Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.
Witam Wszystkich forumowiczów. Jakiś czas temu zmieniałem silnik 2.3 AGZ 150 na 2.3 AQN 170. Mechanik zamówił komputer wiązkę wszystko podłączył i tu zaczęły się problemy.
Samochód normalnie odpala bez najmniejszego problemu, silnik równo pracuje natomiast wyświetlają mi się kontrolki Check, EPC i trójkąt. Dodatkowo nie mam światła wstecznego.
Z tego co wiem mechanik pozbawił mnie pompy powietrza wtórnego, sonda lambda 1 wywala błąd, 2 sonda sporadycznie na początku później znika, a drugiej sondy nie mam i nie miałem w starym silniku. Problem jest z pierwszą.
Nie mam kontroli trakcji nie wiem z kąd ten trójkąt się pojawił.
Po skasowaniu błędów EPC za jakiś czas wraca, a check będzie sie palił dopóki nie rozwiążę problemu z sondami i pompą powietrza wtórnego.
Sprawdzałem także czujniki hamowania i wstecznego, bezpieczniki... Może mechanik namieszał trochę w instalacji? Tam gdzie powinna iść pompa powietrza wtórnego zlutował z innym obwodem ale to mało ważne bo pompy i tak nie ma.
Bardzo proszę o pomoc walczę już dwa tygodnie bez rezultatu.
Teraz to już wróżenie. Na samym początku trzeba było wziąć schematy agz i aqn, i porównać. Jędrne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić pinout miernikiem na podstawie schematuz aqn. Tyle że nie będzie wiadomo co gdzie podłączył. Ew. jedz i niech poprawia jak wziął kasę i spieprzył. Nie słuchaj tłumaczeń, że po swapie może tak być, bo nie może.
Narzędzia Elsa nie chcą mi działać pod Windows 10 wybieram schemat instalacji pod swój samochód i dalej nic nie wykrywa. Na razie postaram się na spokojnie prześledzić wiązki jutro podnienie sondę lambde zobaczymy czy coś da. Resztę da się wyłączyć programowo usunąć całkowicie błędy z ECU to znaczy 2 sonda i pompa powietrza wtórnego znam gościa co się tym zajmuje.
Mechanik mówił mi jeszcze, że ten błąd EPC może mieć związek z czujnikiem skrętu połączonym z ABS?
Udało mi się rozwiązać problem z sonda 1. Okazalo się, że papraki nie dali sondy 6pin szerokopasmowa tylko zostawili 4pin tak jak w poprzednim silniku oryginalnie i mieli gdzieś martw się sam...
Można powiedzieć, że został mi już tylko problem z tym EPC i trójkąt.
EPC po skasowaniu nie pali się przez dłuższy czas po czym wraca.
Brak pomysłów...