Temperatura silnika

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Temperatura silnika

Post autor: kornat »

Ale VAGiem sprawdzasz temp. silnika (Engine>007 czwarte okienko) oraz temp. na blat (Instruments>003)
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Temperatura silnika

Post autor: west21 »

Ok to jutro sprawdzę i dam znac

[ Dodano: 2014-03-26, 17:56 ]
Dziś sprawdzałem i w Engine>07 temp 77.4C /0.0% /36.0C /94.5C a w Instruments>03 sa dwie temp pierwsza to 96C / ok / 88C / N/A

94.5C to czwarte okno

Bardziej nie chciałem nagrzewać auta ale tez wchodziłem w climatronic i było 90 C tak samo jak w liczniku

Dodam ze temperatura w vcds oraz na liczniku nie idą równo w liczniku będzie 90 C pokazywało a vcds 75 C i dopiero później rośnie a licznik bez zmian
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Temperatura silnika

Post autor: kornat »

west21 pisze:Dodam ze temperatura w vcds oraz na liczniku nie idą równo w liczniku będzie 90 C pokazywało a vcds 75 C i dopiero później rośnie a licznik bez zmian

tym nie ma się co przejmować.
Obstawiam termostat.
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Temperatura silnika

Post autor: west21 »

Ale dolny wąż jest gorący możne byc termostat a możne byc czujnik ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Temperatura silnika

Post autor: kornat »

Czujnik temp. jest podwójny i zazwyczaj jak się wywali to jest różnica w temp. na ECU a na blat. W Twoim przypadku jest ok. Termostat może się tylko delikatnie otwierać przez oba węże są gorące.
Oczywiście może być nawet uszczelka pod głowicą ale tym na razie bym się nie przejmował.
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Temperatura silnika

Post autor: west21 »

Płynu chłodzącego nie ubywa oraz jest czysty .Ja juz nie wiem co jest nie tak ,pompa wody moze tez być czy nie ?
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Temperatura silnika

Post autor: Radziu »

Panowie, może i mi podpowiecie. Wskaźnik temperatury pokazuje mi niespełna 90*C. Zawsze było idealnie równo, a teraz jest o ciut więcej niż grubość wskazówki przed 90tką. Nawet po wczorajszej 300 km trasie doszła tylko do tego samego miejsca.
w
west21
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2014, 17:13
Auto: Seat Toledo 1m
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Gryfino

Temperatura silnika

Post autor: west21 »

kornat pisze:Ale VAGiem sprawdzasz temp. silnika (Engine>007 czwarte okienko) oraz temp. na blat (Instruments>003)


Sprawdź Vagiem albo VCDS i wszystko sie wyjaśni
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Temperatura silnika

Post autor: kornat »

west21, oczywiście, że może być pompa wody. Możesz ją sprawdzić czy z górnego wężyka w zbiorniczku leje się płyn. Jak nie to masz już przyczynę.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Temperatura silnika

Post autor: Radziu »

west21, to do mnie? do wtorku nie mam laptopa i nie mam jak. I obawiam się czy tak mogę jeździć bynajmniej do wrotku.
ODPOWIEDZ