[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Panowie możliwe,że problem by był poruszany jednak nie znalazłem albo nie potrafię ze sobą skojarzyć pewnych faktów. Przechodząc do meritum autko 1.9 asv 110 koni bez żadnych modyfikacji. Problem polega na tym, że auto jest mułowate. Jadąc wczoraj na działkę osiągnięcie 140km/h było problemem. Wiem zaraz napiszecie o logach niestety nie mam vaga, jednak będę dzwonił do znajomego bo chyba ma kogoś kto mógł by pomóc chociaż nie wiem czy bedzie można je prawidłowo przeprowadzić bo auto strasznie długo skręca się na obroty a przy dynamicznych trzeba chyba do 4200 je przytrzymac. I teraz pytanie auto nie łapie noflauta, więc kierownice raczej nie zapieczone sztanga chodzi góra dół jak się ją porusza.co to może być? Bo wygląda na to,że turbo nje dmucha odpowiednio. Wskazówka obrotomierza przy niższych biegach płynnie się przesuwa, słabo odczuwalny jest moment zalaczenia turbo. Czy po diagnostyce na vagu bedzie można dojść gdzie leży przyczyna czy jest np coś jeszcze co może powodować taki stan i nie zostanie w wahu pokazane ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

piotreus-1988, przy trybie awaryjnym nie ma potrzeby dalej logować bo i tak widać jakie ciśnienie idzie itp.
Jeżeli piszesz, że auto nie przechodzi w tryb awaryjny tylko ma muła może być to przepływomierz, ewentualnie może N75 nie działać lub grucha przerdzewiała przez co turbo pompuje mniejsze ciśnienie i nie masz mocy.
Możesz napisać w temacie grupy mazowieckiej ewentualnie wbić na jakiś zlocik i ktoś Ci zloguje auto.
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Ale właśnie nie przechodzi w tryb awaryjny, więc jak się będzie logowało przy tym zamuleniu to do którego momentu? Auto bardzo ciężko bujnąć w okolice 120, 130 km/h.
Sorry ale to ukochane t9 w telefonie.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 22:38 przez piotreus-1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

piotreus-1988, popraw swoją wypowiedź nad moim postem, bo zwyczajnie Cię nie rozumiem :P Tak jak napisał kornat przepływka, N75 i ew. grucha do sprawdzenia. Możesz też wężyki podciśnienia obczaić czy nie są przetarte. Na logach wsio powinno wyjść, spróbuj odpiąć przepływomierz i zobacz czy poczujesz różnicę.
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Sony, poprawione:D

Czyli generalnie,jeżeli zrobiłbym logi to na 99% mogę prawidłowo określić co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Wrócę jeszcze do samego logowania. Jako, że kompletnie się na tym nie znam bo to moje pierwsze auto to mam sporo pytań. Czytałem, że logując auto trzeba je rozpędzić do ok 4200 obr/min jednak przy tym stanie,który się u mnie utrzymuje to osiągalne chyba tylko na A1. Stąd też zastanawiam się, czy da radę prawidłowo wykonać logi? A co do samego zamulenia, to czy istnieje jakieś prawdopodobieństwo by nie była to turbina? I jeszcze ważna sprawa czy taki stan jaki ma teraz miejsce w aucie wpływa na nie jakoś niekorzystnie? Nie ukrywam, że w tej chwili jestem bez gorsza na jakieś większe naprawy i po prostu przez jakiś czas będę zmuszony takim autem się poruszać.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

piotreus-1988 pisze:Czyli generalnie,jeżeli zrobiłbym logi to na 99% mogę prawidłowo określić co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
Tak. Zrób logi na 3-cim biegu i tyle.

piotreus-1988 pisze:A co do samego zamulenia, to czy istnieje jakieś prawdopodobieństwo by nie była to turbina?
Tak i jest to spore prawdopodobieństwo. Ja wstępnie na przepływomierz stawiam. Odepnij przepływkę tak jak wspominałem i zobacz czy coś to pomoże. Tu masz ew. manual dotyczący czyszczenia przepływki: viewtopic.php?t=2852

Poza tym możesz sprawdzić wężyki - czy nie ma przetarć, czy są dobrze wpięte etc.

piotreus-1988 pisze:I jeszcze ważna sprawa czy taki stan jaki ma teraz miejsce w aucie wpływa na nie jakoś niekorzystnie?
Z pewnością niekorzystnie to wpływa na Twoje samopoczucie, bo chciałbyś mieć w pełni sprawne auto :P Autu raczej nic nie grozi, więc jeździć możesz, ale więcej się dowiesz jak ogarniesz logi. Póki co zrób to co napisałem ;)
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Sony, Ok to będę szukał kogoś by zrobić logi. Kornat pisał o jakiejś grupie mazowieckiej czy cos ale nie bardzo wiem o co chodzi.
Sony, a co do przepływki to po odpieciu powinno być lepiej czy gorzej? Te przewody podcisnienia to naocznie sprawdzić czy jakiś sposób na to jest? One są w jakimś oplocie więc chyba naocznie bedzie ciężko.
O samopoczuciu lepiej nie zaczynajmy rozmowy bo ktoś sobie policzy za terapię psychologiczną. :-D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

Jeżeli masz totalnie padniętą przepływkę to będzie lepiej. Po jej odpięciu komputer podstawi domyślne wartości. Przewody są w oplocie, ale owy oplot może być miejscami uszkodzony ;) Jeśli będą przewody podejrzane to nie zaszkodzi ich wymienić (koszt ok. 20zł).
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: piotreus-1988 »

Byłem u elektromechanika podpial pod vaga błędów 0, logi tylko statyczne robił ale wszystko ok. Jednak turbo nie dmucha sztanga się nie rusza , podczas dodawania gazu, egr tak samo nie reaguje na gaz. Powiedział ,że w tej sytuacji nie trzeba robić logow dynamicznych. I co teraz panowie, wskazuje to na jakąś nieszczelność, tylko czy podcisnienie nie jest wytwarzane przez dmuchającą turbinę?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Posprawdzaj najpierw wężyki, popróbuj poruszać sztangą ręcznie.
Obrazek
ODPOWIEDZ