Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

AGZ też jest oczywiście na CANie.
mariusz_98
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 05 paź 2018, 12:16
Auto: Toledo II
Model: 2.3 V5 AQN
Skąd?: Olsztyn

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Post autor: mariusz_98 »

Witam Wszystkich forumowiczów. Jakiś czas temu zmieniałem silnik 2.3 AGZ 150 na 2.3 AQN 170. Mechanik zamówił komputer wiązkę wszystko podłączył i tu zaczęły się problemy.
Samochód normalnie odpala bez najmniejszego problemu, silnik równo pracuje natomiast wyświetlają mi się kontrolki Check, EPC i trójkąt. Dodatkowo nie mam światła wstecznego.

Z tego co wiem mechanik pozbawił mnie pompy powietrza wtórnego, sonda lambda 1 wywala błąd, 2 sonda sporadycznie na początku później znika, a drugiej sondy nie mam i nie miałem w starym silniku. Problem jest z pierwszą.
Nie mam kontroli trakcji nie wiem z kąd ten trójkąt się pojawił.
Po skasowaniu błędów EPC za jakiś czas wraca, a check będzie sie palił dopóki nie rozwiążę problemu z sondami i pompą powietrza wtórnego.
Sprawdzałem także czujniki hamowania i wstecznego, bezpieczniki... Może mechanik namieszał trochę w instalacji? Tam gdzie powinna iść pompa powietrza wtórnego zlutował z innym obwodem ale to mało ważne bo pompy i tak nie ma.


Bardzo proszę o pomoc walczę już dwa tygodnie bez rezultatu.
Załączniki
Zdjęcie z błędami.
Zdjęcie z błędami.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Post autor: DzieX »

Teraz to już wróżenie. Na samym początku trzeba było wziąć schematy agz i aqn, i porównać. Jędrne co mi przychodzi do głowy to sprawdzić pinout miernikiem na podstawie schematuz aqn. Tyle że nie będzie wiadomo co gdzie podłączył. Ew. jedz i niech poprawia jak wziął kasę i spieprzył. Nie słuchaj tłumaczeń, że po swapie może tak być, bo nie może.

BTW jaki jest sens swapować agz na aqn?
mariusz_98
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 05 paź 2018, 12:16
Auto: Toledo II
Model: 2.3 V5 AQN
Skąd?: Olsztyn

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Post autor: mariusz_98 »

Jak nie znajde w ciągu kilku dni rozwiązania to faktycznie wybiorę się tylko, że mam 100km do niego. Znajomy znajomego...

Swapa musiałem zrobić ponieważ AGN poszła uszczelka i tłoki.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Problem po SWAPIE w Toledo 1M silnik 2.3 AQN.

Post autor: DzieX »

W agz chyba?

Powiem tak - bez schematów z narzędzia ELSA bym nie podchodził.
mariusz_98
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 05 paź 2018, 12:16
Auto: Toledo II
Model: 2.3 V5 AQN
Skąd?: Olsztyn

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: mariusz_98 »

Narzędzia Elsa nie chcą mi działać pod Windows 10 wybieram schemat instalacji pod swój samochód i dalej nic nie wykrywa. Na razie postaram się na spokojnie prześledzić wiązki jutro podnienie sondę lambde zobaczymy czy coś da. Resztę da się wyłączyć programowo usunąć całkowicie błędy z ECU to znaczy 2 sonda i pompa powietrza wtórnego znam gościa co się tym zajmuje.

Mechanik mówił mi jeszcze, że ten błąd EPC może mieć związek z czujnikiem skrętu połączonym z ABS?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

A zainstalowałeś SVG viewer? Nowsze elsy powinny działać.

Wtedy zapaliłaby się trakcja.
mariusz_98
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 05 paź 2018, 12:16
Auto: Toledo II
Model: 2.3 V5 AQN
Skąd?: Olsztyn

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: mariusz_98 »

Jak wrócę do domu to sprawdzę te SVG.
Trójkąt od trakcji pali się cały czas przycisk nie reaguje nie mogę włączyć i wyłączyć.
mariusz_98
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 05 paź 2018, 12:16
Auto: Toledo II
Model: 2.3 V5 AQN
Skąd?: Olsztyn

[1M 2.3 V5] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: mariusz_98 »

Udało mi się rozwiązać problem z sonda 1. Okazalo się, że papraki nie dali sondy 6pin szerokopasmowa tylko zostawili 4pin tak jak w poprzednim silniku oryginalnie i mieli gdzieś martw się sam...
Można powiedzieć, że został mi już tylko problem z tym EPC i trójkąt.
EPC po skasowaniu nie pali się przez dłuższy czas po czym wraca.
Brak pomysłów...
ODPOWIEDZ