[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
lysy-j23
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 06 paź 2013, 12:52

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: lysy-j23 »

silniczek krokowy porusza przepustnicą, a kable od czyjnika nie są zaśniedziałe i są całe (sprawdzone miernikiem)
Awatar użytkownika
misiek73.70
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2009, 10:34
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 1.8 20V
Skąd?: Elbląg

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: misiek73.70 »

podepnę się pod temat. delikatne falowanie obrotów,drżenie budy na wolnych obrotach. wymienione świece (bosch) kable (NGK) wyczyszczona przepustnica i (prawdopodobnie)zaadaptowana - mechanik tak twierdzi
...kto nie klaszcze ten z POLICJI....
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

WItam,
mam taki objaw jak na tym filmie :
http://www.youtube.com/watch?v=WbAje_i9pZg
ale tylko jak wejde na kanał 95 co może być przyczyną ? Przepustnica czyszczona zrobiona adaptacja błędów nie ma żadnych.



lub ten film http://www.youtube.com/watch?v=iIETbCdwgVg
flow

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: flow »

Witam wszystkich. Mam problem ze swoim Toledo. Po przejechaniu ok 6 tyś po założeniu gazu zaczęły się problemy. Auto odstawiłem do mechanika, który wymienił mi sonde, świecie, kable, czujnik temp, na koniec jeszcze wyszło uszkodzenie przepływomierza, który też został wymieniony, ale ciągle nie jeździ tak jak powinien. Przy mocniejszym dodaniu auto się dławi, szarpie, przerywa. Na postoju obroty nie falują, przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko jest okej. Dopiero po mocniejszym naciśnięciu zaczyna się zabawa. Czy ktoś miał taki przypadek? Wiecie w czym tkwi problem? Już trochę w to włożyłem kasy, a mój mechanik rozkłada ręce...
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

flow, Dobre markowe części pozakładałeś czy jakieś zamienniki c*****ej firmy?
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Skąd?: Oleśnica

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: powe88 »

flow pisze:Witam wszystkich. Mam problem ze swoim Toledo. Po przejechaniu ok 6 tyś po założeniu gazu zaczęły się problemy. Auto odstawiłem do mechanika, który wymienił mi sonde, świecie, kable, czujnik temp, na koniec jeszcze wyszło uszkodzenie przepływomierza, który też został wymieniony, ale ciągle nie jeździ tak jak powinien. Przy mocniejszym dodaniu auto się dławi, szarpie, przerywa. Na postoju obroty nie falują, przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko jest okej. Dopiero po mocniejszym naciśnięciu zaczyna się zabawa. Czy ktoś miał taki przypadek? Wiecie w czym tkwi problem? Już trochę w to włożyłem kasy, a mój mechanik rozkłada ręce...


Na gazie i benzynie to samo?
Na zimnym i ciepłym to samo?
Jeszcze sprawdziłbym uszczelki miedzy blokiem a kolektorem ssącym często twardnieją. Można to sprawdzić np. samostartem, choć warto je wymienić około 14zł 1szt potrzebne są 4.
flow

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: flow »

No niestety zamienniki, jutro mogę konkretnie podać jakich firm. Ale czy to miałoby wpływ na to co się dzieje z autem czy raczej na wytrzymałość danych części?

[ Dodano: 2013-10-14, 19:58 ]
flow pisze:Na gazie i benzynie to samo?
Na zimnym i ciepłym to samo?
Jeszcze sprawdziłbym uszczelki miedzy blokiem a kolektorem ssącym często twardnieją. Można to sprawdzić np. samostartem, choć warto je wymienić około 14zł 1szt potrzebne są 4.

powe88, Na zimnym i na ciepłym, na gazie i na benzynie. Uszczelki sprawdzę, dzięki za podpowiedź

[ Dodano: 2013-10-18, 13:52 ]
Koledzy gdyby ktoś miał podobny przypadek to w końcu znalazłem dobrego mechanika, który wyleczył mojego tolka. Problemem była cewka zapłonowa, teraz autko śmiga jak nowo narodzone :)
marcopolo37
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 17 wrz 2010, 10:29

falujace obroty

Post autor: marcopolo37 »

Problem dotyczy leona 1.6 105 km a mianowicie przy rozgrzanym silniku obroty faluja, przepustnica czyszczona i dalej to samo dzisiaj odlaczylem kostke od filtra opar paliwa i obroty ok.ale wypalił check proszę o jakieś podpowiedzi co z tym filtrem zrobić czy może to coś innego ale powiązanie z tym filtrem?
igorj
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 01 gru 2013, 01:13

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: igorj »

Koledzy, a tak btw. to gdzie znajdę kolektor ssący w silniku 1.6 16v?
Chce się upewnić czy warto wymieniać uszczelkę między nim a głowicą silnika tak jak napisał kolega wyżej :)
Czy sposób który podałem poniżej uważacie za sensowny ? :-D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 5&t=118257
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

Obroty

Post autor: szymlis »

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Na zimnym silniku po odpaleniu są bardzo niskie, a jak dodam gazu samochód gaśnie. Muszę odczekać parę minut i jak się podniosą to jest już ok. (Jak ostygnie to wstawię nagranie)
Na ciepłym natomiast zachowuje się tak: (jak lecą do 3-4 tysięcy to ja gazuje):
NAGRANIE
Od razu zaznaczę co było wymienione w tym kierunku:
1.Silnik krokowy już dwa razy zmieniany. Dawało poprawę, ale nie na długo.
2.Było jeszcze takie zjawisko, że obroty same szły do 3 -3,5 tysięcy i się zacinały. Jak padł moduł zapłonowy, to po jego wymianie to zniknęło.
3. Czujnik temperatury wymieniony, ale nie pomogło.
4. Przewody wysokiego napięcia (dawno temu, ale na krótko pomogło)

Teraz znajomy mechanik wpadł na pomysł żeby wymienić podstawę monowtrysku. Wydatek niewielki (30 zł) więc zaryzykowałem wymianę. Jak zamontuje to dam znać czy to coś pomogło. Napiszcie swoje opinie od czego mogą być takie objawy.

P.S
Auto jeździ na LPG, ale objawy są na jednym i drugim paliwie identyczne. Nagranie robione na benzynie.

EDIT
Próbowałem złapać dzisiaj to zachowanie na zimnym. Odpaliłem, trzęsło nim jak zawsze, obroty były niskie. Chciałem dodać gazu żeby pokazać jak gaśnie, ale o dziwo poszły w górę do stanu z nagrania wyżej, gdzie robią co chcą ;/

[ Dodano: 2014-04-15, 10:32 ]
Wymiana podstawy monowtrysku nic nie dała. Dalsze plany to cały monowtrysk, ale nie wiem ile mnie bedzie kosztował nowy, a z używką to nigdy nie wiadomo.

[ Dodano: 2014-04-15, 18:24 ]
Orientuje się ktoś ile kosztuje nowy mono wtrysk, bo boję się kupować używkę która ma się za chwilę zepsuć. I ile w ASO mogą beknąć za doprowadzenie tych obrotów do porządku raz a dobrze.
ODPOWIEDZ