Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Culler
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2012, 11:23
Auto: Seat Altea XL
Model: 1.9 TDI BXE
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Culler »

Witam

W końcu się zebrałem i zrobiłem logi dynamiczne wg. instrukcji na jednej ze stron. Mój problem to sporadycznie (chociaż po ostatniej zimie częściej) pojawiający się problem "notlauf". Jak teraz zagłębiam się w temat to logi wykonałem logując po 3 grupy jednocześnie i nie np. zapomniałem o 10. Obecnie nie mam jak poprawić logów ze względu na pracę ale może z tego co udało się "Zalogować" uda się wywnioskować z czym może być problem (turbina, przepływka, n75). Logi w obu przypadkach zakończyły się notlaufem w okolicy 3500obr/min i po tym przerwałem logowanie.

Jak trzeba będzie to poprawię. Jak coś się uda z tego wywnioskować to wielkie dzięki. Z lektury forum wychodzi mi, że chyba jednak turbina (kierownice ?) ale jeszcze jestem słabo obeznany z tematem.

Linki:

003, 011, 008

000, 001, 013
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Culler pisze:Z lektury forum wychodzi mi, że chyba jednak turbina (kierownice ?)


Sprawdź zakres prasy sztangi gruchy, podmień n75 na n18 i jeżeli nie przestanie przeładowywać to turbina do czyszczenia.
Michal
Culler
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2012, 11:23
Auto: Seat Altea XL
Model: 1.9 TDI BXE
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Culler »

Hej

Czyli z logów wynikałoby, że przepływka raczej OK, z turbiną tragedii też nie ma (ewentualne czyszczenie). Czy podmiana n18 na n75 ma na celu sprawdzenie sprawności zaworu n75 ? Czy n18 może mieć jakiś wpływ ?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Masz przeładownie spowodowane sterowaniem turbiny, więc albo kierownice stoją, albo zawór nie zamyka podciśnienia i trzeba podmienić go na próbę. Przepływka w miarę mierzy, na dole zawyża, ale spowodowane jest to zapewne przeładowaniem.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Jeżeli to dźwięki z turbiny to przyjrzyj się luzom wirnika.


Mój błąd, nie ten wężyk odłączyłem, wczoraj dopiero zwróciłem na to uwagę, dziś jechałem i odłączyłem już prawidłowy. Dźwięków jakichkolwiek brak.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Dźwięków jakichkolwiek brak.


Czyli geometria się kłania...
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:
Czyli geometria się kłania...


No czyli znaleźć ze 2 dni wolnego i trzeba zabrać się za czyszczenie ;-)
Awatar użytkownika
rav89
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2012, 13:13

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: rav89 »

szymekgd pisze:Podmień n75, log pokazuje ewidentne przeładowanie.


Po podmianie n75 zrobiłem logi i wyszło coś takiego:
Log (003,008,011)
Log (011)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

rav89 pisze: Po podmianie n75 zrobiłem logi i wyszło coś takiego:


To nie wina n75, zapewne geometria się kłania.
Michal
waldi1971
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 08 sie 2012, 18:40

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: waldi1971 »

witam
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
to błąd który wyświetla vag com, wiem ze to uboga mieszanka bo juz próbowałem zlokalizować przyczyne sprwdzałem szczelność dolotu układu wydechowego ale wygląda ze wszystko jest ok sonda tez, bład pojawia sie co jakiś czas i jako tako nie odczówam zmian w pracy silnika. Przepływke sprawdzałem ale byc moze coś zle robiłem lub coś przeoczyłem jesli ktos miał taki sam błąd i może coś poradzić to z góry dziękuje. Silnik 1.8 20V APG
ODPOWIEDZ