[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Jeżeli nie robił logów, to możemy sobie gdybać. W logach dynamicznych wszystko widać
Obrazek
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

toledo zaprowadziłem. Jutro od rana mają robić więc wieczorem jak go odbiorę pochwalę się czy rzeczywiście łopatki były zapieprzone i czy to było problemem.
Awatar użytkownika
merwi
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2014, 20:52

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: merwi »

Witam ma taki problem właściwie nie wiem co się stało ale podejrzewam że padła mi turbinka. Samochód odpaliłem przejechałem z 10 metrów i się rozkraczył. Wcześniej nie miałem z nim problemów, jak podłączyłem kompa nie pokazywał błędów, nie brał olejów, turbinka ładnie brzmiała i samochód ładnie szedł, nie dymił nie dławił się nic aż do dzisiaj. Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nic i tylko dym leciał z pod czarnego dekielka na pokrywie klawiatury. Przeczytałem że jak pada turbo to może cofać spaliny przez co samochód nie chce odpalić. Moje pytanie czy dobrze obstawiam że to turbina? Jakie koszta naprawy/regeneracji takiego urządzonka w AHF-ie (1,9tdi 110km) ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Najpierw sprawdź, czy klapa gasząca się nie zawiesiła. Jeśli bardziej obstawiasz turbinę to poluzuj kolektor wydechowy, żeby spaliny mogły się wydostawać i wtedy spróbuj odpalić.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

merwi pisze:Jak zgasł próbowałem go odpalić ale nic i tylko dym leciał z pod czarnego dekielka na pokrywie klawiatury


Nic nie walnęło?
Michal
Awatar użytkownika
merwi
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2014, 20:52

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: merwi »

Pierwsze pytanie co to "klapa gasząca" ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Obrazek
Awatar użytkownika
merwi
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2014, 20:52

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: merwi »

Pytanie czy mogę tą klapkę zdemontować i bez problemu wyczyścić czy wiąże się to z błędami komputera ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Najpierw poruszaj ramieniem, czy się zamyka i otwiera. Jeśli nie jest zawieszona tylko prawidłowo pracuje to nie będzie jej wina. A odnośnie czyszczenia to jest gdzieś temat o czyszczeniu zaworu EGR. Generalnie filozofii nie ma i żadnych błędów nie złapie, o ile nie odpalisz auta bez tego elementu. Samej klapki nie wyciągniesz, tylko cały element z zaworem EGR, jak na fotce. Ale dojście do klapki jest bardzo dobre, można ją bardzo dokładnie wyczyścić.
koszt
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2014, 19:14

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koszt »

podobna sytuacja i u mnie, po osiagnieciu obrotow 2500 nagle spadek mocy. po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, było wszystko oki do ponownego przekroczenia 2500. tak smigalem ok 4-5 miesięcy. sa to objawy wykończonej turbiny, nie popełniaj tego bledu co ja, jezdzac na niej. dla mnie nie było ratunku, rozwaliłem ja podczas wyprzedzania............ sporo dymu, obroty wzrastają do 3500 i po 10 sekundach automatyczne wylaczeniE silnika. turbo do wymiany, regeneracja nie wchodzila w rachubę.
koszt
ODPOWIEDZ