[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Ja to sprawdzę zaraz :P Pójdzie albo bezpiecznik out, albo czujnik, albo odepnie się którąś lampę
Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Raczej napraw rozrusznik ;)


Można i tak, pytanie na jak długo skoro to kwestia braku ciśnienia wewn.pompy?

Poważnie, nie było tego w 1L? Pytam, bo na 100% było w golfie III (padnięty czujnik lub bezpiecznik świateł stopu był sygnalizowany migającą kontrolką od świec żarowych).


Poważnie. Przerabiałem ostatnio problemy z czujnikiem stopu i jedyna kontrolka to uprzejmy Pan który pofatygował się czekając w korku wyjść z auta i poinformować mnie o braku stopów...Co ciekawsze ecu posiada informację z dwóch czujników przy hamulcu bo sprawdza je przy aktywacji tempomatu, o wysłaniu informacji o ich awarii na zegary nie pomyśleli..
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:Można i tak, pytanie na jak długo skoro to kwestia braku ciśnienia wewn.pompy?

Jeżeli brak ciśnienia wewnętrznego w pompie to się naprawia pompę a nie zmienia mapy ;) Patrząc na mapy dawka paliwa widać, że przy temp. płynu chłodzącego 20*C potrzebuje obroty rozrusznika 250 a za to przy 70*C 280rpm i nie jest to wina pompy, że rozrusznik nie osiąga danej prędkości. Tuner wstawia w mapie wartości dawki paliwa już dla niższych obrotów przez co auto odpala, ale dwumasa tego nie lubi ;)
Dla jasności tak wygląda mapa dawki rozruchowej z silnika ALH, tam gdzie są zera pompa nie podaje paliwa:
Obrazek
A tak wygląda przykład modyfikacji mapy dawki rozruchowej:
Obrazek

P.S. W siostry A3 ktoś przekodował na automat, my naprawiliśmy rozrusznik przestawiłem na manuala i już parę latek auto pali jak należy, a jest dużo jeżdżone i też często odpalane.
Reasumując palenie na ciepło nie ma nic wspólnego z pompą to tylko mit forumowy.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Zwracam honor, w 1L NIE MA sygnalizacji problemu ze stopami poprzez mruganie kontrolki świec.
Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

kornat, wszystko ok, ale na forach jest też dużo wpisów, że po regeneracji/wymianie rozrusznika sytuacja się nie zmieniła i to jest fakt. Masz rację,że ori mapa jest bezpieczna dla dwumasa, ale w przypadku wiekowych pomp w 99% 1L pomaga jej korekta, tak samo w nowszych dieslach na pompkach występują takie same problemy i również pomaga korekta mapy..
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kornat »

Co do 1L to nie bardzo wiem jak tam sprawa wygląda. Ja mimo wszystko uważam, że lepiej naprawić część (rozrusznik cena nie jest duża za naprawę/pompę odwdzięczy się pracą silnika podczas pracy niż tylko odpalania) niż przestawiać parametry gdzie tuner też zawoła przyzwoitą sumkę za taką korektę.
Również nie dziwię się, że każdy robi taniej bo taki kraj i czasem trzeba na czymś oszczędzić.

irocket pisze:Zwracam honor, w 1L NIE MA sygnalizacji problemu ze stopami poprzez mruganie kontrolki świec.

U mnie w 1M z 2000r. też kontrolka się nie pojawiła przy uszkodzonym czujniku świateł stopu.
dolmarc
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 22:10

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dolmarc »

Witam,
mam nietypowy problem z odpaleniem, otóż problem pojawia się z rana gdy temperatura jest w przedziale 0-10 stopni, powyżej i poniżej tej granicy auto pali bardzo ładnie, ale w tej granicy trzeba tolka pokręcić zanim odpali, nie pali od razu na wszystkie gary tylko tak jakby jeden najpierw łapał a potem reszta no i puszcza wtedy siwego dymka. Wygląda to jakby się zapowietrzał ale dziwi mnie fakt że tylko w takich temperaturach. Czy ma ktoś może pomysł co może być nie halo?
Dodam że świece grzeją ok, wtryski wyregulowane, filtry nowe, opaski na filtrze powymieniałem na te skręcane a problem jest nadal :-(
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Zmień vag-iem warunki zadziałania świec (wydłuż czas grzania). Swoją drogą - jak sprawdzałeś, że świece grzeją?
dolmarc
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 wrz 2014, 22:10

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dolmarc »

Sprawdzone na dwa sposoby wykręcone i krótko do akumulatora oraz włożone w fajki na samochodzie, zmasowane, wypięty czujnik temperatury i heja, hulają jak trzeba, ale to i tak jak jest na zewnątrz 5-10 stopni to się nie załączają i nie powinny raczej, auto bez nich powinno ładnie wystartować
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

O ile auto ma 3-4 lata i maks 150tys przebiegu to tak. Ale auto, które ma 10-15 lat i z 300-400tys przelotu to już ani kompresji nie ma takiej samej, ani wtryski nie są idealne, ani rozrusznik nie kręci jak nowy. Dlatego najprościej wtedy wydłużyć czas grzania świec, który też przesuwa temperaturę zadziałania świec. Możesz łatwo sprawdzić, czy to by pomogło - odepnij przy tych 5-10 stopniach czujnik temperatury i spróbuj odpalić. Wymusisz wtedy grzanie świec.
ODPOWIEDZ