Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

igi84, nie, zapomniałeś napisać o błędzie, a niektórym taka popierdółka spać nie daje ;)
Michal
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

hehe :p aj tam aj tam :D
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: spec »

Opiszę swoje doświadczenie.
Przez dłuższy okres miałem ograniczony VAGiem EGR w swoim TDI. Niestety był to błąd i wróciłem do standardowych ustawień. Co mnie skłoniło?
- bardzo wolno silnik się nagrzewał nawet teraz gdy temperatura jest koło 10 stopni rano,
- gorzej silnik zapalał,
- głośniej pracował,
- spalanie wzrosło (być może związane to jest z wolniejszym nagrzewaniem),

Po powrocie do ustawień fabrycznych po pierwszym zapaleniu czuć różnicę, silnik gładko przyśpiesza i lepiej się jeździ.
Teoretycznie bez EGR silnik powinien lepiej pracować ale po kilku miesiącach stwierdzam, że po coś on tam jest i lepiej się jeździ na tym co wyszło z fabryki.
Oczywiście po zianie ustawień wszystkie minusy opisane wyżej zniknęły.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

spec pisze:Po powrocie do ustawień fabrycznych po pierwszym zapaleniu czuć różnicę, silnik gładko przyśpiesza i lepiej się jeździ.


No tak, tylko, że przy przyśpieszaniu egr odcina spaliny i taka sama sytuacja jest przy jego zaślepieniu.
Michal
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: spec »

Być może winą było to że ja miałem tylko ograniczenie Vagiem a nie zaślepienie.
Nikogo nie chce przekonywać ale po powrocie do serii dużo lepiej silnik pracuje.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

spec, tak się zastanawiam czy wlewanie 2T do ropy nie wpływa na Twoje odczucia...
Michal
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: spec »

Na pewno wpływa ale w pozytywnym znaczeniu.

EGR ograniczyłem w czerwcu. Było ciepło i różnicy w nagrzewaniu nie zauważyłem. To że silnik zaczął bardziej twardo pracować dało się odczuć. Spalanie akurat spadło ale wynikało to ze zmniejszenia się ruchu na ulicach (mniej stania w korkach). Po pewnym czasie przyzwyczaiłem się do pracy silnika i nie widziałem różnicy. W lipcu zacząłem lać 2T i byłem mile zaskoczony było ciszej, bardziej miękko, samochód "gładko" przyśpieszał. Znowu przyzwyczaiłem się.
Niedawno wróciłem do ustawień fabrycznych i silnik dużo ciszej i jeszcze bardziej miękko pracuje, szybciej zapala.
Aż sam jestem w szoku bo to tylko zmiana jednej opcji w VAGCOMie.

Wszędzie na forach widziałem opinie po wywaleniu EGR i były pozytywne ale nikt nie opisywał zmian w drugą stronę.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

spec pisze:ale nikt nie opisywał zmian w drugą stronę.


Piszą o wolniejszym nagrzewaniu się, a w związku z tym pewnie też spalaniu.
Michal
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: spec »

Pisząc w drugą stronę bardziej chodziło mi o powrocie do serii po dłuższej jeździe bez EGR.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Jeszcze do tego co napisałeś to aktywny EGR obniża temp. w komorze spalania.
Ja na tą zimę też uaktywniam go bo będę miał do jazdy krótsze dystanse to przynajmniej szybciej ciepło w autku będzie.
ODPOWIEDZ