Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: eR »

Panowie czy w przypadku silnika ASV była fabrycznie montowana chłodnica egr-a zwana także chłodnicą spalin.
W przypadku mojego ASV egr został zaślepiony zanim zdążyłem się mu dokładnie przyjrzeć. Obejrzałem parę filmików na YT z operacji zaślepiania/usuwania zaworu egr i tam takie ustrojstwo występowało w silnikach 1,9 tdi z pompą wtryskową.
Na ten przykład (08:45) : http://www.youtube.com/watch?v=xn6jiEpADYg
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

eR, Występowało to najczęściej w autach z automatyczną skrzynią biegów. Z tego co wiem w zwykłych ASV tego nie było.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

eR pisze:Panowie czy w przypadku silnika ASV była fabrycznie montowana chłodnica egr-a zwana także chłodnicą spalin.


Zdemontować bo zimą będzie zimno w aucie :mrgreen: To tak dla fanów teorii o wpływie egra na nagrzewanie silnika w zimie.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

eR miał na myśli to urządzenie http://allegro.pl/seat-ibiza-07r-1-4tdi ... 07088.html
Jeżeli by go miał fabrycznie i na zimę zdemontować to by miał jeszcze zimniej.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Zdemontować chłodnicę egra - spaliny będą cieplejsze, a i tak pewnie nie osiągną temperatury wybuchu mieszanki...
Michal
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: eR »

Doszedłem do wniosku, iż takowej chłodnicy egr nie posiadał, choć w kolektorze jest otwór do jej mocowania. Musiałyby występować w tamtym miejscu jakieś rurki od cieczy chłodzącej silnik.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: futrosky »

czyli mam zaślepić egr tak ? Co daje zaślepiony egr ? Coś się dzieje z turbo , silnikiem czy nic ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Z turbo nic się nie dzieje:
- silnik potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie się
- mniej syfu w dolocie
- mniejsza temp. spalania
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: futrosky »

kornat,
dłuższy czas rozgrzania silnika przy egr zaślepionym ?
To chyba nie jest plusem ?
Ogólnie nie wiem i nie czytałem ale jak już jesteśmy przy tym to :
Opłaca się go zaślepić ? Czy nie ?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Ale ja nie podałem samych plusów :D tylko najistotniejsze rzeczy.
Czy warto to już musisz sobie sam odpowiedzieć, ma to swoje plusy i minusy ;)
ODPOWIEDZ