Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

Ogólnie tak ale tylko w lecie gdzie silnik szybciej się nagrzewa. Niestety w zimie jeżeli masz krótsze dojazdy to zaślepienie EGR-u mija się z celem, u mnie po przejechaniu ok 10km auto dopiero dochodziło do nominalnego 87-90 stopni, a jeżeli miałem załączone ogrzewanie to już w ogóle przy dobrym mrozie nawet nie dochodził do swojej temperatury. Także s powrotem włączyłem EGR i planuję teraz założyć kolektor od ARL również z EGR + chłodniczka spalin + OCT, z odpowiednim kolankiem wężem gumowym do EGR-u z ASZ gdzie z jednej strony jest na opaskę a z drugiej na szybkozłącze pasuje P&P. Wszystkie części już są gotowe więc pozostaje tylko ich montaż. Sprawdź jak to jest bez EGR-u odłącz zasilanie z zaworka sterującego zaworem lub zaślep przewód podciśnienia i będziesz wiedział jaka jest różnica.
Awatar użytkownika
tomason2
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dobczyce

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: tomason2 »

Ja u siebie zaślepiłem EGR po czyszczeniu turbosprężarki. Jedynym minusem jak dla mnie teraz to bardziej śmierdzące spaliny.
Tomek

ASV - 150KM - 328Nm :-)
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: futrosky »

Witam. Chce zaślepić EGR. Dodam że zrobiłem full przelot i na wolnych obrotach słychać tylko powietrze, nie słychać gwizdu. U kumpla z przelotem słychać ładny gwizd turbiny na biegu jałowym, u mnie tylko powietrze. Doczytałem że po zaślepieniu EGRa będzie pełny gwizd, a drudzy że EGR nie doda gwizdu na biegu jałowym. A to że u mnie nie ma gwizdu to znaczy że mam w bardzo dobrej kondycji turbine. Piszę to bo chciałbym poczytać o waszych doświadczeniach. Proszę o to żeby wypowiedzieli się co mają ten efekt, a nie ci co nigdy go nie słyszeli i nie mieli.
Pozdrawiam.
microcster
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2013, 22:18

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: microcster »

Witam wszystkich. Walcze juz z egrem ponad miesiac . Na poczatku wywaliło mi chcecka . Oczywiscie sprawdziłem . Błąd p0401 niewytarczajacy przepływ. Skasowałem przeczysciłem egr. Pojezdziłem dwa dni znowu ten sam bład. Oddałem seacika do niby specjalistów powiedzieli mi ze egr ma nieszczelnosc, gdzie kiedy go sobie czysciłem sparwdzałem sobie poprzez wciaganie powietrza przez wezyk dzialanie tłoka wszystko wydawało sie ze działa poprawnie. Ale dobra zamowiłem nowy egr koszt 400 :( . Wymieniłem, błąd skasowany , zadowolony oczywiscie ze wszystko sam zrobiłem . Dwa dni znowu p0401 . Moze kotos juz mial podobne akcje . Co moge jeszcze wyczyscic. Oczywiscie jak bedzie trzeba oddam w ostatecznosci do serwisu seat. Jestem ze Szczecina moze ktos w poblizu ogarnia te sprawy albo poleci dobrego majstra. Nie polecam chłopaków z Dąbrowskiego w szczecinie bo to tylko naciagcze. Teraz bład skasowałem i od kilku dni jest ok ale podejrzewam ze wywali za jakis czas. Ma ktos jakis pomysł co jeszcze musiałbym wyczyscic????
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

microcster, a nie masz czasem zaślepionego zaworu EGR ? Sprawdzałeś tą rurkę co odchodzi od EGR ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Błąd pewnie generuje przepływka, sprawdzałeś ją?

https://www.youtube.com/watch?v=XKLXqFXm9GY
Michal
microcster
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2013, 22:18

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: microcster »

Powiem szczerze jestem laikiem jezeli chodzi o silniki . Egr wymieniłem bo widziałem jak sie za niego fachowcy zabieraja i sam nastepnie wymieniłem cały zawór jak musiałem nowy kupic. Mozesz powiedziec mi gdzie ta przepływka jest i czy sam do tego sie dostane . Bo jak to grubsza sprawa to sam tego nie zrobie bo nawet nie mam kluczy :)

[ Dodano: 2014-06-10, 21:58 ]
A jesli chodzi o to czy jest zaslepiony czy nie , To nie jest bo jak wymieniałem zawór nie widziałem zadnej zaslepki , była tylko uszczelka ktora wymieniłem na nowa w tej rurce pod egrem . Nie czysciłem jej bo strasznie ciezko jest sie do niej dostac .Jak nie dam rady samemu cos zdziałac z tym egr to bede zmuszony odac do aso .
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

microcster, czasem zaślepiają EGR na samym końcu tej rurki od strony kolektora :P
Przepływomierz masz przy puszcze z filtrem powietrza. Odepnij wtyczkę od przepływki, skasuj błąd i obserwuj czy znowu sie pojawi.
microcster
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2013, 22:18

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: microcster »

A czym moge wyczyscic przeplywke?/ Sa specjalne specyfiki?? I czy to jest bardzo podantne na jakies uszkodzenia ??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Tutaj masz wszystko opisane: viewtopic.php?t=2852
ODPOWIEDZ