[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

spajdi, Sondy się rzadko psują? Nie sądzę. Katalizator w tym roczniku ma już symboliczne znaczenie, więc właśnie najlepiej dla silnika jest go wyciąć, bo przynajmniej go nie dusi a druga sonda przez to własnie wyrzuca błąd.
Co do wad o które pytasz - ja ich nie znam i nie zamierzam pisać że są jakieś. Staram się tylko pokazać że są to silniki bliźniacze i mają baaaardzo podobny osprzęt (dwumas, przepływka, dodatkowa pompka cieczy, zmienna długość kolektora, system dogrzewania katalizatora, rozrząd, układ chłodzenia - pompa, napinacze paska klinowego, przepustnica chłodzona cieczą, tempomat). Ty natomiast kupiłeś AGZ (w sumie nie wiem dlaczego skoro tak wychwalasz AQN) i narzekasz że "nie jedzie". Dla mnie zbiera się bardzo dobrze, choć wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia i zawsze przydałoby się trochę więcej mocy niż już jest.
Jechałem natomiast Tolkiem z AQNem na pokładzie i nie mogę powiedzieć, żeby się jakoś odczuwalnie lepiej zbierał. Dodam tylko, że cewki do AQNa trzeba brać nowe, a do AGZ jak padnie używka wystarczy w zupełności, co moim zdaniem wychodzi dużo taniej.
No i telepka - jest tu i tu. Taki urok V5, że ciężko jest wyważyć i z biegiem czasu zaczynają telepać na wolnych obrotach. Jak Ci to tak bardzo przeszkadza to zmień sobie obroty biegu jałowego na trochę wyższe.

mariusz88, No tak, bo wchodzi całe 0.5l więcej :)
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

Radziu, teraz to mnie rozwaliłeś, 100 konna cordoba zbierała się lepiej niż 150 konne 2,3.. :shock: nie wiem jak musiał być zajeżdżony... no i 1,8 20V nie wiele gorsze osiągi... :shock: no chyba że w porównaniu do tych egzemplarzy którymi jeździłeś, tu masz toledo 1,8 125KM 0-120 od 11s oglądaj -> http://www.youtube.com/watch?v=vdZgBL9rvEM , tutaj toledo kolegi z forum 2,3 150KM -> http://www.youtube.com/watch?v=G816fdJL4z8 a tu cordoba -> http://www.youtube.com/watch?v=6roD5s9-mjU, nie mówiąc o danych katalogowych

[ Dodano: 2013-03-06, 09:04 ]
DzieX, ale olej głównie w 4l bańkach więc trzeba dokupić jeszcze litr, a jak dla kogoś 12-13 litrów średniego spalania LPG dla 2,3 to za dużo to znaczy, że nie dla niego ta jednostka, qur.. polonez 1,6 tyle spali... hahaha ;-), a tak na marginesie dlaczego do AQN trzeba brać nowe cewki a do AGZ już nie? bo niebardzo rozumiem :-P
luki_wch

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki_wch »

A jak wygląda współpraca sprzęgła z tym motorem? Bo wiem, że dwumas może ale nie musi paść, a sprzęgło wytrzymuje trudy miejskiej jazdy??

Co do spalania to chyba nie ma silnika, który przy takiej mocy spali mniej (nie mówię o dieslu i doładowaniu)
Olej też można kupić w 5l bańkach, żyjemy w czasach, gdzie dostępność części jest spora :)
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

No i o to mi chodziło napisałeś swoje argumenty, a ja swoje i każdy teraz może sam wyciągnąć wnioski.

Kupiłem AGZ'a bo taki się trafił w samochodzie, który nie był bity, miał dobre wyposażenie i odpowiednią cenę - ot życie co nie znaczy, że nie wolałbym AQN'a albo 1.8T w innej budzie :-)

Co do wyciętego katalizatora to taki samochód NIE MA PRAWA w cywilizowanym świecie przejść przeglądu i kiedyś wkońcu skończą się przegląday u Pana Henia co na wszystko przymknie oko... ;-) Tak samo jak nie powinno przejść przeglądu jakieś 50% diesli, które jeżdżą po naszych drogach i kopcą niemiłosiernie...

Druga rzecz, że sprawny katalizator nie tłumi w żaden sposób przepływu spalin, a niejednokrotnie fabryczny katalizator wytrzymuje 250 000km chociaż potrafi też nie wytrzymać 150 000km to fakt, ale wtedy trzeba założyć nowy chociażby zamiennik dobrej jakości i jeździć dalej.

Co do spalania nigdzie nie napisałem, że dla mnie 13l lpg to za dużo bo jak już ktoś zauważył 2.3 V5 nie kupuje się dla oszczędności...

Ja cały czas operuję w skali WZGLĘDNEJ, a nie bezwzględnej...

2.3 V5 150KM pali WZGLĘDNIE dużo jak na 150KM bo silniki tej mocy z tamtych lat potrafią średnio spalać 1-2l mniej, a porównywanie do jakiegoś zabytku 1.6 w polonezie IMHO jest nie na miejscu :mrgreen: Natomiast porównanie do 1.8T jest jak najbardziej na miejscu i ten silnik jest oszczędniejszy i mam bezpośrednie porównanie spalania między tymi silnikami stąd moja opinia, że AGZ do mistrzów ekonomii nie należy co nie znaczy, że smoczy bo tego powiedzieć nie można.

Pozdrawiam.
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

kolego mówimy o silnikach wolnossących, jak chcesz porównywać silniki doładowane to postaw 1,8T w szranki z jednostką 2,3T np z Volvo która w serii osiągała 250 KM :D http://otomoto.pl/volvo-s60-t5-C24283690.html
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: NED »

1,8 T vs 2,3 T to też chyba niezbyt dobre porównanie :roll: Gdyby do tego 1,8 dołożyć te pół litra to myślę że nie miał by większych problemów z osiągnięciem tych 250-ciu kucy.Porównując do 1,8 T w Audi które ma tylko 150 to myślę że te 180 w Seacie to i tak dobry wynik.
NED
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

chodziło o ironię, skoro do wolnossaka kolega porównuje silnik doładowany, to i ja podałem moc silnika doładowanego na podstawie jednostki volvo, 180KM z silnika 1,8 w serii to dobry wynik i niewątpliwie ciekawa propozycja ale tu znowu dochodzą wszystkie ewentualne problemy z turbiną..., nie wspominając, że trafienie toledo z 1,8T graniczy z cudem
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: NED »

mariusz88 pisze:niewątpliwie ciekawa propozycja ale tu znowu dochodzą wszystkie ewentualne problemy z turbiną..., nie wspominając, że trafienie toledo z 1,8T graniczy z cudem

I tu się z tobą całkowicie zgadzam , dodał bym tylko jeszcze z tym trafieniem zdrowego . :-)
NED
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

najwięcej na rynku jest aut w dieslu czy z silnikami 1,6 potem 1,8 20V , potem 2,3 AGZ , 2,3 AQN a najmniej jeżeli chodzi o toledo 1,8 20VT którego znalezienie w cenie adekwatnej do stanu jest praktyczne nie możliwe, dlatego w mojej opinii, jeżeli ktoś szuka Toledo w PB i chce mieć trochę niutków i mocy żeby nie wąchać spalin TDI najlepszym wyjściem jest właśnie 2,3 który w połączeniu z LPG pozwala przejechać 100km za około 30zł (jak TDI, mówię o średnim spalaniu) a jest jednostką nie droższą e serwisie od diesla bo mimo, że w przypadku konieczności wymiany rozrządu i tak nie mamy problemów z turbinami, wtryskami, pompami, pompowtryskami, przy -20 śpimy spokojnie, nie kupujemy depresatorów, nasza 2masa ze względu na mniejsze drgania wytrzyma dłużej, mamy moc seryjną bez softów i innych wianków do której wszystkie podzespoły zostały dobrane przez producenta i nie mamy problemów z zaworami o których można poczytać w dziale traktorów(bez urazy ;-) ), do tego z pod maski do naszych uszu dociera piękny dźwięk V5 zamiast kleklekle ;D ;-) i tak dalej i tak dalej... :-)

zapomniałem jeszcze o jednostce 1,4 ale bez urazy ze strony właścicieli, dla mnie ten silnik w toledo to jakieś nieporozumienie :-?
luki_wch

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki_wch »

mariusz88 O taką wypowiedź mi w sumie od początku chodziło :) Znowu powraca wiara w słuszność wyboru właśnie 2.3. Ogólnie też zastanawiałem się nad 1.8T (np Audi A3) ale wiem z pewnego źródła, że prócz turbo lubią paść też kompensatory luzów zaworowych gdzie koszt naprawy liczy się w tysiącach PLN do tego dochodzi częste znaczne zużycie oleju (w Oplu mam to na początku dziennym i mam już tego dość). Nie wiem, czy 1.8 20V boryka się też z tym problemem, ale chyba jednak 2.3 byłoby lepszym wyborem nawet dopłacając. Tak mi się wydaje :)
ODPOWIEDZ