[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

Olej z zaworu EGR zapewne sączy się z otworków bocznych pod obudową membrany też tak mam a jeżeli mocno dmucha to raczej tylko jego wymiana ale czy też odłączyłeś zawór EGR od zasilania podciśnieniem czy tylko zaślepiłeś wężyk?? Jeżeli Ci silnikiem telepie przy gaszeniu sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe, najczęściej pękają przy króćcach lub po prostu wymień tylko nie kupuj badziewia typu gumowy i na zewnątrz jest oplot nylonowy one bardzo szybko siadają wiem to z własnego doświadczenia obecnie są u mnie wężyki zbrojone cohline i się sprawują, tylko zwróć uwagę iż masz tam dwie średnice.
Na tym forum masz schemacik podłączenia przewodów http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=2611 sprawdź również czy ta czarna kula (kompensator) nie jest czasem gdzieś pęknięty.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Witam. Mam problem z turbiną bo gdy długo samochód stoi na postoju to gdy go odpalę to się nie włącza turbina. Zaczeło się to tam kiedyś z pół roku temu, turbo przeszło mi w stan awaryjny gdy przyspieszałem( wyłączyłem i włączyłem silnik i zaczeło działać) jeździłem tak z 3 miesiące po 3 miesiącach po każdym rannym odpalaniu lub gdy stał dłuższy czas turbo wgl się nie włączało ( suchy diesel , przy przygazowaniu nie było gwizdu ) zgasiłem i zapaliłem auto i to samo, i tak 2 razy i za 3 razem zaczeło działać. Pojechałem do mechanika i okazało się że turbo się zapchało ( zapieczona łopatki ) więc zostałem auto na czyszczenie turbo, to było pod koniec czerwca, gdy go odebrałem wszystko grało. Jeździłem 2 miesiące i wszystko grało. Teraz na początku września przy przyspieszaniu znowu mi turbina przeszła w stan awaryjny i się wyłączyła na trasie. Zjechałem na pobocze, zgasiłem i zapaliłem auto i działała. Pojeździłem 2 dni i za 3 dniem przy rannym odpalaniu zauważyłem że turbo się nie załącza. Musiałem ponowić myk z czerwca i gasić i go zapalać aż się załączy. Dzisiaj rano było to samo ale go już nie gasiłem, otworzyłem szybę i robiłem przygazowanie do 2 tyś obrotów ( patrząc czy gwizda turbo ) turbina za pierwszym przygazowaniem nie zagwiazdala, za drugim też nie , za trzecim już lekko zaczeła gwizdać a za 4 już normalnie ładnie gwiazdała. Więc pojechałem i moc też była bez gaszenia. Moja prośba do was i pytanie. Co się stało znowu ? Znowu się zapiekły łopatki ? Ale przez 2 miesiące zdąrzyły się zapiec i po przejechaniu może z 3/4 tyś przez 2,5 miesiąca ? Jaka może być przyczyna tego efektu ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

futrosky pisze:Jaka może być przyczyna tego efektu ?


PSJ :-D
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Kitaj, właśnie od tamtego czyszczenia turbiny nauczyłem się żeby tak nie jeździć. Biegi przy 2,5 zmieniałem. Czasem kręcenie do 3,5 , czasem to raz na 2 dni :D nie było tak że zawsze "emeryt " tylko mu dawałem od tamtego czasu.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Niemozliwe jest po 2ch miesiacach letnich zamulic turbine,sprawdz czy sztanga nie jest zardzewiala i blokuje sie,oleju duzo nie znika?Moze przez egr leje sie na lopatki?Tylko b.duze ilizci wchodza w gre..
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

jutro sprawdzę tą sprawę z olejem i dam odpowiedź czy znika dużo czy nie. Ale z tego co sprawdzałem tydzień temu to wziął może 1 albo 2 mm z miarki. A olej wymieniałem na wiosnę. Z czego przejechałem 10 tysięcy. Więc z miarki 1 lub 1,5 mm oleju to chyba nic na 10 tyś kilometrów lub na pół roku.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

A czy mechanik na pewno zrobił pełne czyszczenie turbiny??? czy tylko rozruszał sztangą zapieczone kierownice, po drugie u mnie był przypadek że gdy zapiekły się kierownice powybijało w środku kilka małych części jakieś wahadełko i ślizg które odpowiadały za pracę łopatek itp plus wymiana samej gruszki na nową, Więc jak radzi kolega szymekgd, poruszać sztangą i powinna chodzić z oporem ale nie za dużym, następnie wężyki podciśnieniowe wszystkie jakie są w aucie najłatwiej przy gaszeniu silnika stwierdzisz czy jest jakaś nieszczelność jak gaśnie łagodnie to jest ok jak twardo to masz gdzieś dziurę i jak wspomaganie hamulców nie jest takie jak powinno.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Dzisiaj np. Odpaliłem ( mam pełen przelot zrobiony ) i zaczął strasznie ***zieć. Robiłem mu przygazówki żeby to turbo gwizdało ale nic nie gwizdało, tylko tak słabiutko. Więc postanowiłem przejechać 100m zobaczyć czy ciągnie i samochód ciągnął ale nie gwizdało turbo i pierdział. Zatrzymałem się zgasiłem i zapaliłem i wszystko ustało. Gwizdał od zera, i przestał ***zieć, tak jak zawsze powinno być. Więc co może być ? Jak ciągnął a turbo nie gwizdało i pierdział ?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Najlepiej by było zrobić tak, że wsiadasz do auta, podpinasz kompa, odpalasz silnik i zaczynasz logować dane grupy. Później gasisz i odpalasz znów i nowy log wtedy, jak jest "dobrze"
Obrazek
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

Spróbuj zamienić N75 z N18 może po prostu N75 Ci świruje albo się zacina.
ODPOWIEDZ