[ALL] Akumulator

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

[ALL] Akumulator

Post autor: eR »

dziubek6, Kolesie w sklepie zawsze polecają swoje bo ktoś im to dostarcza i chcą zarobić. Ja miałem podobną sytuację: jadę do sklepu zamówić Aku Warty a tu od razu słyszę o jakimś "No name" i ponoć lepszy od Warty nawet ;-) . Może i tak by było ale wolałem nie ryzykować. Wartę i tak kupiłem na internecie chyba z Katowic. Cena jaką mi w sklepie podawał to oczywiście była z kosmosu. Przez neta zaoszczędziłem ok. 120 zł i mam swój stary aku bo nie musiałem oddawać ;-)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[ALL] Akumulator

Post autor: marek_igor »

Tyle, że Fiamm to nie jest NoName.
Jest to chyba Włoska firma, tak czy tak idą na pierwszy montaż do Włoskich aut, ale także VW/Audi !
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Akumulator

Post autor: Sony »

Tak czy siak do nowych aut z reguły producenci robią lekko udoskonalone aku ;) Nie znam firmy Fiamm, za to Vartę Silver mogę polecić, u mnie kręci już ponad 3 lata mimo tego, że w zimę bywa niedoładowany z racji krótkich tras.
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[ALL] Akumulator

Post autor: dziubek6 »

Niestety aku nie wymieniony bo nie można wyjąć starego. Chyba zerwany gwint w podstawie bo śruba kręci się, ale w żaden sposób nie chce się wykręcić. I teraz pytanie do tych co mają etkę czy jest możliwe sprawdzenie numeru podstawy aku po Vinie ? Chyba będę musiał kupić używkę z dobrym gwintem...
1.9 AHF
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Akumulator

Post autor: Sony »

Obrazek Obrazek

Tak to wygląda, nie wiem czy były różne rodzaje podstawek pod aku. Po VIN to raczej tylko ASO Ci pozostaje.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[ALL] Akumulator

Post autor: Kitaj »

Były a przynajmniej tak mi się wydaje bo na zlocie porównywaliśmy z markiem i mielismy różnej długości :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Akumulator

Post autor: vwir »

A nie możesz po prostu rozwiercić gwintu i dać nakrętki od spodu?
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Skąd?: Warszawa

[ALL] Akumulator

Post autor: dziubek6 »

Dzięki Sony, a mógłbyś jeszcze sprawdzić rok modelowy 2000? Podstawy są dwie, jedna to ta która podałeś druga ma numer 1J0804373E.
Vwir nie wiem czy podejdę z ręką od spodu, ale spróbuję jutro. Dzięki
1.9 AHF
Bambusek
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 15 lut 2012, 11:33

[ALL] Akumulator

Post autor: Bambusek »

Musisz wygiac ta blaszke ktora trzyma aku, pozniej go wyjac. Jak bedzie wyjety to podstawe odkreca sie na 4 sruby 10mm jesli dobrze pamietam. Podstawa wychodzi razem z blaszka i sruba takze bedziesz mial wsio na wierzchu. Pozniej tylko pozdbyc sie starej sruby i przyspawac nakretke od spodu - mam tak zrobione bo niedawno to przechodzilem :)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Akumulator

Post autor: Sony »

dziubek6, nie widzę w ETCE niestety w jakich rocznikach jaka podstawka wychodziła, więc to już musisz sprawdzić sam wizualnie jaką masz u siebie.
ODPOWIEDZ