Grzebanie nasze codzienne

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: haszczu »

Wymiana zaworu na reduktorze, podmiana ostatniego wtrysku LPG bo nie trzymał no i filtry wszystko od LPG
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
J
Jacek
Forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 01 cze 2013, 22:20
Auto: Audi S4 B6
Model: 4.2 v8T
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Jacek »

Wymiana czujnika temperatury
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Kitaj »

Wymiana tylnych tulei wahacza 2szt, prawej końcówki drążka i sprężyn na sporta z przodu. Ciekawe ile zaoszczędziłem na mechaniku :) Do tego dzisiaj zrobiona geometria. Został jeszcze przegub, łożysko tył i czujnik ABS w lewym przodzie :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: haszczu »

Górna rozpórka od audi TT zamontowana :)
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Sony »

Dzisiaj przed robotą podjechałem do speców od klimy. Chłopaki siedzą tylko w tym temacie i robią klimę najlepiej w mieście, no i w miarę tanio. W pracy miałem być o 14:45. Dzwoniłem wcześniej do chłopaków i powiedzieli mi, że to max godzinka roboty. Byłem u nich gdzieś tak za kwadrans 13. Kolejka jak **uj... Gdzieś tak o 13:10 wzięli się za moje auto. Z racji tego, że wymieniłem sobie skraplacz klimy to gaz uciekł, więc było wsio do uzupełnienia. Jak mi się zapytali co jest do zrobienia to powiedziałem, że raczej kompletne nabicie, szczelność, odgrzybienie etc. Wspomniałem o tym, że wymieniłem sobie skraplacz i że odkręciła mi się tarcza od sprzęgła klimy lądując na osłonie, więc dokręciłem ją z powrotem. Zapytali czy tarcza kręci się po odpaleniu czy stoi w miejscu. Odrzekłem, że chyba się kręci. No i faktycznie kręciła się, a nie powinna... Otóż sądziłem, że robię dobrze i dokręciłem tarczę do sprzęgła. Tarcza obraca się jedynie w przypadku kiedy mamy załączoną klimatyzację, elektromagnes ją przyciąga i klima działa (jakoś tak to wygląda). Powinna być między sprzęgłem klimy a tarczą tulejka dystansująca, której ja nie zamontowałem, bo zwyczajnie na osłonie jej nie znalazłem (gdzieś ją wywiało). Dzięki owej tulejce tarcza sprzęgła się nie kręci jak klimy nie włączymy. Z racji tego, że ja jej nie założyłem to owa tarcza kręciła się NON STOP, a kompresor działał sobie w najlepsze ze śladowymi ilościami oleju. No i tak przez jakieś 150km. W efekcie kompresor się zatarł i trzeba było go wymienić SIC! :evil: Fakt faktem mało ciekawie wyglądał po rozebraniu...

Na szczęście mieli na stanie używaną sprężarkę klimy. Elegancko ją ogarnęli, przepłukali, złożyli do kupy i tyle. Gwarancję mi dali na sezon. Koszt serwisu niestety "troszkę" wzrósł i w pracy pojawiłem się z dwugodzinnym opóźnieniem, ale najważniejszy efekt końcowy.

SERWIS obejmował:
- wymianę kompresora
- przepłukanie całego układu klimy
- osuszenie układu
- sprawdzenie szczelności
- wytworzenie próżni i nabicie klimatyzacji
- odgrzybienie klimatyzacji

Koszt imprezy wyniósł mnie 500zł.

Dodatkowo poprosiłem chłopaków o sprawdzenie okolic napinacza, bo coś mi tam rzęziło tak jakby. No i okazało się, że rolka kwalifikuje się do wymiany, a sam napinacz jest już w nieco kiepskim stanie, więc też przydałaby się jego wymiana. Do tego muszę ten cholerny duży wentylator wymienić, bo działa mi tylko ten mały. Chyba jest zjarany ten duży, bo po podpięciu na krótko też nie chciał działać. Jak go nie wymienię to gwarancji na sprężarkę nie będę miał :P Okazało się, że ma ten duży wentylator za***isty wpływ na działanie klimy, bo dodatkowo ją chłodzi. Nawet na maszynie mi pokazali, że na samym małym wentylatorze przy 20 kilku stopniach ciśnienie jest pod granicą.

Także znowu trzeba ze 400zeta szykować jak nic :( MASAKRA!!!
J
Jacek
Forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 01 cze 2013, 22:20
Auto: Audi S4 B6
Model: 4.2 v8T
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Jacek »

Wymiana Hamulców z przodu

-ATE POWER DISC NACINANE
oraz
- AMORTYZATORY BILSTEIN B6 Z TYŁU
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: ramzes.kris »

Wczoraj kratki z A3 wpadły :) z podświetlaniem klamek komponuje się super :)
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: macsta12 »

Czyszczenie kolektora ssącego i zaślepienie egr.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Sony »

Wymiana mieszka od drążka zmiany biegów na nówkę sztukę z Cupry R (czerwona nić) 8-)
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

Grzebanie nasze codzienne

Post autor: ghul17 »

zmiana podświetlenia led w liczniku na zimna biel. efekt super
ODPOWIEDZ