Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

rav89 pisze:Przy sprawdzaniu w 011BS sztanga wydaje się że chodzi prawidłowo.


Przestawia się w skrajne położenia to fakt, ale zwróć uwagę na zwłokę w ciśnieniu doładowania po zmianie stanu n75 i to, że 011BS nie jest wyrocznią - w większości przypadków w 011BS jest ok, a w dynamicznym kierownice stoją.

rav89 pisze:Wyciągnąłem turbinę i ją przeczyściłem, po zabiegu auto przestało łapać tryb awaryjny i zbierało się lepiej jednak wydaje mi się że jeszcze nie tak jak powinno zwłaszcza na 4 i 5 biegu.


Podmień n75, log pokazuje ewidentne przeładowanie. Złożyłeś poprawnie turbinę?

rav89 pisze:Czy to może być wina przepływki?


Przeładowanie? Nie
Michal
Awatar użytkownika
rav89
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2012, 13:13

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: rav89 »

Po skręceniu turbiny kierowniczki poruszały się lekko, bez żadnych oporów więc wydaje mi się, że została złożona poprawnie. Od tamtej pory auto ani razu nie złapało trybu awaryjnego ani nie było żadnych błędów w silniku. Może rzeczywiście to coś z N75 bo podczas czyszczenia turbiny i wymiany wężyków przy N75 ułamałem jeden z jego króćców i wymieniłem zawór na inny używany.

Nie wiem czy mam rację, ale patrząc na loga 011 turbo przeładowuje dopiero powyżej 2000 obr, a poniżej właśnie niedoładowuje. Czy to niedoładowanie może być skutkiem zapieczonych kierownic?
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

Witam, ja już pisałem w innym temacie o swoim problemie:

Witam, chciałem zapytać ostatecznie, bo idzie wiosna i trzeba coś działać ;)
Więc tak przez okres zimy było tak, że jak u kolegi wyżej jakby turbo nie działało do nagrzania. Tylko u mnie nie wystarczyło 90st. a trzeba było przejechać z 20km żeby miał moc, na trasie trochę szybciej. W zeszły weekend (pisałem już w innym temacie o tym) zmieniłem olej z mobila 10w40, na valvoline 5w40 i wymieniłem wężyk podciśnienia przetarty/dziurawy od N238 i od odpalania samochód nie ma mocy, bardzo słabo się wkręca i przy dodawaniu gazu coś jak buczy, jakby miał coś przytkane, przy zmianie biegu słychać jakiś dźwięk (na youtubie mogę znaleźć), przy dodawania gazu jakby szarpanie i dźwięk ocierania (tak samo było wcześniej jak nie miał mocy), tak jest chyba przy każdym odpaleniu samochodu nie ważne czy ciepły czy zimny.
Po przejechaniu jakiś 2km problem znika i jest kop duży, może i za duży, bo wydaje mi się, że przeładowuje turbo. Póki co złapałem raz notlaufa, pod górke, na trójce gaz podłogę i przy 3,5tys obr złapał, ale jadąc na prostej drodze spokojnie ciągnąłem go do 4tys bez notlaufa. Patrzyłem ręką sztanga turbo nie chodzi może jakoś mega lekko, ale ręka spokojnie da radę ją wcisnąć. To na 100% będą zapieczone łopatki?, lub coś z turbo w środku? Czy może być coś innego co mogę sprawdzić?


Zrobiłem dziś logi. Drugi log niedynamiczny, ale od razu po odpaleniu, bo wtedy ledwo co samochód jedzie jak wyżej pisałem, na zimnym silniku jeszcze gorzej. 3 log normalna jazda, już jak samochód normalnie jechał. Pierwszy log dynamiczny. Widzę, że turbo chyba przeładowuje i czy rozkręcać turbo i do czyszczenia dawać? Czy jeszcze coś sprawdzić?

Log (0 - 003,011)
Log (1 - 003,011)
Log (2 - 003,011)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Widzę, że turbo chyba przeładowuje i czy rozkręcać turbo i do czyszczenia dawać?


Przeładowuje od samego dołu.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

Dzięki, tylko jak przeładowuje od samego dołu to czemu zaraz po odpaleniu jest mułowaty i jakieś dźwięki słychać?

Jeszcze podsumowując turbo demontować?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

cash pisze:to czemu zaraz po odpaleniu jest mułowaty


Przy zimnym silniku jest niższa dawka paliwa, w chłodniejsze dni sterownik specjalnie kąt opóźnia, jeżeli geometria się blokuje to na zimnym silniku są dla niej większe opory - nagar jest twardy, a przy rozgrzanym czasami kierownice potrafią go przewalić w wydech...Odepnij wtyczkę od n75 lub wężyk od gruchy (uważaj na hamulce) i sprawdź czy dźwięki będą bez sterowania geometrią.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Przy zimnym silniku jest niższa dawka paliwa, w chłodniejsze dni sterownik specjalnie kąt opóźnia, jeżeli geometria się blokuje to na zimnym silniku są dla niej większe opory - nagar jest twardy, a przy rozgrzanym czasami kierownice potrafią go przewalić w wydech...Odepnij wtyczkę od n75 lub wężyk od gruchy (uważaj na hamulce) i sprawdź czy dźwięki będą bez sterowania geometrią.


Dzięki bardzo, zawsze można na Ciebie liczyć ;-)
Teraz sprawdzałem, odpiąłem wężyk od N75, który idzie do do gruchy i go zatkałem, ale żadnej różnicy nie było. Dźwięki były, wszystko tak samo jak z podpiętym wężykiem :shock:
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Jeżeli to dźwięki z turbiny to przyjrzyj się luzom wirnika.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Jeżeli to dźwięki z turbiny to przyjrzyj się luzom wirnika.


Myślałem, aby wymontować turbo i zawieźć do zakładu do czyszczenia, żeby ją jeszcze sprawdzili dokładnie.
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Smardzewice

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: lucassiuss »

cash pisze:Myślałem, aby wymontować turbo i zawieźć do zakładu do czyszczenia, żeby ją jeszcze sprawdzili dokładnie.


Jak już turbo wymontujesz to sam sobie wyczyść i posprawdzaj czy są luzy po co płacić
ODPOWIEDZ