Mam propozycje aby wpisywaa w tym wątku wasze problemy z silnikami
1.objawy
2.przyczyne
3.jak zostały usuniete
ułatwi to szukanie przyczyn naszych awari i nie zaśmieci działu setnym pytaniem dlaczego kopci.
Jak macie jakieś uwagi i sugestie w tym dziale to prosze o propozycje.
PROBLEM Z TURBIN! wersja 110KM AFN
1.Po przekroczeniu np.120 km/h auto wchodzi w tryb awaryjny, spada moc czyli tzw notlauf
2.Zapiekły sie prawdopodobnie łopatki kierownicze w turbinie i teraz przeładowuje.
Dzieje sie to dlatego,wraz z obciążeniem silnika rośnie ciśnienie doładowania w tym momencie łopatki mają zmienia kąt a tym samym zmniejszya ciśnienie doładowania aby utrzymywało sie na stałym poziomie około 0,9bara.
Gdy są zapieczone ciśnienie rośnie aż do wartości krytycznej,czujnik przekazuje to do kompa,a komp w tym momencie przechodzi w tryb awaryjny tzw.notlauf. Wtedy w3aśnie ciśnienie z turbiny puszczane jest bokiem a nie w kanał dolotowy do silnika,skutkiem czego jest brak mocy.
Puszczasz gaz czujniki wyłapują że ciśnienie jest ok i znowu jedzie do momentu aż przekroczysz wartośa ciśnienia.
Druga możliwośa to przetwornik ciśnienia N75.Na kompie powinno pokazac ze to ten zawór powoduje błąd.
3.Aby autko wróciło do kondycji
czyścimy łopatki turbiny z nagaru który sie tam osadził. Dzieje sie to gdy autko jeżdzi z ma3ymi obrotami śilnika. Zabieg najlepiej wykonaa u mechanika i to dobrego, chyba że ktoś ma taki talent mechaniczny.