[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: tomas1911 »

No muszę chyba podpiąć lapka zostawic na siedzeniu z boku i jechac sie przejechac. Moze jakis blad sie pokaze jak auto zaslabnie
Awatar użytkownika
kado7
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2011, 20:22

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: kado7 »

Mechanik mi sprawdził vag-iem i wyskoczyły błędy czujnika położenia wału (071 957 147), Vonsy, to jest może to? wyczyścił go i pali normalnie. Jeśli dalej będą problemy to będę go musiał wymienić. Jestem ciekaw czy czyszczenie rzeczywiście miało sens. Na razie jest ok. Moje pytanie, gdzie się znajduje ten czujnik i czy mógłbym sam go wymienić?
kado7
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: tomas1911 »

Czy ktoś się orientuje gdzie znajduję się czujnik g42 w wersji AQN silnika?
manioswir
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lip 2013, 19:09

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: manioswir »

Potrzebuje pomocy. Mianowicie musze wymienić uszczelniacze zaworowe a co z tym idzie dostać sie do zaworów. Jak zdemontować kolektor dolotowy? Na ilu śrubach jest on zamocowany? Chcę zdemontować go bez zdejmowania pasa przedniego. Proszę o pomoc
Zloty
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 06 sie 2014, 21:46

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Zloty »

Panowie mam problemy bardzo sporadyczne z odpaleniem mojego Seata 2.3 V5 z 99r podczas gorących dni. Problem wystąpił już sześciokrotnie. Na zimnym silniku nigdy nie było problemu na gorącym silniku po przejechaniu jakiś 20 km i zgaszeniu zdarza się, że nie chce zapalić. Zachowuje się tak jak gdyby nie miał w ogóle iskry. Po pierwszej takiej akcji Seat został odholowany, okazało się, że jest zalany komputer. Komputer został wymieniony. Niestety problem znów się powtarza, po jakiś 15- 20 minutach od braku możliwości odpalenia seat pali raz za razem :evil: Po podłączeniu VAG-iem wskazuje błąd 513 uszkodzony czujnik G28 i jakieś problemy z cewką zapłonową. Dodam, że silnik ogólnie pracuje dość równomiernie i nie sprawuje większych kłopotów. Ktoś wie gdzie jest ten czujnik? Proszę o pomoc :567: :570:
luki32
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 30 maja 2013, 19:42

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki32 »

Witam!
Panowie i ja mam problem ostatnio z tolasem.
Mianowice jak jest zimny i odpalam go po długim postoju to zazwyczaj tolek gaśnie albo przez 5 sekund się dławi i faluje i potem wejdzie na obroty poprawne już .Następne odpalenia już są bez żadnego problemu i wszystko działa poprawnie
Wywala błąd nastawnika przepustnicy oraz sterownika silnika.
Przepustnica była już myta ,jest wyglancowana na błysk.
Zastanawiam się nad jej wymianą ale martwi mnie ten notoryczny bład sterownika silnika.
Czy jak bym wymieniał sterownik silnika to trzeba go jakoś kodować czy robić inne cuda?
Gdzie dokładnie znajduje sie sterownik silnika w 2,3 v5?
Pozdrawiam
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: tomas1911 »

Ja w swoim miałem dokladnie takie same objawy ale jak mi sonda padła. Sterownik masz pod podszybiem tam gdzie mechanizm wycieraczek.
Awatar użytkownika
nowak
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:45

szarpie i nierówno pracuje

Post autor: nowak »

Witajcie. Mam pierwszy problem z moim tolkiem, a mianowicie:
Odpala bez problemu i chodzi równo, ale jak złapie trochę temp to zaczyna przerywać i szarpać jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Zmieniłem świece i przewody, ale to nic nie dało. Zauważyłem też że wzrosło mi sporo spalanie, a świece były czarne. Dzieje się to na benzynie i na gazie, nie ma żadnej różnicy. Jeśli zacznę cisnąć go na wyższe obroty to silnik chodzi normalnie, tylko pokazuje duże spalanie. Ma ktoś jakieś sugestie co to może być? Pod komputer mogę podjechać dopiero po świętach.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Kitaj »

Sonda lambda
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
nowak
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 11 paź 2014, 19:45

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: nowak »

Dziś odłączyłem aku i jest poprawa. Całkiem się nie uspokoiło, ale jest dużo lepiej.
Jak podepnę pod kompa to się wyjaśni, mam nadzieję :-|
ODPOWIEDZ