[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymek08 »

A w jaki sposób się broni?
Awatar użytkownika
ramzeseye77
Forumowicz
Posty: 329
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:48

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ramzeseye77 »

krzyczy i piszczy :D i mowi zwolnij bo wezme olej :D
A tak na powaznie turbo arl dobra korekta programu i lecisz ;)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
Awatar użytkownika
willy
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2012, 13:00

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: willy »

No dokładnie ramzeseye77 :D
Powaga ... odłącza się i zanik mocy i wtedy ląduje na ostatniej pozycji na 1/4 mili.
Pzdr WiLLy
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: spec »

Zrób logi, pewnie zacinają się kierownice albo N75 szwankuje.
Do takiej jazdy trzeba było Honde kupić a nie diesla w sedanie :-)
Awatar użytkownika
willy
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2012, 13:00

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: willy »

"Toldi" jest od spokojnej jazdy powyżej 1,60zł, a do wariacji mam Yamahe FZ6n oczywiście na torze w Poznań ;-) pozdro dla ziomów z toru...
Pzdr WiLLy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Czepiliście się turbiny, ja bym wskazania przepływomierza poobserwował, ew. sprawdził przy muleniu jaka jest temp. w dolocie.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

Witam,
znowu powraca chyba problem zapieczonego turbo. Turbo czyściłem ok 2 miesiący temu, ale wczoraj sprawdziłem sztangę i ciężko chodzi. Co prawda turbo nie wyczyściłem w 100%, bo nie mogłem odkręcić tych 3 nieszczęsnych torxów, tylko jeden mi się udało, więc dolnej powierzchni nie oczyściłem, tylko nafty tam nalałem trochę i ręcznie ruszałem łopatkami. Czy to może być przez to? Bo nie wiem czy rozbierać znowu turbo i gdzie mogę dostać te śrubki torxowe? Byłem w paru sklepach i nigdzie nie mieli. Jeszcze wracając do problemu, to czuć, że turbo znowu przeładowuje, bo obrotomierz np. na 4 biegu zwalnia na moment przy 3,5 tys obr., ale awaryjny złapałem tylko raz. Zresztą wydaje mi się, że zrobił się bardziej mulasty teraz, kiedyś jak mi przeładowywało to wydaje mi się, że dużo lepiej szedł (po czyszczeniu też). Aha i eko nie jeździłem, dostawał przynajmniej raz dziennie po 3,5-4tys obr..Nie mam świeżych logów, ale mam sprzed ok 2 tyg, jak już mi się zaczęło to dziać:

http://vaglog.rtnet.pl/pawelw111_135243.html

Log zaraz po czyszczeniu:

http://vaglog.rtnet.pl/pawelw111_135243.html
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 02:41 przez cash, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

cash, po chusteczkę zapodajesz link do logów w znacznikach [code] ?

Póki co to ja widzę, że IDENTYCZNY log zapodałeś z drugim i że masz zaślepiony EGR. Zastanawia mnie jednak czy aby nie masz problemu z N75, ale to już potrzebny mi jest log po czyszczeniu turbiny :) Poza tym jak Ty te logi robiłeś ? Rozumiem, że III bieg i od 1500 obrotów pedał w podłogę, a to wszystko oczywiście przy rozgrzanym silniku tj. 90 stopni ?

Temat z logami do diagnozy mamy odpowiedni na forum i tam się proszę dopisać:
viewtopic.php?t=2740
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

Sony pisze:cash, po chusteczkę zapodajesz link do logów w znacznikach [code] ?


Sorry, przyzwyczajenie z innego forum, dawanie linków w .[code].


Sony pisze:cash
Póki co to ja widzę, że IDENTYCZNY log zapodałeś z drugim i że masz zaślepiony EGR. Zastanawia mnie jednak czy aby nie masz problemu z N75, ale to już potrzebny mi jest log po czyszczeniu turbiny :) Poza tym jak Ty te logi robiłeś ? Rozumiem, że III bieg i od 1500 obrotów pedał w podłogę, a to wszystko oczywiście przy rozgrzanym silniku tj. 90 stopni ?


Co do logów, pisałem na szybko i wrzuciłem dwa takie same. Logi robione prawidłowo 90st, 3 bieg. Tutaj nie chodzi mi konkretnie o same logi, tylko ogólnie chciałem poruszyć problem, o którym napisałem, bo po logach widzę np. że turbo przeładowuje. Jeśli chodzi o N75 to spróbuję zamienić z N18 i zobaczymy czy będzie poprawa. Ale nie rozumiem po czym twierdzisz, że EGR jest zaślepiony? Bo nie jest. Logi poprawne niżej, jeśli tu nie mogę to napiszę w temacie z logami.

Log z przed 2 tygodni, ten co wyżej

Log

Zaraz po czyszczeniu:

Log
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

cash, faktycznie z tym EGR mój błąd, na szybko patrzyłem i źle napisałem.

Co do logu po czyszczeniu... Zapodałbyś jeszcze log statyczny grupy 11.
ODPOWIEDZ