[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Tematy ogólno-techniczne
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: Renovatio »

Ponadto polecam zmienić markę oleju na np castrol 10w 40 ja osobiście z mobilem mam złe doświadczenia, które o mało trwale nie uszkodziły silnika, mobil jest jak woda praktycznie zerowa lepkość, mówię tu oczywiście o tym w bańkach 4l a nie z beczki (tego nigdy nie naleje).
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: szymekgd »

Castrol to tez kiepski wybór...
Michal
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: Renovatio »

Powiem tak wiem że motul jest bardzo doby ale rozmawiałem z kilkoma mechanikami, i znajomymi i polecili mi wymienić na początek na castrol magnatec 10w 40 (nie pamiętam dokładnie pełnej nazwy musiałbym sprawdzić), i od tej pory moje problemy z silnikiem ustały, przede wszystkim przesala zapalać się kontrolka oleju, silnik wyraźnie ucichł( znaczy klekot jest ale nie taki głośny jak na mobilu).
konradw
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 11 mar 2012, 19:34

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: konradw »

Kitaj pisze:
I znowu zadam to moje pytanie. Po co kupowałeś diesla z geomterią do robienia 15tyś po mieście i to w 2 lata? :roll:
(...)


Niestety nie posiadam szklanej kuli ;-) 2 lata temu kiedy kupowałem to auto mieszkałem gdzie indziej, pracowałem gdzie indziej, dojazd do pracy był dłuższy i jeszcze nawet nie znałem swojej obecnej żony ;-) Po przeprowadzce i zmianie miejsca pracy ja teraz autem niewiele jeżdzę bo chodzę z buta, żona ma trochę dalej do pracy, w dodatku w nieciekawej okolicy wiec wolę żeby to ona jeździła do pracy autem.

Przy kupnie przede wszystkim kierowałem się ekonomią, estetyką i przyszłością, zakładajac że bezyniak szybciej wysiądzie przy analogicznym przebiegu ;-)


Może nie traktujemy auta idealnie, ale pamiętamy o wychładzaniu turbo po dłuższych trasach, zimą nie ruszamy od razu po odpaleniu tylko chwilę czekamy, pamiętamy o używaniu turbo żeby pajęczynka na nim nie powstała etc itd. Szczerze mówiąc nie wiedziałem że przy ruchu po mieście jeszcze bardziej trzeba przykładać wagę do filtrów. Mechanik też mi teraz powiedział, że możliwe że mocniej zużyło olej bo olej już do wymiany. Człowiek się uczy całe życie... Ale chyba jak na 2 lata i 15tys i tylko raz zmienione wszystkie filtry, to silnik za mocno nie oberwal?

Co do terkotania przy alternatorze to wstępna diagnoza to sprzęgiełko alternatora.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: szymekgd »

konradw pisze:Co do terkotania przy alternatorze to wstępna diagnoza to sprzęgiełko alternatora.


Jak wstępna, zrzucasz pasek, kręcisz kółkiem i wszystko jasne ;)

konradw pisze:Ale chyba jak na 2 lata i 15tys i tylko raz zmienione wszystkie filtry, to silnik za mocno nie oberwal?


Przestań :-D Co 12kkm zmieniaj i będzie ok, oczywiście 5w40 wlewaj
Michal
konradw
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 11 mar 2012, 19:34

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: konradw »

Ok dzięki.

Nowy olej zalany, filtr powietrza i oleju zmienione, przy okazji korek spustu oleju z miski olejowej zmieniony bo już był mocno sfatygowany. Okazało się, że sprzęgiewłko się po prostu poluzowało, latało na wszystkie strony i robiło hałas. Wystarczyło mocniej przykręcić :lol:
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 16:48 przez konradw, łącznie zmieniany 2 razy.
invisible9
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 sty 2012, 17:14

Wyciek oleju spod filtra

Post autor: invisible9 »

Dziś zobaczyłem na kostce plamę oleju, zdemontowałem osłonę silnika i okazało się, że obudowa filtra oleju jest mocno zalana w oleju. Wymyłem to porządnie żeby zlokalizować miejsce wycieku, po przejechaniu jakiś 10km zobaczyłem, że olej wycieka spod czarnej nakrętki obudowy filtra oleju. Olej był wymieniany razem z filtrem rok temu, tzn jakieś 8tyś km temu. Pytanko do was. Dlaczego tak się stało? Co jest przyczyną i jak wyeliminować tą usterkę? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: Kitaj »

Opcje są trzy albo nie został załozony oring, albo ten oring pękł, bądź też mógł pęknąć ten plastik :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: Danielek. »

U mnie ciekło z filtra po wymianie oleju, okazało się że był nie dokręcony.
Sprawdź może najprostszy sposób będzie rozwiązaniem
invisible9
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 12 sty 2012, 17:14

[ALL] Wyciek/ubywanie oleju

Post autor: invisible9 »

Mam nowe informacje.
Dziś udało mi się odkręcić tą plastikową pokrywę filtra oleju. Odkręciłem ją rękoma w rękawiczkach. Oring na tym dekielku jest, zdjąłem go, przeczyściłem suchą szmatką i dokładnie obejrzałem, wygląda ok, żadnych pęknięć, przetarć itp. Założyłem z powrotem, mocno dokręciłem odpalam silnik i już po 10sekundach widać jak olej wydobywa się z pod dekielka i to bardzo. Co robić?
ODPOWIEDZ