[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

kornat, czyli out z n18 zamieniam miejscami z out n75. Ale skoro egr też nie reaguje to czy to coś da?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

piotreus-1988 pisze:czyli out z n18 zamieniam miejscami z out n75.

Nie, zamieniasz zaworki miejscami.
piotreus-1988 pisze:Ale skoro egr też nie reaguje to czy to coś da?

Być może masz zaślepiony wężyk od EGR, jeżeli nie, to teraz rodzi się nowe pytanie, czy w ogóle masz podciśnienie :) Dlatego logi są ważne bo się widzi co się dzieje i jak zaworki pracują.
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

kornat pisze:Być może masz zaślepiony wężyk od EGR, jeżeli nie, to teraz rodzi się nowe pytanie, czy w ogóle masz podciśnienie
kornat, egr raczej nie jest zaślepiony bo po zakupie auta cały zawór był czyszczony, więc gdybym miał zamiar go zaślepić to bym go nie czyścił.
kornat pisze: Dlatego logi są ważne bo się widzi co się dzieje i jak zaworki pracują.
No tak ale na tym się nie znam a ten gościu co się wpinał w kompa powiedział, że nie ma takiej potrzeby. Jutro wstawiam auto do garażu w związku z zerwaną i rozwierconą w dachu śrubą od bagażnika:D więc powiem co się dzieje z autem i mam nadzieję, że znajdą czas i na to.
Na chwilę obecną to wszystko co mogę zrobić.
Dzięki Kornat za wszystkie porady a przede wszystkim za poświęcony czas!
Jeszcze tylko jedno pytanie, czy mogę wykluczyć turbo jako winowajcę? Pozwolili to spokojniej spać

[ Dodano: 2014-07-09, 17:17 ]
Panowie info od mechanika, tak jak wszyscy podejrzewali wężyk, dokładnie wężyk idący do kolektora ( o ile dobrze pamiętam). Auto do odbioru jutro bo wyszła jakaś plecionka jeszcze bo strasznie syczy( turbo nie słuchało to nie słyszałem). Jeszcze raz dzięki Sony i Kornat.
kuba1987
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Łódz

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kuba1987 »

Witam mam pytanie jadać wczoraj do pracy nagle mi brakło turbo tak jak by się dosłownie odłączyło zero reakcji tak przejechałem jeszcze parę km i zgasiłem auto po pracy wsiadłem w auto i turbo już działa czy to jest oznaka ze powoli już dochodzi kres turbiny :-/ ?
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Bartosz_n »

kuba1987,
Nie, najprawdopodobniej masz problem z kierownicami albo zaworem N75 .
Musisz zrobić logi , wrzucić na forum i Ci Chłopaki pomogą odnaleźć problem ;-)
kuba1987
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 maja 2014, 21:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Łódz

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kuba1987 »

No nic muszę zakupić teraz kabel ściagnać program i brać się za logi na razie zdarzyło mi się to raz ale sprawdzić by pasowało dzięki za pomoc Bartosz_n, masz u mnie :564:
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kitaj »

Jak zdarzyło się raz to spróbuj przepalić auto :) Może jeszcze do uratowania
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
galamarcin
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:32

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: galamarcin »

Myślę że ten temat będzie dobry do mojego problemu.
Zauważyłem ostatnio ubytek oleju, czy mogę przypuszczać że to turbo się kończy, dodam że EGR cały zarzygany dookoła olejem w rurze do IC też jest na sciankach olej wookół odmy też nie jest wesoło.
Może jakieś wskazówki jak konkretnie zdiagnozować przyczynę,
Z góry dziękuję za pomoc.
Doodam że olej to cały czas leje pełen syntetyk castrol edge
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: vwir »

Ile Ci żre tego oleju? U mnie na przykład motula trochę łykał. Po przejściu na valvoline maxlife nie dolewam pomiędzy wymianami.

Generalnie to co jest wokół odmy nie pochodzi od turbiny, tylko z głowicy. Później ten olej z odmy leci do turbiny, IC i EGR. Ale to nie zmienia faktu, że turbina też może puszczać. Jedynym sposobem sprawdzenia byłoby wymycie całego dolotu (co akurat jest wsazane raz na jakiś czas), następnie odpięcie odmy, wrzucenie jej do butelki i zaślepienie dziury po odmie w dolocie jakimś korkiem. Pojeździj tak z miesiąc albo dwa i zobacz, czy znowu się pojawił olej w EGR i IC. Jeśli tak to turbina puszcza. A jeśli tam jest czysto a w butelce z odmą jest dużo oleju, to głowica.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: klynna »

Panowie, co sądzicie o preparacie z tego filmu ?
https://www.youtube.com/watch?v=pgbAorTjssw

Dźwięk pracy uległ poprawie... 1m5s a 2m30s
ODPOWIEDZ