Problem z układem chłodzenia

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Danielek. »

Tak ma być nie ma się czym przejmować ;-)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Roxon40 »

No nie wiem jakoś nie mam przekonania. W poprzednim aucie a była to benzyna takie coś nie występowało może tu jest trochę inaczej.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Problem z układem chłodzenia

Post autor: remiq »

Roxon40, a co masz wlane do układu?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Roxon40 »

Płyn G12
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Sony »

Mam nadzieję, że ten płyn to na spółę z wodą destylowaną :P ?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Roxon40 »

No raczej tak :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

Problem z układem chłodzenia

Post autor: eR »

U mnie jest tak samo, zawsze po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego jest ciśnienie.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Roxon40 »

No to dzięki w takim razie problemu nie ma :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
k
kikan82

Problem z układem chłodzenia

Post autor: kikan82 »

Witajcie napisze tu swój problem żeby nie robić spamu no więc mam pytanko co może być przyczyną gdy w zbiorniku płynu chłodniczego znajduje się piana taka lekko brązowa i tłuszcz ale z zewnątrz jak się patrzy płyn ma kolor normalny dodam jeszcze ze nie ma jednostajnego stany czyli jak zalałem było pól zbiornika a teraz jest prawie minimum.
I jeszcze jedno gdy lekko pokapuje olej z korka wylotowe oleju na ziemie to wystarczy wymienić uszczelkę?( o ile takowa się znajduje). Mowa seacie 2 1.9 tdi 110
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

Problem z układem chłodzenia

Post autor: eR »

kikan82,
Brązowa piana plus ewentualne osady mogą być wynikiem zalewania układu różnego typu płynami chłodniczymi, różnymi kolorami. Wiadomo, że jak pojedziesz do warsztatu na wymianę to mechanior nie bawi się w dokładne opróżnienie układu ze starego płynu, zawsze coś zostanie i z nowym się wymiesza. Normalne też, że auto swoje lata już ma i trochę syfu w układzie chłodzenia już się odłożyło. Nawet sam zbiornik wyrównawczy nie jest już tak przezroczysty.

Co do poziomu płynu w zbiorniczku to zależy czy ubyło Ci zaraz po wymianie na nowy płyn, czy normalnie podczas eksploatacji auta. Jak zaraz po wymianie to nie ma się czym przejmować i tylko uzupełnić. W drugim przypadku gorzej. Gdzieś musi wyciekać. Oby to nie była tylko nagrzewnica bo z wymianą pracochłonna sprawa.

Jeśli kapie Ci olej z korka misy olejowej to najprawdopodobniej sama wymiana uszczelki już niewiele da. Miska olejowa jest z aluminium (czy też amelinium jak kto woli) i przy wymianach gwint na niej się po prostu zużywa, czasem też zrywa (jak robi to ktoś bez czucia w łapach). Najskuteczniejszy i najtańszy sposób to przegwintowanie otworu na większy wymiar i dobór większego korka. Można też wymienić miskę na nową.
ODPOWIEDZ