Pompa wtryskowa

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Damianko
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2013, 22:18

Pompa wtryskowa

Post autor: Damianko »

Witam, dodalem wczesniej post w zlym dziale ale teraz powinno byc dobrze Podczas pracy silnika dochodzi stukotanie na moje centralnie z pompy wtryskowej dokladnie jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=2ocfpg_H8-Q
Podpinalem pod komputer i nie ma zadnego bledu moc i spalanie ta sama. Czasem widac bombelek w przewodzie z paliwem idacym do pompy. Zastanawiam sie od czego zaczac czy sprawdzic wszystkie wtryski czy zabrac sie za pompe. Dodam ze podczas dodawania gazu stukanie zwieksza sie po odjeciu ucicha. Moze ktos mial cos podobnego. Pozdr
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

Pompa wtryskowa

Post autor: leeon »

Odgrzewam temat ;)
Wskrzesiłem swojego tolasa, ale mam problem z pompa, mianowicie cieknie z pod jednego z gniazd ;)

Próbowalem wymienic ta koncówke na inna ( z dawcy) lecz nic to nie pomoglo,

foto:
Obrazek

Ktos ma jakies pomysly ?!
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa wtryskowa

Post autor: szymekgd »

Oring tłokorozdzielacza lub z widoczna na zdjęciu śruba - ciężko to sprawdzić...
Michal
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

Pompa wtryskowa

Post autor: lolek »

Witam.
Mam do wymiany pompe wtryskowa bo przecieka. Mechanik powiedzial, ze najlepsze wyjscie to kupno jakiejs uzywki. Patrze na allegro i ceny sa jakies w miare. Tylko wspominal, ze trzeba kupic konkretna z wszystkimi parametrami identyczna jak poprzednia. Faktycznie trzeba znac wszystkie parametry pompy czy wystarczy znac tylko model? Mam silnik 110 koni AHF. Niestety nie mozna odczytac numeru na pompie bo sie wytarl.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa wtryskowa

Post autor: szymekgd »

lolek pisze:Mechanik powiedzial, ze najlepsze wyjscie to kupno jakiejs uzywki.


Chcesz kupić następną nieszczelną pompę? ;)

Regeneracja z uszczelnieniem całości wraz z nastawnikiem to koszt 500-600zł i masz praktycznie nówkę.
Michal
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

Pompa wtryskowa

Post autor: ghul17 »

wolałbym sam zmienić uszczelki i cieszyć sie dalej tą samą pompą niż kombinować i szukać takiej samej lub założyż 11stke. dostęp do 3 uszczelek jest bardzi prosty chyba że nie lubisz sie bawić w mechanika.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa wtryskowa

Post autor: szymekgd »

ghul17 pisze:dostęp do 3 uszczelek jest bardzi prosty


Skoro kapało na wąż to obstawiam oring tłokorozdzielacza, jego koszt to ok.8zł, w necie są opisy jak go wymienić bez zdejmowania pompy, ale z tego co pamiętam udaje się to 50% wymieniającym, pozostali kupują pompy ;)
Michal
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Skąd?: Stąporków

Pompa wtryskowa

Post autor: sagon »

szymekgd pisze:Regeneracja z uszczelnieniem całości wraz z nastawnikiem to koszt 500-600zł i masz praktycznie nówkę.


Panowie nie wierzcie w to,że ktoś za 500-600 zeta zregeneruje pompę i jeszcze wyczyścił nastawnik.Takie pieniądze płaci się za wymianę uszczelnień i sprawdzenie pompy,w tym jej ewentualne mycie w ultradźwięku,bądź czyszczenie nastawnika.Dla mnie to żądna regeneracja.To jedynie wymiana uszczelnień i czyszczenie nastawnika.
Dla przykładu jeden z najważniejszych elementów pompy,pompka paliwowa/łopatkowa ori boscha kosztuje około 350-400 zeta.Drugi element głowica tłokoroździelacza to już w oryginale koszt grubo powyżej tysiąca.A jak wiemy regeneracja,to naprawa polegająca na wymianie pewnych elementów na nowe,w najgorszym wypadku na sprawne.
Jeżeli pompiarz twierdzi,że za 500-600 zregeneruje pompę,to :ble: .

Najtańsza regeneracja pompy to koszt przekraczający klocka,z nową pompką paliwową,bądź tłokoroździelaczem ;-) .
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
ODPOWIEDZ