[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
elPolako
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 mar 2014, 01:59
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Kielce

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: elPolako »

Jacek6804, adaptuj zegary, a nie silnik... PIN ten sam
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Skąd?: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

Czyli jak mam to zrobić po kolei?bo już nie ogarniam:/ PIN jest ten sam w silniku i liczniku? tzn jesli znam pin silnika, to pin licznika z anglika jest taki sam?
Sprawdziłem jeszcze nr mojego licznika 1M0 919 272 H -czyli bez szyny CAN są, w golfie raczej napewno był CAN, bo golf z 2001r więc może w tym jest problem tez?
elPolako
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 mar 2014, 01:59
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Kielce

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: elPolako »

Późno jest i nie myślę już... Jak odczytałeś już PIN'y to można to zrobić samym VAG-COM. Przed adaptacją musisz się zalogować (podając aktualny pin tego co adaptujesz).

Lepiej byłoby zmienić PIN sterownika silnika bo wtedy zachowałbyś aktualne kluczyki (transpondery). Są programowalne tylko raz.

Jak nie idzie VAG-COMem przeprowadzić adaptacji to po prostu modyfikuj wsad ECU. Masz kabel commander więc zgrywasz wsad, przepisujesz PIN z Twojego licznika, wgrywasz ponownie wsad i musi działać.
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Skąd?: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

elPolako pisze:Późno jest i nie myślę już... Jak odczytałeś już PIN'y to można to zrobić samym VAG-COM. Przed adaptacją musisz się zalogować (podając aktualny pin tego co adaptujesz).

Lepiej byłoby zmienić PIN sterownika silnika bo wtedy zachowałbyś aktualne kluczyki (transpondery). Są programowalne tylko raz.

Jak nie idzie VAG-COMem przeprowadzić adaptacji to po prostu modyfikuj wsad ECU. Masz kabel commander więc zgrywasz wsad, przepisujesz PIN z Twojego licznika, wgrywasz ponownie wsad i musi działać.


NIe wiem czy doczytałeś edycję mojego postu, ale pisałem że mam immo2 zegary, czyli kluczyki da się wielokrotnie kodować?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: vwir »

Lepiej byłoby zmienić PIN sterownika silnika bo wtedy zachowałbyś aktualne kluczyki (transpondery). Są programowalne tylko raz.


W immo2 można wielokrotnie kodować.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: kornat »

Obrazek
Obrazek
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Skąd?: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

Dzięki za tyle info, ale jak wchodze w kanał 50 (wcześniej logując się pinem) to kanał jest nie dostępny:/

Jeśli mam cztero cyfrowy pin np. 2289 to wpisuje go w formacie 0xxx czyli 02289?

I ja mam wnętrze auta immo2 silnik immo3 i może dlatego nie działa mi kanał 50? Bo w internecie czytałem że kanał 50 jest tylko dla immo3
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: kornat »

Gdzieś mi się obiło o uszy, że trzeba poprzedzić PIN zerem. Być może jest właśnie problem przez generację immo. Pytaj exb'a on pewnie ma jakiś sposób ;)
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Skąd?: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

Dzwoniłem do dwóch filrm i wołają po 300zł za immo off :O
kanał 50 wchodzi w engine adaptacja. i tam była wartość testowa 32000 więc wpisałem tam pin licznika i test i save, ale nowa wartosc wyskoczyla ze nadal jest 32000:/
I ciągle pali sie EPC oraz check

i na dodatek mryga mi cały czas lampka od przegrzania silnika, nie wiem czemu, czujnik jest dobry, ale to to moze już jakiś pin w wiązce nie zgadza się aby.
elPolako
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 05 mar 2014, 01:59
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Kielce

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: elPolako »

Jacek6804, ja robiłem immo3 i szło bez problemu, a tutaj masz immo2 i immo3 więc jest dziwnie. Na forum passata masz na temat liczników całą epopeję i może coś znajdziesz.
Ciekawa informacja, jeśli problem by leżał w samych pinach

Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.
Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.


300zł to lekkie przegięcie... skołuj sobie jakiś licznik z immo3 i spróbuj.
Za samo immo off to bym wolał dać 100zł za emulator z allegro. Na forum Leona czytałem, że działa, a nawet sprzedawcy dają gwarancję :)
ODPOWIEDZ