Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
damian9o
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 01 lut 2012, 14:21

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: damian9o »

Koledzy podpowiedzcie co to moze byc : jakies 1,5 roku temu przez krotki okres czasu slizgalo mi sprzeglo gdy gwaltownie przyspoieszalem na 5 biegu od okolo 2,200 obr pozniej objaw znikl i wszystko bylo w porzadku az do dzis.
Awatar użytkownika
timig
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 21 maja 2013, 20:27

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: timig »

u mnie dwumas zbliża się dużymi krokami i nadal dylemat:
1) dwumas Luka lub Sachsa = około 1300 zł
2) valeo zestaw ze sztywnym = 1150 zł
3) g60 + sachs = 800 zł

czytam i czytam również po innych forach i nadal nie wiem co zrobić... moc w serii 105 km, przebiegi 30 tys km rocznie, już chciałem poz. 3 zakładać ale brak danych po dłuższym użytkowaniu. Doradzicie coś? różnice cenowe nie duże...
no i po "wakacjach"...
Awatar użytkownika
deejay-13
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Krosno

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: deejay-13 »

timig, Jednomas jest dobry bo jest tani. Do takiego auta jak masz bez zastanowienia zakładałbym dwumasa choćby nawet dla komfortu
Na prostej drodze nie nauczysz się wychodzić z zakrętów...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: vwir »

Podobno do nowszych tdi (altea, toledo III) zestaw z 1Z (czy też G60 jak go nazwałeś) nie zawsze pasuje. Czasami trzeba podszlifować mocowanie w skrzyni. Komfort jak na dwumasie. Wiem, bo mam porównanie.
seba19930
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 16 paź 2013, 18:58

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: seba19930 »

damian9o, miałem takie objawy jak Ty w Touranie 1.9 TDI 101KM. Po zrobieniu programu na 140KM i wyjechaniu w trasę przy wbitym 4 biegu i dodaniu gazu do dechy od 2tyś obrotów ślizgało mi się sprzęgło, postanowiłem wymienić cały komplet czyli dwumas+tarcza+łożysko, po założeniu i wystrzeleniu w trasę okazało się uślizg nie znikł i w żadnym stopniu się nie zmniejszył ... Okazało się miałem zapowietrzony układ sprzęgła między pompką pedału sprzęgła a wysprzęglikiem ... Także radze jeszcze sprawdzić ta ewentualność żebyś nie wymieniał na marne ;)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: cash »

Witam, mam taki problem, że sprzęgło zaczyna mi brać co raz wyżej, teraz już dość wysoko i czy to oznacza koniec sprzęgła?
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: futrosky »

Witam. W mojej serii 1.9 TDI ASV 2001r. ze 110km i przebiegiem 210 tyś. ( nie wiem ile cofnięty ) ostatni zauważyłem że coś jest nie tak. Zaczeło się od tego że go goniłem bo mi się spieszyło ale dochodziłem tylko do 140km/h ( biegi przy 2,5 tys do 3 tyś zmieniałem ) spieszyło mi się bo miałem umówione spotkanie, wiec pprzebrałem się i pojechałem po znajomych. Samochód był cały zapakowany ( 5 osób ) Tak się zdarzyło że biegi zmieniałem przy 3 tyś i doszło do 200km/h. Później piłem więc moja dziewczyna jeździła. Dzień później jak ona ruszała zaczął jest gasnąć przy ruszaniu ale mówiła że za szybko może sprzęgło puściła. Wieczorem gdy wsiadlem z 4 osobami ( ja za kierowce ) ruszam a tu mi go dusi jak bez gazu ruszam z 1-biegu. W myślach mówię ( co jest kur... :) ) strasznie sie ślizga, ale jeżdze, bo byłem w kielcach i jak wracał i odwiozłem znajomych to nawet jak sam jest w aucie to też ciężko ruszyć. Dodam że kiedys tak nie było. Pod pagórek bez gazu ruszałem i nawet go nie przydusiło. A teraz jak w benzynie jest, muszę sprzęgło do połowy puścic, dodac troche gazu i znowu puścić do końca, a jeszcze 3 dni temu lekko się puszczało jednym tempem bez gazu i szedł. Może ktoś pomóc co to może być ? Dwumas do wymiany czy coś wystarczy innego zrobić ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Kitaj »

Może ci któryś zacisk trzyma ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: futrosky »

dodam jeszcze że auto stało 2 dni od niedzieli, dzisiaj nim jeździłem i tak jak by problem ustał.
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: mariusz88 »

Koledzy czy wibracje takie co chwilę jednostajne przenoszone na całą karoserię przy prędkościach 160+ mogą być objawem padającego dwumasu? Dodał że przeguby całe, łożyska wymieniane na SKF w okresie ok roku wstecz, koła- opony, felgi ,hamulce, zawieszenie, magiel ok
ODPOWIEDZ