś wyższe o ok.300 i ta wartość będzie oznaczać blaszkę.
Michal
Trek
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2014, 10:41

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Trek »

Witam,
Dzisiaj znalazłem trochę czasu aby zająć się zaślepianiem egr.
Operacja udała się choć były kłopoty bo śruby imbusowe nie chciały się odkręcić.
Faktycznie po zaślepieniu egr ( wstawieniu blaszek) nie pojawia się żaden błąd.
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-09-06, 23:05 ]
Szanowni Koledzy,
Chyba pospieszyłem się z wnioskami :(.
Zrobiłem 100km na zaślepionym egr i nie było problemów. Zero błędów i jest OK. Pomyślałem!
Znowu wsiadam w auto i w trasę, a tu nagle dziwny dźwięk z turbiny (jak by kwiczenie ) i zaraz kontrolka od egra. Kwiczenie z czasem minęło, choć mam wrażenie, że chwilowo, a błąd egr wrócił ( po kilku kasowaniach).
Dokładnie jest to błąd
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
Powiem szczerze, że już chyba się poddam i wykręcę zaślepki i znowu wrócę do egr.
Nie wiem czy moje autko nie da się zaślepić, czy też coś innego powoduje błąd :(.
Trek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Auta po 2003 roku niestety mogą mieć tak, że wywali błąd...
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Sony, ASV?
Michal
Trek
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 24 sie 2014, 10:41

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Trek »

Myślałem że wszystkie asv mają te same sterowniki
Trek
ODPOWIEDZ