[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Kitaj »

Na jakim 4tym? Na 5tym :mrgreen:
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
BiałaJ
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 10 sie 2012, 23:03

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: BiałaJ »

Kitaj pisze:Na jakim 4tym? Na 5tym

a sprzęgło? :P
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: irocket »

Dużo od skrzyni zależy :-) Tata swoją Renówką Scenic 1.9dTi może jechać 45-50 km/h na 5-tym biegu i autko jedzie dobrze i się zbiera. W moim Toledo na 5-tce ciężko jechać jest poniżej 65-70 km/h. Z drugiej strony w Renówce nie pojedzie szybko na małych obrotach (przy 80 kilku ma 2k rpm, u mnie już do setki dobija przy tych samych rpm)
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: kornat »

BiałaJ pisze:Kitaj napisał/a:
Na jakim 4tym? Na 5tym

a sprzęgło? :P

kwiczy z "bulu" nie mówiąc o korbowodzie.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Kupowanie diesla do pokonywania krótkich odcinków i tym samym nieosiąganie przez silnik temp. pracy jest główną przyczyną problemów ze zmienna geometria - miała być tania eksploatacja, a.. Lejące wtryski i wpadający z egra do części goracej,a niespalany w niskich temperaturach olej z odmy/turbiny to gwarantowany nagar, styl jazdy ma mniejszy wpływ, dlatego też wysyp postów na ten temat to zima i wiosna..

EDIT.

Oczywiście duże znaczenie ma też paliwo...
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 16:47 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: Sony »

szymekgd, no to ja jestem wyjątkiem od reguły :D Robię odcinek 12km do pracy w jedną stronę i nie mam problemów :) Wg mnie styl jazdy ma znaczny wpływ ;-) Chyba, że masz na myśli odcinki rzędu 5km to się rozumie :P
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

Sony pisze: Robię odcinek 12km do pracy w jedną stronę i nie mam problemów :)


Aż 12km ;) Ja robię 7km i też nie mam - chociaż po zimie coś tam się przycina, ale co jakiś czas przeganiam auto po obwodnicy i nie jestem (jeszcze) emerytem ;) Ale prawda jest taka, że zimą nigdy mi silnik nie zdąży się zagrzać, nawet przy +20st. na zewn. temp. dobija do otwarcia termostatu - termostat i czujniki sprawne ;)

Sony pisze:Wg mnie styl jazdy ma znaczny wpływ ;-)


Nie przesadzajmy, przy zmianie biegów w ok. 2,5k obr. i nie schodzeniu poniżej 2k - max moment nie będzie tragedii :-D

Żeby utrzymać post w temacie to napiszę tylko, że przy emeryckiej jeździe kierownice powinny zacinać się bliżej pozycji max doładowania, a to skutkuje większym ciśn. doładowania z turbiny - stąd przeładowanie i błąd po 7s, od dołu do jakiś 2,8k - tu najczęściej odcina, więc stwierdzenie, "nie mam mocy po odpaleniu, bo mam zacinające się kierownice turbiny" jest co najmniej zadziwiające :-D
Bardziej należałoby się przyjrzeć ogranicznikom w mapach silnika - np. jaki jest opóźniony kąt wtrysku w logu 004, dawka paliwa, etc..
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

szymekgd to powiedz mi czemu miałem zapieczone łopatki ?
dodam że mam styl mieszany. Czasami rzeczywiście na 5 biegu jade 70/80 km/h oraz zmieniam biegi przy 1.8 tys. a czasami ciągne go do 3 tyś i zmieniam. Czy zapieczone łopatki w wieku 13 lat samochodu przy 207 tyś km. są możliwe ? Spece mówili że zrobocizną czyszczenie zrobią w pół dnia, a co się okazało że tak było wszystko zapieczone żę robią już 2 dzień auto. Mówili że strasznie wszystko było zapieczone i najwięcej czasu mordowali się z wyjęciem turbo i rozebraniem turbo.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: szymekgd »

futrosky pisze:szymekgd to powiedz mi czemu miałem zapieczone łopatki ?


A na pewno miałeś? ;)

Skoro nie było zapisanych błędów to mogły się przycinać, ale ja bym obstawiał - jeżeli to faktycznie trafna diagnoza, zardzewiała sztangę która chodziła z oporami. Na kierownicach zawsze będzie się osadzać mniejszy lub większy nagar, ale przy odpowiedniej temp. silnika wydmucha go.

futrosky pisze:Czy zapieczone łopatki w wieku 13 lat samochodu przy 207 tyś km. są możliwe ?


Dlaczego nie? Ja miałem czyszczone przy 280kkm, po ok. 20kkm na polskich drogach.

Co do czasu, ja odstawiłem auto o 9, odebrałem o 15 i nie sądzę, że mieli łatwiej, w dobie penetratorów i pneumatyki nie ma śrub nie do odkręcenia, do tego ten sam ludzik wymienił mi gumy pod wózkiem ;) Cenowo 2a lata temu wyjęcie/włożenie 200zl, czyszczenie 200zł, a ponieważ umówiliśmy się na 450zł to 50zł za gumy.
Michal
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Czy to koniec turbo ?

Post autor: futrosky »

odberałem samochód. Mówił że to były łopatki zapieczone i to bardzo. Chłop mówi czy to 110 bez czipa ja mówię że tak, a on że ładnie chodzi. ja mówie że wiem. Wsiadam w auto i wyjeżdzam i już usłyszaem że brak Blow Offa bo mam przelot i inaczej chodzi auto. Wyjezdza na trasie i go kręce ostro. TAKI MUL ZE SZOK. na 5 biegu przy 1.8 tys obrotow jak wciskam w opor to taka turbo dziura ze szok, dopiero po 2 tyś lekko idzie. A wcześniej odrazu wciskało w fotel. Co zrobili z autoem że mul jest ?
ODPOWIEDZ