Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: lipto0n »

chetnie bym podpial, lecz caly osprzet został w domu, a jestem od niego ponad 300km

w warszawie nie mam znajomych, ktorzy mogliby mi uzyczyc chociaz kabla, a co tu liczyc na wiecej ;)

no nic, autko czeka pod chmurka na lawete+warsztat...
damianb193
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2014, 23:33

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: damianb193 »

tez mam ARL i u mnie kiedyś tez pojawił się podobny problem. na początku falował obrotami na jałowym biegu później na każdym biegu pracował tak jakby na 3 cylindry, już miałem wymieniać pompowtryski ale mechanik znalazł przyczynę. Wałek rozrządu na 1 cylindrze był tak wytarty że nie otwierał kompletnie zaworów. Czy da się to jakoś sprawdzić bez rozbierania serduszka to nie wiem bo u mnie wyszło to podczas usuwania innych usterek.
Mam Seata i czuję się lepszy..
mam Toledo.więc jestem zaje....isty :D
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: szymekgd »

damianb193 pisze:Wałek rozrządu na 1 cylindrze był tak wytarty że nie otwierał kompletnie zaworów


To chyba "popularna" usterka ARL'a...
Michal
damianb193
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2014, 23:33

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: damianb193 »

Wtedy jeszcze nic o tym nie wiedziałem. Jak zobaczyłem wałek i szklanki to dla mnie był szok. :shock:
Mam Seata i czuję się lepszy..
mam Toledo.więc jestem zaje....isty :D
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kappa00 »

Panowie,a u mnie problem wyglada tak...przykladowo mamy maj,ok. 30 stopni na zewnatrz,przekrecam zaplon i kontrolka od swiec swieci czasami dluzej jak w zimie na mrozach,zapalam samochód i wchodzi on odrazu na ok 1500 obrotow poczym spada na ok 1100 na biegu jalowym.dopiero po zagrzaniu sie silnika samochod utrzymuje swoje normalne obroty czyli cos ok. 900obrotow,lecz gdy zgasze samochod,i po ok 15minutach go zapalam to dzieje sie tak samo...grzanie swiec i obroty po odpaleniu maja 1100.Co moze byc przyczyna takiego zachowania?dlaczego swiece sie tak dluga grzeja?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kornat »

Pewnie czujnik temp. przekłamuje.
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kappa00 »

kornat pisze:Pewnie czujnik temp. przekłamuje.
a czy to jest ten sam,ktory wskazuje temperature plynu na desce?mozna to jakos sprawdzic czy tylko Vag?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kornat »

Tak, to ten sam czujnik. Sprawdzisz vagiem, najlepiej sprawdź po nocy i porównaj z temp. otoczenia powinna być zbliżona.
Enginie> grupa 007 ostatnie okienko
Instruments> grupa 003
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kappa00 »

kornat pisze:Tak, to ten sam czujnik. Sprawdzisz vagiem, najlepiej sprawdź po nocy i porównaj z temp. otoczenia powinna być zbliżona.
Enginie> grupa 007 ostatnie okienko
Instruments> grupa 003
Czyli to,ze na desce pokazuje temperature rowniotko 90stopni po rozgrzaniu silnika,niekoniecznie oznacza ze czujnik jest w 100% sprawny?niemam Vaga ale bede musial gdzies podjechac z tym.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: kornat »

Czujnik jest dwuobwodowy czyli jeden idzie na licznik drugi do ECU (sterownika silnika).
Jest parę osób z Twoich okolic to może ktoś Ci sprawdzi. Jak nie to zaloguj się na Vag-podkarpacie.pl tam też jest parę osób z vagiem. Ewentualnie zainwestować nie całe 100zł i mieć swój kabelek.
ODPOWIEDZ