[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lipto0n »

marek_igor pisze:Ja bym teraz kupował używkę... Zregenerowałem i same problemy teraz. Auto nie jedzie tak jak powinno.
Jak chcesz mieć qrewską turbodziurę to wysyłaj śmiało.
Nie chcę tutaj ujednolicać i wrzucać wszystkich do jednego worka, ale jak ktoś pierdo** że regeneruje na oryginalnych podzespołach Garretta, to znaczy że ściemnia... bo takich poprostu nie ma...
Podowiadywałem się co nieco ma ten temat, ale jest już za późno.

Może są zakłady co robią porządnie (na mniej chińskich chińczykach), ale gdzie, skoro ja wysłałem do gościa zachwalanego na każdym forum :-|


Obdzwoniłem wszystkie zakłady w Mielcu, trafił mi się jeden konkretny. Tak jak wspomniałeś o oryginalnych częściach nie ma mowy, jedynie możemy mówić o zamiennikach porównywalnej jakości- Garrett nie produkuje już "zestawów naprawczych".

Co do turbo dziur mówią, że po regeneracji w 8/10 przypadków ona NIE występuje. W pozostałych 2 przypadkach pozostaje regulacja gruszki- musi być jak przed regeneracją- inaczej coś jest nie tak z osprzętem lub samym turbo.

Nie wiem... może mi facet zamydlił oczy ale zdecydowałem się na regenerację. Za tydzień jeżeli w trasie zje mi dużo oleju zawita w warsztacie. Także będe zdawał relacje na bieżąco.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

lipto0n pisze:Obdzwoniłem wszystkie zakłady w Mielcu, trafił mi się jeden konkretny.

Tak jest taki jeden, nawijał mi pół godziny przez telefon. Już miałem do niego wysłać, ale polecono mi kogoś innego, też w Mielcu. Faktycznie, jak poczytałem okazało się, że gość znany i podobno dobry...
Cóż... wyszło jak wyszło.


Co do turbo dziur mówią, że po regeneracji w 8/10 przypadków ona NIE występuje.


Powiedziałbym raczej na odwrót, jak uda im się 2 na 10 dobrze zrobić to jest sukces.
Równocześnie u mechanika z moim toledo było pewne A4 - turbo też regenerowali w Mielcu i miało turbo dziurę. Odsyłali 4 razy na reklamację i to samo za każdym razem. W końcu skończyło się na zwrocie turbiny i kasy i zamontowali używane.
W pozostałych 2 przypadkach pozostaje regulacja gruszki- musi być jak przed regeneracją- inaczej coś jest nie tak z osprzętem lub samym turbo.


Nie regulować sztangi gruszki tylko pod nią jest taki kołek (ogranicznik) któym się reguluje zakres pracy sztangi.
Cóż możesz podregulować jak u mnie dziura jest w zakresie 1000-2000 obr/min więc można przyspieszyć MAX o jakieś 100obrotów tą regulacją i zyskasz 10Nm, jak pokręcisz za dużo jak 2-3 obroty to potem albo silnik nierówno pracuje, albo się dławi albo kopci.


Potem gość od turbo, zacznie Ci wymyślać, że to wina auta, że coś z nim masz nie tak itd
Dziwne, że na strym turbo było OK i trudno żeby coś się zepsuło jak auto stało rozebrane bez turbiny i intercoolera...


Nie wiem... może mi facet zamydlił oczy ale zdecydowałem się na regenerację.


Mi też zamydlili i wysłałem... Teraz mechanik który mi to zdecydowanie odradzał się śmieje i powtarza, że jak następnym razem bym chciał regenerować, to żebym sobie najpierw zregenerował mózg.

Aha i jeszcze jedno. Dowiedziałem się od jednego gościa, który regeneruje (ja tam nie robiłem), że w przypadku turbo ARL, mają niedobór muszli, bo tych turbin nie ma tyle jak np 110KM i podobnych. Podobno biorą muszlę od mniejszej np 115KM i ją rozwiercają. Dlatego mogą być potem jaja, jak u mnie. Może i tak w przypadku mojej było.... ale co im udowodnisz jak wyślesz i Cię przy tym nie ma....
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

lipto0n pisze:Tak jak wspomniałeś o oryginalnych częściach nie ma mowy, jedynie możemy mówić o zamiennikach porównywalnej jakości- Garrett nie produkuje już "zestawów naprawczych".


Na alledrogo widziałem wnętrza turbin - rdzenie, kora(?) podobno ori garretta, jeżeli tak jest, to garrett po prostu nie bawi się w wiatraczki, wałki itp., a robi kompleksową część za odpowiednio większą kasę, ale dla "specy" od regeneracji liczy się kasa więc chałturzą składając wnętrze najczęściej z chińszczyzny lub melleta, przy czym opinie o jakości części są różne.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

witam, dziś się zakopałem pod domem i w miejscach których stałem i gazowałem na śniegu został czarny nagar. Czy to coś z turbo może mieć wspólnego?
GangstaMarc

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GangstaMarc »

cash, raczej nie... to zapewne zwykłe sadze z komina zmieszane z wodą :)
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

norma :D niczym się nie przejmuj
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

Norma, w końcu diesel nie od tak dostał miano "kopciuch" :P
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

no to spoko, dzięki :-D
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

kornat pisze:diesel nie od tak dostał miano "kopciuch"


ja kiedyś widziałem naklejkę z napisem

DIESEL
musi dymić

:P

Tak samo się dzieje jeżeli dasz po garach w czasie jazdy po prostu silnik nie jest w stanie spalić całości paliwa i dlatego robi sobie zasłonę :D
Awatar użytkownika
willy
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2012, 13:00

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: willy »

Elo
Ja mam problem z turbo jak sobie lece 1,95 zł i kręce tak 4,2 obr/min. Po zbyt długim szusowaniu po autobanie turbo sie broni i jest akcja prawie jak Fast and Furious :D i jednak chyba zmienie sobie na mocniejsze Turbo, gdyż nie ma sensu ładowac kasy w odnawianie czegoś co mi nie wystarcza używając raz w miechu. :shock:
Pzdr WiLLy
ODPOWIEDZ