Detailing

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Detailing

Post autor: krotki1269 »

Koledzy potrzebuje rady,
Jak kupiłem Tolka to był czymś pokryty, że woda bardzo szybko spływała, brud się tak bardzo nie osadzał, łatwiej go było doczyścić i ogólnie lakier lepiej wyglądał. Teraz jest trochę wypłowiały i generalnie wygląda gorzej i chciałbym coś z tym zrobić. Nigdy nie miałem z tym styczności, więc co moglibyście polecić za środki dla takiego amatora? Coś co by było łatwe do użycia, ręcznie (bez żadnej polerki), nie musi być super efektu (bo domyślam się że ręcznie takiego nie będzie) wystarczy że zabezpieczy na trochę lakier i nie będzie jakieś kosztowne i łatwo dostępne. A i jeszcze jakbyście opisali tak po kolei co powinno się robić np. czy tuż przed trzeba umyć czy dzień przed, wyglinkować, nakładać te środki na mokro itp.
Z góry wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

Detailing

Post autor: marek_igor »

jak nie chcesz się napracować, to kup sobie jakiś wosk w sprayu (tak butelka jak płyn do mycia okien), na umyty samochód i wytarty psikasz, potem wycierasz szmatką. Kupisz takie cosik za 10zł, woda będzie się skraplać i spływać. Jak się ubrudzi, przelecisz na bezdotykowej.

Jak trochę Ci się chce pomachać rękami, to kup wosk koloryzujący, z takich tańszych masz np T-Cut, dostępne w każdym supermarkecie, koszt ok 20zł, kolor butelki to kolor wosku.
Lakier trochę ożyje, nabierze koloru i znikną drobne rysy na jakiś czas.
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Detailing

Post autor: krotki1269 »

Ja akurat jestem jak najbardziej za tym żeby pomachać, zawsze na koniec jest satysfakcja ;)

Ten T-cut chodziło Ci coś takiego: http://www.autokosmetyki.pl/carplan-tcu ... p1754.html ?

Mam jeszcze kilka pytań:
1.Na tej stronie jest też napisane żeby uważać na elementy plastikowe i czy najlepiej mam je czymś obkleić przed, czy aż tak bardzo się tym nie przejmować?
2.Nakładać i wcierać ten wosk mam jedną szmatką a drugą (suchą) polerować czy wszystko wystarczy jedną?
3. Ile tak mniej więcej będę potrzebował tych szmatek? Domyślam się że muszą to być tylko te z mikrofibry :)

Sorry jeśli zadaje proste czy nawet głupie pytania, ale jestem zielony i wolę zadać banalne pytanie przed niż po fakcie :)

A jeszcze co możesz mi polecić za środek do tych czarnych zewnętrznych plastikowych elementów?
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

Detailing

Post autor: marek_igor »

tak o takiej właśnie butelce pisałem. To jest wosk w kolorze srebrnym, więc jak zajedziesz na chropowate listwy czarne, to się zabrudzą. Można to kednak bez większych problemów wyczyścić czystą szmatką. Trzeba jednak mocno docisnąć żeby doczyścić tam gdzie "głębiej".
Na koniec nałożyć jakieś czernidło na plastiki i nie będzie śladu.
Szmatka jak duża wystarczy jedna, jedną stronę składasz i nakładasz, a jak chcesz polerować to przekręcasz na drugą stronę. Ja robię na 2 szmatki bo drogie nie są.

Do plastikłw obecnie nie stosuję nic, bo mam wszystk owymalowane pod kolor. Jak były czarne to nic specjalnego nie kupowałem, tylko smarowałem tym samym preparatem co do nabłyszczania opon.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

Detailing

Post autor: Danielek. »

krotki1269, Zasadnicza kwestia określ swój budżet.
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Detailing

Post autor: krotki1269 »

marek_igor jesteś wielki! dzięki za wszystkie porady! :) Faktycznie nie zwróciłem uwagi że masz pomalowane te plastiki :P Przez najbliższy tydzień wypożyczam Tolka bratu, i w tym czasie wszystko kupię i jak wróci będę działał.

Danielek. ciężko powiedzieć chciałbym jak najmniej, ale też żebym nie wyrzucał kasy w błoto na jakieś tanie badziewie. Sądzę, że w granicach 100 zł na wosk i to do plastików w zderzaku starczy, bo jeszcze muszę coś kupić do tych czarnych plastików (?) na desce rozdzielczej bo trochę wypłowiały, tylko jeszcze nie wiem co może się do tego najlepiej nadać...
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

Detailing

Post autor: Danielek. »

krotki1269,

Potrzebujesz
Glinkę
cleaner
wosk

Przed glinkowaniem możesz użyć dedykowanego środka do usunięcia smoły z paneli lub nafty oświetleniowej,działa bardzo dobrze ale śmierdzi.

http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -100g.html


http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... agent.html

http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... ester.html

Do wnętrza używam tego

http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... 473ml.html

Przykładowe sklepy


http://www.detailer.pl/sklep/
http://www.pielegnowacauto.pl/
http://www.sklep.polishangel.pl/

Ewentualnie zaloguj się na Ksmetykaaut.pl i śledz dział giełda można tam dużo taniej kupić kosmetyki niż w sklepach.
Nie baw się w marketowe kosmetyki bo działają do pierwszego deszczu i trzeciego mycia ;-)
Lepiej zainwestuj 100zł więcej a kosmetyki te wystarczą ci na bardzo długo.
Awatar użytkownika
krotki1269
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 21 kwie 2012, 21:09
Auto: 1M
Model: 1.8 20v AGN
Skąd?: nowy dwór mazowiecki

Detailing

Post autor: krotki1269 »

Danielek., dzięki!

1.A tą glinkę to stosuje się już po umyciu samochodu i po wyschnięciu czy na mokro? I czy jest jakaś różnica dobra marka=dobra jakość, czy to wszystko jedno?

2. W opisie tego środka do tapicerki jest napisane że można stosować go do m.in. opon i tworzyw sztucznych i naprawdę można to nakładać na opony? Te wszystkie czarne plastiki na zewnątrz też można tym przejechać?

Jeszcze się zastanawiam, ale chyba na razie kupię tylko glinkę i ten t-cut do lakieru, bo i tak pewnie w tym roku to użyje maks ze dwa razy, a w takie konkretniejsze środki zainwestuje przed przyszłą wiosną, żeby tylko nie stało na półce, ale żeby korzystać :) będę też miał więcej czasu na poszukanie, więc może taniej się znajdzie ;)
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

Detailing

Post autor: Procent »

to juz lepiej kup twardy wosk w płynie Sonaxa i będzie o niebo lepszy efekt i trwałość tego wosku. koszt to 20 zł+- 5zł bo cent są różne.ja kiedyś tego używałem i fekt naprawdę był mega. Trwałość tez na wysokim poziomie. Do tego czernidło do plastików też z sonaxa. cockpit oceanic do wnętrza. i max 60 zł wydasz. 3 mikrofibry to max 10 zł. 70 zl i masz komplet
Glinkę stosujesz po dokładnym umyciu auta. Nie może być nawet ziarnka piasku bo porysujesz lakier. Na mokry juz lakier psikasz z jakiegoś zraszacza (po płynie do mycia okien np) wodę z szamponem samochodowym wodę i jedziesz glinką. Woda z szamponem na powodować poślizg. Lakier nie może być suchy jak jedziesz po danym elemencie glinką. Jak juz tak przejedziesz całe auto znów dokładnie myjesz i woskujesz. Na koniec czernidło na plastiki i finał. Potem wnętrze
Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 10:51 przez Procent, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Skąd?: WA

Detailing

Post autor: Danielek. »

Glinke stosujesz na umyte i wysuszone auto, do poslizgu uzyj wody z odrobina szamponu,cena jak w kazdym wypadku ma znaczenie, tej glinki jest bardzo dobra do jej jakosci :)
Zamiast T-Cut kup sampler Finish kare jest to bardzo mocny wosk ktory stosuje sie do zabezpieczenia na zime , wytrzymuje tez na felgach.
Dresing do plastikow z linku nie nadaje sie do stosowania na zewnatrz.
ODPOWIEDZ