tak mi się napisało jak dojdzie do wymiany to wiadomo sztywne koło i jazda
[ Dodano: 2013-09-23, 08:38 ] I problem został rozwiązany Ku mojej radości nie jest to sprzęgło, docisk, łożysko czy dwumasa. Winna okazała się zatarta rolka na alternatorze. Po wymianie wszystkie objawy ustały i Tolek dalej cieszy swojego właściciela
koledzy mam takie pytanko dotyczące sprzęgło. Jutro chyba pojade do mechanika umówic konkretny termin i koszty z tym związane (jednak chyba założę sztywne),ale mam pytanko bowiem od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem biegów na początek był problem z wstecznym że zgrzytało cos przy wrzucaniu a teraz zauważyłem że gdy mam jeszcze na liczniku ok 50 km/h i chce już przygotować 2 bieg to nie idzie wrzucic bo zgrzyta i nie chce wejść, przy nizszej prędkości brak tego problemu. Czy myślicie że to też może byc wina sprzęgła (dwumasa docisk itp) czy może synchronizatory a może olej w skrzyni bo tez gdzieś w necie znalazłem że czasem wymiana właśnie oleju w skrzyni pomaga.
[ Dodano: 2013-10-12, 11:30 ] No i w końcu jest - sztywne kompletne sprzęgło Valeo
Tak więc udało się uporać z tym przed zimą
Objawy jakie miałem:
- oczywiście dzwoniący i szalejący dwumas (odziwo ostatnie tygodnie przed wymianą całkowicie ucichł)
- mocno drgający silnik
- nie równa praca pedału sprzęgła
- ciężko wchodzący bieg wsteczny tak jakby nie było docisnięte do końca sprzęgło
- brak możliwości zredukowania na drugi bieg przy prędkości większej niż 40km/h
Wymieniono kompletne sprzegło na sztywne jak pisałem wczęśniej, olej w skrzyni, guma przegubu łącznik stabilizatora, pokruszona śruba przy łapie. Dodam iż po wyjęciu sprzęgła okazało się iż jest wybite łożysko jak i ma przesunięty środek i całkowicie zblokowane koło dwumasowe potraktowałem je juz młotkiem ale nadal ani drgnie i sam środek dwumasy też przesunięty także nie ma co się dziwić że wszystko drgało skoro nie było w tym momencie wyważone.
Po wymianie:
- cichutka praca silnika i sprzęgła
- brak jakichkolwiek drgań silnika skrzyni itp
- miękko działające sprzęgło
- perfekcyjnie wchodzace wszystkie biegi
- całkowita i pełna kultura podczas zmiany biegów
Niestety jak wiadomo trochę to kosztuję ja za wszystkie części i robocizne uszczupliłem portfel o 2000zł ale myślę że będę zadowolony na długie lata.
I ja jak najbardziej polecam zamianę na sztywny zestaw.
Panowie pytanie. W Tolku najprawdopodoniej będzie do roboty sprzęgło, bo tarcza sprzęgła coś fiksuje. Nie mam dwumasu, jest sens zakładać zestaw z G60, jeżeli nie mam zamiaru jakoś bardzo chipować auta? Czy najlepiej zamówić sprzęgło Valeo/Sachs dedykowane do toledo?
Chodzi też o to, żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy.
byrt pisze:Panowie pytanie. W Tolku najprawdopodoniej będzie do roboty sprzęgło, bo tarcza sprzęgła coś fiksuje. Nie mam dwumasu, jest sens zakładać zestaw z G60, jeżeli nie mam zamiaru jakoś bardzo chipować auta? Czy najlepiej zamówić sprzęgło Valeo/Sachs dedykowane do toledo? Chodzi też o to, żeby niepotrzebnie nie wywalać kasy.
Napiszę jeszcze raz: sprzęgło do G60 i do TDI to jest TO SAMO SPRZĘGŁO. Ktoś zaczął sobie pisać o sprzęgle do G60 chyba tylko dlatego, że tak fajnie brzmi... Zerknij sobie w katalog Sachs: zarówno do G60 jak i do TDI 1Z idzie dokładnie ten sam zestaw.
deejay-13 pisze:vwir, Tak kolego bo 1Z ma koło jednomasowe a inne TDI mają dwumasa i tu jest ta różnica
Przeczytałeś w ogóle oryginalne pytanie? Kolega pisze, czy ma założyć sprzęgło jednomasowe od TDI czy od G60, więc mu odpowiedziałem, że to to samo sprzęgło. Wczesne AGR fabrycznie miały jednomasę (chociaż w katalogu Sachs tego nie widać).