[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
samhain
Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 02 kwie 2012, 10:54

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: samhain »

W piątek lub sobotę już wszystko rozbiorę i posprawdzam. Nowe klocki i tarcze zakupione, reperaturka też.
Ten stojący, starty do blachy klocek zmasakrował mi roczną tarczę ATE PD :-x
Pozdrawiam!
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotreus-1988 »

Znowu potrzebuję pomocy. Jutro jade oglądać używany zacisk i zastanawiam się jak sprawdzic czy slimak od ręcznego nie jest zepsuty(wlasnie z tego względu muszę wymienić obecny. Ktoś ma jakieś pomysły?
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

Dźwigienka musi po prostu chodzić dość ciężko i sama wracać na swoją pozycję, podczas wciskania dźwigienki powinieneś zauważyć że tłoczek się wysuwa i wraca delikatnie.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2014, 15:35 przez igi84, łącznie zmieniany 1 raz.
norbuss
Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2014, 10:44
Auto: Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Skąd?: Karczew

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: norbuss »

Witam.

Dosyc niedawno zapiekl mi sie tyly hamulec w moim tolku II 1.6. Nie odbila dzwigienka od recznego. Z racji iz to drugi raz, zwyczajnie wymienilem zacisk na nowy. Aby nie rozbierac ukladu 2 razy, od razu zdecydowalem si ena zmiane tarcz i klockow, gdyz tego wymagaly. Teraz po zlozeniu i 3ech probach odpowietrzania dalej mam wrazenie, ze uklad jest zapowietrzony. Kiedy samochod jest nieodpalony, pedał bardzo twardy. W momencie kiedy odpalam, zapada sie niemalze i trzeba kilka razy podpompowac, aby twardnial. Nie mam juz pojecia co zrobic. Dodam, ze caly plyn nie wyciekl i odpowietrzalem od najdalszego. Slyszalem co prawda , ze po zmianie podzespolow, musza sie one ulozyc i a poczatku zawsze jest miekki. Czy to prawda?

Teraz druga sprawa. Z przodu na tarczach mam dziwne slady. KTos mi powiedzial, ze to zapewne pekniecia, ale zeby az tyle? Ponadto slad idealnie odpowiada zarysowi klocka. Ponizej zamieszczam zdjecia. Czy moglby ktos sie odniesc do tego? Nie wiem zcy musze je zatem zmieniac czy nie.

http://www.speedyshare.com/yqGx5/CAM00061.jpg

http://www.speedyshare.com/rpSuz/CAM00075.jpg
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

norbuss pisze:Z przodu na tarczach mam dziwne slady. KTos mi powiedzial, ze to zapewne pekniecia


Na tych tarczach nic się nie dzieje to po prostu ślad po klocku hamulcowym, po mocniejszym hamowaniu trzymasz nogę na hamulcu i wtedy taki ślad zostanie przejedziesz kawałek i znów się zetrze bądź będzie w innym miejscu nic złego się z nimi nie dzieje po za tym że są już raczej do wymiany.

norbuss pisze:Teraz po zlozeniu i 3ech probach odpowietrzania dalej mam wrazenie, ze uklad jest zapowietrzony.


Czasami między mechanizmami w środku zacisku pozostaje pęcherzyk powietrza i może być taka sytuacja ja swoje tylne hamulce odpowietrzałem kilka razy. Druga opcja to ta że coś nie do końca jest z samoregulacją, i pytanie jak wysoko Ci ręczny idzie czyli 1, 2 czy 8 zębów po drugie spróbuj je wyregulować zasiądź w aucie z uruchomionym silnikiem, zaciągnij ręczny na maksa wciśnij hamulec zasadniczy w miarę mocno i zwolnij ręczny trzymając nogę na zasadniczym następnie puść zasadniczy i tak kilka razy, samoregulator powinien się cofnąć i zbliżyć klocki do tarczy.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

norbuss pisze:Teraz po zlozeniu i 3ech probach odpowietrzania dalej mam wrazenie, ze uklad jest zapowietrzony. Kiedy samochod jest nieodpalony, pedał bardzo twardy. W momencie kiedy odpalam, zapada sie niemalze i trzeba kilka razy podpompowac, aby twardnial. Nie mam juz pojecia co zrobic. Dodam, ze caly plyn nie wyciekl i odpowietrzalem od najdalszego. Slyszalem co prawda , ze po zmianie podzespolow, musza sie one ulozyc i a poczatku zawsze jest miekki. Czy to prawda?

Odpowietrzyłeś pompę ABS'u?
Jeśli pedał jest twardy jeśli silnik nie jest odpalony, to jest ok. Przy zapowietrzonym byłby miękki do pewnego momentu, a potem twardniał (jak ściśnie się powietrze w układzie). Po odpaleniu pojawi się podciśnienie i serwo zadziała jak powinno, ale po kilkukrotnym szybkim nadepnięciu podciśnienie jest małe (szczególnie na wolnych obrotach) i pedał hamulca twardnieje i to jest normalne.
Nie ważne jest, jaki jest miękki, tylko jak hamuje. Możliwe, że po wymianie zacisku i dolaniu nowego płynu układ się odetkał i działa już jak powinien, a wcześniej było twardo, bo były opory przepływu.
Podciągnij samoregulatory, jak pisze igi84, a potem zainwestuj 20zł, wjedź na rolki na stacji diagnostycznej i tam się okaże, czy jest dobrze poskładane i odpowietrzone.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotreus-1988 »

Mam podobny objaw jak kolega norbuss. Pedał na wyłączonym zapłonie jest twardy, nie ucieka. Po wlączeniu zapłonu, odpaleniu samochodu pedał generalnie jest twardy ale czuć jak powoli schdzi co raz niżej. Ogólnie samochód hamuje, abs działa. odpowietrzanie na włączonym zapłonie, nowe klocki tarcze i zaciski. Przyznam sie szczerze, że wczesniej nie potrzebowałem az tak mocno hamowac więc nie wiem czy wczesneij pedal zachowywał się tak samo( auto od 1,5 miesiąca). Czy w swoich 1M macie tak samo?
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Art »

Ostatnio zmieniałem klocki z przodu bo już były zajechane i hałasowało auto przy hamowaniu. Po wymianie klocków hamulce jakby lepsze, ale hałas podobny. Zauważyłem, że z przodu tarcze wyglądają okej, ale z tyłu mam coś takiego:
Obrazek

Widać, że klocek trze po garbie. U was też tak jest? Czy poprzedni właściciel założył wcześniej mniejsze klocki?
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: piotreus-1988 »

Art widzę, że też masz ASV ja u siebie z tyłu nie mam wentylowanych tarczy u Ciebie widzę, że są ( może dłubane). Rzeczywiście ten rant wskazywał by na to, że klocek nie łapie na calej powierzchni tarczy. A może nie klocki za male tylko tarcze nie takie założone?
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Art »

piotreus-1988 pisze:Art widzę, że też masz ASV ja u siebie z tyłu nie mam wentylowanych tarczy u Ciebie widzę, że są ( może dłubane). Rzeczywiście ten rant wskazywał by na to, że klocek nie łapie na calej powierzchni tarczy. A może nie klocki za male tylko tarcze nie takie założone?


Też ASV. To przód, wentylowane, 280mm. Z tego co sprawdzałem w necie, to tarcze prawidłowe. Wszystko ładnie siedzi, tylko właśnie ten garb. Wpływa to też na to, że heble nie łapią odrazu tylko przy mocniejszym dociśnięciu, bo pierwszy styk hamulca jest właśnie z tym garbem. Do lata dojadę już te klocki, które kupiłem. Latem kupie tarcze ATE + klocki Ferrodo Premier, bo chyba z tych tarcz już nic nie będzie. Musze jeszcze z tyłu zobaczyć jak tam wygląda to od wewnętrznej strony
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
ODPOWIEDZ