Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
psamolek
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2012, 21:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kraśnik

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: psamolek »

Obrazek
Zadbane auto to kochane auto...
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sprawdz podcisnienia - geometria pewnie do czyszczenia..,
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: byrt »

Zrobiłem logi chyba wszystkich grup, bo już mnie szlag trafia. Może na którymś coś wyszło.
Auto tak jak kiedyś pisałem przy podjeżdżaniu do np. świateł na luzie telepie i czasami na postoju.
Logi na których autem nie telepie:
Log (0 - 000,001,002)
Log (1 - 000,001,015)
Log (2 - 010,011,013)
Log (3 - 003,004,005)
Log (4 - 003,010,013)
Log (5 - 008,009,021)

Logi, na których autem telepie, pod koniec po lekkim dodaniu gazu telepanie ustępuje:
Log (0 - 000,001,015)
Log (1 - 003,010,013)
Log (2 - 008,009,021,008,009,021)

Dodam, że po dolaniu oleju 2T telepania jest mniej.
Mechanicy mówią, że to może być dwumas, z tym, że go w aucie nie mam (silnik AGR)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

byrt, w http://vaglog.rtnet.pl/byrt.pro_139857.html widać, że załącza się jakieś obciążenie i pewnie stąd spora zmiana dawki. Pewnie przyczyny należy szukać w nastawniku.
Michal
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: byrt »

szymekgd, myślisz, że mógł się nastawnik pompy zabrudzić? O nim mówimy?
Samemu dam radę go przeczyścić?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Zlogowałem Asi auto na zlocie, warunków co prawda sprzyjających nie było, no ale daliśmy radę nawet i na 4 biegu temat ogarnąć.

Logi III bieg:
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139886.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139885.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139884.html

Logi IV bieg:
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139889.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139888.html

Log statyczny:
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_139890.html

Pacjent: 1M AGR 90KM

Drogą dedukcji stwierdziłem, że przy silniku AGR zasada pracy gruchy jest nieco inna jak w silnikach z turbo VNT. Sztanga w ASV etc. się porusza zmieniając położenie łopatek, ale w AGR z racji braku łopatek sztanga jest nieruchoma (?) Dobrze myślę, bo jeśli tak to nagadałem Aśce głupot na zlocie, że sztanga zapieczona :D

W każdym bądź razie dokładnie przeanalizowałem temat i patrząc po logach obstawiałbym, że problemem w aucie jest zawór N75, a nie jak wcześniej myślałem turbina.

Dobrze myślę, ktoś potwierdzi :) ?

Dr szymekgd proszony do tablicy :P
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Dobrze myślę, ktoś potwierdzi :) ?


Dobrze, przewody podciśnieniowe i n75 do sprawdzenia.
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd, ogółem pojawił się błąd 17965, czyli przeładowanie zatem obstawiam, że wężyki są szczelne :) Chyba, że masz na myśli sprawdzenie czy są dobrze podłączone :P

Zawór N75 podmienić zatem z N18 i zobaczyć czy będzie poprawa :)
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: pgt »

szymekgd pisze:Dobrze, przewody podciśnieniowe i n75 do sprawdzenia.

AGR nie ma turbo sterowanego podciśnieniem. WG jest sterowany nadciśnieniem.
Sony pisze:Zawór N75 podmienić zatem z N18

W AGR to zupełnie inne zawory - nie są wymienne.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

AGR nie ma turbo sterowanego podciśnieniem. WG jest sterowany nadciśnieniem.


OK, wężyki ciśnieniowe ;)
Michal
ODPOWIEDZ