Super opinie, właśnie zastanawiałem się nad zakupem Tolka / Leosia tylko nie wiedziałem z jaką jednostką napędową żeby był dobry do gazu. W takim razie moje poszukiwania będą skierowane w strone 1,8 20V
kolego ja mam w domu 2x toledo 2,3 v5 AQN czyli 170 KM swoim jeżdżę 2 lata, około 1,5 roku na lpg i żadnych problemów, kilka dni temu kupiliśmy drugą v5-tkę dla brata też z lpg i również bez problemu śmiga na obydwu paliwach także przy średnim spalaniu 10,69ltr lpg/100km~~27,70zł (średnia z 2075km) warto rozważyć zakup v5-tki pod gaz ja za instalację do swojego auta zapłaciłem 3000zł, więcej szczegółów znajdziesz w temacie o moim aucie
To i ja się wtrące co do Lpg w V5.
Nie będzie odkryciem Ameryki jeśli powtórze się ,że ten motor jest czuły na jakiekolwiek wadliwe założenie Lpg itp
Jeżdże od maja autem ,w którym było zakładane Lpg przez jakąś tam "firemke" w Legionowie czy gdzie tam.
Ja kupiłem auto w którym praktycznie nie było mowy o jeździe na gazie ,ktoś to tak ch...wo założył ,że auto kichało,szarpało ,nie chciało wogóle jechać ,poprzedniemu właścicielowi rozwaliło pokrywe filtra poprzez tzw"BACKFIRE" .
Dopiero Wymiana parownika (na zapas do 200km),przewodzików ,filterka ,wtrysków ,obudowy filtra powietrza +wkładeczka K&N,odpowiednie świece w aucie i porządna regulacja dała poprawę i pozwala pracować tak samo jak na Pb.
Więc tutaj kupując takie auto z podtlenkiem gazotu trzeba szczególnie zwrócić uwagę jak się zachowuje pod obciążeniem (np przyśpieszanie z niskich obrotów ) ,redukcja i w palnik.... Ważnym też czynnikiem jest tutaj odpowiednio mała odległość przewodów od listwy wtryskującej do króćców w dolocie .Miałem zbyt dużą odległość i problem był ,że auto dziwnie pracowało do momentu aż niedogrzało się.
Brat ma właśnie 1.8 20v Paska b5 z w miare świeżym gazikiem i ładnie mu to pracuje bez zarzutu,nie szarpie ,strzela itp.Tylko raz była listwa wymieniana z wtryskami bo puścił
U mnie powodem szarpania na LPG była cewka. Na benzynie chodził jak trzeba. LPG jest bardziej czułe. Wymieniłem na nową BERU i jak ręką odjął. Coś takiej jak dobranie reduktora, wtrysków i przekroju miedzi to jest podstawa KAŻDEJ instalacji i 2.3 bym w to nie mieszał. Świece nie mają absolutnie żadnego znaczenia (o ile są dobrane do silnika).
Danielek., spalanie na podstawie tankowania i przejechanych kilometrów, mam taki programik na telefonie do którego przy każdym tankowaniu wpisuję przebieg i ilość zatankowanych litrów paliwa
waldemar.m, 1.8T ma dwumas ale dużo bardziej wytrzymały niż w tdi. Wytrzymują do 300tys.
Jeśli chodzi o lpg do turbo to poczytaj na LC bo jest tam kilku co mają 1.8t zagazowane albo na forum audi
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM