Zawór EGR / N75

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:29
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: marcinjanowski »

Witam, od dzis zaczynam walke z zawieszaniem turbiny, wymienilem wiec pierwsze filtr powietrza ktory nie byl wymieniany odrazu po kupnie wiec wymienilem .. byl czarny i zapchany, nie wiem jak przez niego powietrze mialo leciec, ale ok, ale zaraz po wymianie jechalem jakies 10 km no i zdazyla sie wiesic, potem autko postalo chwile i znowu jechalem i juz byl spokoj, a staralem sie go wkrecac na obroty i byl spokoj, no ale wczesniej .. przegladalem przewody obok turbiny itp, jeden byl lekko obtarty (poprawilem niebeiska tasma widoczna na zdjeciu) no ale obok lezal sobie jakis czujnik czy cos co to jest :) (w kółku czerwonym) lezy sobie swobodnie kolo turbiny - do zdjecia troche go wyciangolem zeby pokazac ;) co to wogole jest? bo ta gorna "pokrywka" jest lekko przypieczona od turbiny chyba ;)
Załączniki
co to.jpg
Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 17:45 przez marcinjanowski, łącznie zmieniany 3 razy.
lukasz Jurek
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 01 gru 2008, 20:48
Kontakt:

Padł Zawór EGR-N75

Post autor: lukasz Jurek »

Brak Mocy.Bryka niechce jechaćPowyżej 120,to nie wina Tyrbinki.Wykazało na Wag-uże to ten zaworek,ale ja widzę że tam są dwa.Czu to te same?Jeden został wymieniony ten od Prawej.Co zTym fantem dalej robić?
Załączniki
Obraz 092.jpg
luki
Awatar użytkownika
dany_2
Forumowicz
Posty: 825
Rejestracja: 09 wrz 2008, 09:11

Zawór EGR / N75

Post autor: dany_2 »

jeśli to nie jest drogi wydatek to spróbuj wymienić ten drugi może to faktycznie jest jego wina
DENEBO
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:56
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: DENEBO »

Pytałeś na SB o zawór - sprawdź czy to ten na rysunku

Obrazek
artur788

Zawór EGR / N75

Post autor: artur788 »

Koledzy taki sam problem ale nie do konca;/ bo sprawa jest tego typu ze najpierw brak mocy tak jak u kolegi. wymienilem zaworek i dalej to samo a wiec oddalem turbo do regeneracji. bylo wszytsko ok tolek szedł jak wsciekly ale po jakims miesiacu problem sie powtorzyl ale troche z innym objawem bo zawiesza sie turbo wlasnie na 120km/h ale tylko wtedy jak silnik jest niedograny wystarczajaco. kiedy sie rozgrzeje to 180km/h i sie nie zawiesza. To tez wina tego zaworka??? Dodam ze jak jest zimny silnik to podcxas zmiany biegu na wyzszy i hamowaniu turbinki sluchac taki krotki szmer z niej. ale kiedy silnik sie rozgrzeje jest cicho i ekskluzywnie :D brudne turbo czy zawor?? :D
lukasz Jurek
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 01 gru 2008, 20:48
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: lukasz Jurek »

Mi to samo się zdarzyło.Oddaje dziś go do Mechaniora.A ten czujnik to zawór EGR N-75 Elektroniczny zawór Przełanczający.Jutro dam znać co Mu DOLEGA.
luki
Awatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:29
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: marcinjanowski »

ja juz sam znalazlem przyczyne :) ten zawor sobie swobodnie lezal .. i jeden przewod sie tak wygiął ze przestał przepuszczac czasami powietrze ... i dlatego byl moj problem, teraz troche to podreperowalem i dziala... w bliskim czasie wymienie przewody te ktore ucierpialy ;)
pozzdrawiam
lukasz Jurek
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 01 gru 2008, 20:48
Kontakt:

Pomocy

Post autor: lukasz Jurek »

Odebrałem dziś od Meczaniora i nic niejest zrobione poddali sie.Wymienili oba czujniki Egr i zawór na Turbo sprawdzili wężyki i dalej NIC.Jedzie do 120 i się wyłancza Turbo.Dodam że woda się dostała do środka.Może zaśniedziały kable i komp wariuje?Jaka Przyczyna?Rozebrać go całego-Wysuszyć-oglądnąć kable-Może coś zkompem.POMOCY <zygi>
luki
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Trójmiasto
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: sz.p.bartek »

Może być zapieczona kierownica w turbo, a także przepływka.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
ww200
Forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 25 paź 2008, 23:00

Zawór EGR / N75

Post autor: ww200 »

Warto też sprawdzić stan gruchy przy turbinie,potrafi skorodować i nie przestawiać kierownic w turbinie.U mnie jak p.Bogumił wyjął gruchę,to już brakowało fragmentu obudowy i całkowity brak zawartości wnętrza.
ODPOWIEDZ