[ALL] Skrzynia biegów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: szymlis »

Sprawa rozwiązana. Padł wybierak. Okazało się że działała tylko 3 i 4 więc trochę źle wcześniej opisałem problem. Wymiana wyniosła mnie 50 zł więc tragedii nie ma.
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: kappa00 »

Witam.Panowie, podepnę się pod temat, lecz do końca niewiem gdzie pytać o ten przypadek. Podczas jazdy słyszę dziwne odgłosy chrobotania, ocierania, jak gdyby kończyło się łożysko w kole, lecz dzwięk słyszę raczej na środku przedniego zawieszenia. Dzwięk słyszalny jest nie zawsze, praktycznie tylko przy jeździe na wprost, lecz gdy przyśpieszam to przestaje, gdy spuszczam z gazu to sie nasila, i przy nawet delikatnym hamowaniu ustaje. Mechanik wykluczył łożyska w kołach oraz przeguby zewnętrzne i wewnętrzne, lecz nie potrafi tego zdiagnozować. Niema żadnych drgań na kierownicy czy lewarku. Odgłos słychać na biegu, jak i na luzie.Ja podejrzewam że może wysiadać mechanizm różnicowy, ale nie wiem jak można to sprawdzić. Czy miał ktoś takie przypadek?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: szymlis »

Bardzo podobny problem mieli rodzice w leonie. Okazało się że coś przy zacisku hamulca było. Posprawdzaj sobie dokładnie koła, zaciski i tarcze. Jak zacząłem z ojcem kombinować w tamtych okolicach to coś wypadło jakby spod zacisku i problem zniknął. Objawy były identyczne. Przy dodawaniu gazu cichło, a przy odpuszczaniu się nasilało.
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: kappa00 »

szymlis pisze:Bardzo podobny problem mieli rodzice w leonie. Okazało się że coś przy zacisku hamulca było. Posprawdzaj sobie dokładnie koła, zaciski i tarcze. Jak zacząłem z ojcem kombinować w tamtych okolicach to coś wypadło jakby spod zacisku i problem zniknął. Objawy były identyczne. Przy dodawaniu gazu cichło, a przy odpuszczaniu się nasilało.

A jak windowaliście samochód do góry, i kręciliście kołem to był jakiś opór? było coś słychać ?czy tylko podczas jazdy?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: szymlis »

Jak ja doszedłem do ojca to samochód był w górze ze zdjętym kołem więc nie wiem xD
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: kappa00 »

Byłem dziś w zakładzie mechanicznym, panowie pojezdzili ze mną, posłuchali objawów, przeglądneli spód samochodu, sprawdzili specjalną maszynką z napędem łożyska w kołach, ocenili że są w dobrym stanie, zero szumów, spuścili olej ze skrzyni biegów, sprawdzili czy niema opiłków, okazało się że olej jest wporządku, ale jednak niepokoi ich skrzynia biegów :-( jade jutro jescze raz ponieważ dziś było już późno i zamykali. Skoro to skrzynia, to co może w niej się dziać że są takie szmery?przeważnie na jeździe wprost? po spuszczeniu gazu, lub na luzie?

[ Dodano: 2014-05-14, 17:17 ]
Czy wymieniał ktoś z Was w swoim Toledo łożysko wałka atakującego w skrzyni biegów?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: szymekgd »

kappa00 pisze: Podczas jazdy słyszę dziwne odgłosy chrobotania, ocierania, jak gdyby kończyło się łożysko w kole


Kumpel w A4 miał podobnie, okazało się, że coś w skrzyni padło, kupił używkę i nastał spokój...
Michal
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: kappa00 »

szymekgd pisze:
kappa00 pisze: Podczas jazdy słyszę dziwne odgłosy chrobotania, ocierania, jak gdyby kończyło się łożysko w kole


Kumpel w A4 miał podobnie, okazało się, że coś w skrzyni padło, kupił używkę i nastał spokój...

A niewiesz co to było? u mnie podejrzewają łozysko na wałku atakującym, ale dopiero muszę wymontować skrzynie i zawieźć do człowieka który naprawia skrzynie biegów. Używki za bardzo bym nie chciał ponieważ można trafi na taką samą.

[ Dodano: 2014-05-23, 22:11 ]
hmm jak miło słyszeć...a dokładnie nic nie słyszeć podczas jazdy moim Toledo. Szum i szmery w skrzyni ustały po wymianie łożyska na wałku atakującym. Koszt wyciągnięcia i zamontowania skrzyni to 300zł, a naprawa skrzyni u innego mechanika łącznie z wymianą oleju na Fuchs to 250zł, no i......spokój.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Skąd?: Gdynia

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Bonbini »

Jutro spróbuję sam podłubać przy mojej zakleszczonej na 3 biegu skrzyni biegów. Pomóżcie i napiszcie jakieś cenne uwagi, np. czy półosie rozłączyć przy piastach kół czy przy skrzyni? Czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne klucze bądź narzędzia? Nie mam w garażu kanału jak również nie posiadam paleciaka. Ile waży taka skrzynia biegów? Co z olejem do skrzyni? Czy wylać go przed wyjęciem czy po wyjęciu skrzyni z auta?
Skrzynię mam taką:
Obrazek
Piszcie wszystko co wam przyjdzie do głowy - chcę jeszcze tym trupem do końca roku pojeździć :-D
Online
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: irocket »

Półosie chyba na imbusowych śrubach są, najlepiej przy skrzyni odkręcić. Może być ciężko. Jeżeli masz jakieś grubsze deski, to możesz zrobić tak jak my (jak robiliśmy przy półosi i wydechu), były położone 2 koła, na tym grube deski, potem na to było wjechane przodem, tył został podniesiony podnośnikami i podstawiony. Miejsca było tyle, że dało się wjechać pod spód. Jeżeli masz możliwość, to może podwieś skrzynię od góry, żeby ją odkręcić i później w 2 osoby opuścić.
Obrazek
ODPOWIEDZ