[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

DzieX pisze:Kupiłbyś nowszy silnik to bys zobaczył co to znaczy skomplikowany osprzęt. W AQN masz prawie identyczny rozrząd, tą samą pompkę, pompa wody jest tak samo napędzana itp. Napinacz i sprzęgięłko masz w każdym toledo 1M i nie wydaje mi się żeby pompa wody szczególnie im szkodziła. NIE MA AUTA w którym jest bezobsługowy rozrząd.. Generalnie wymagasz żeby auto które ma ponad 10lat nie wymagało wkładu. Nie wydaje mi się żeby ta opinia była zbyt obiektywna...

A ta różnica spalania 2l to hehe. Chciałbym to zobaczyć. Bo na forum to wszystkim pali zawsze mało - już sie zdążyłem tego nauczyć ;)


Dziex posłuchaj wyraźnie powiedziałem, że to MOJA opinia i nie musisz się z nią zgadzać i nie mam zamiaru dyskutować, ale chcę ją wyrazić, żeby każdy mógł poczytać i wnioski wyciągnąć samemu... Jestem samochodowym entuzjastą podobnie jak Ty, jak chcesz to w odpowiednim temacie zobaczysz wykresy z hamowni mojego AGZ'a i myślisz, że dlaczego piszę, że wybrałbym AQN'a skoro sam mam AGZ'a? Ty chwalisz to co masz więc to Ciebie można co najwyżej posądzić o mniej obiektywną opinię, a nie mnie bo każda pliszka swój ogonek chwali...

Co do różnicy spalania to taka jest różnica KATALOGOWA w cyklu miejskim, a póki co wszystkie samochody którymi jeździłem osiągały +- wartości katalogowe tak więc AQN siłą rzeczy musi palić mniej niż AGZ. Ponadto AQN spełnia EURO3, a AGZ tylko EURO2 co ma nierozłączny związek ze spalaniem...

Spalanie mojego AGZ to 8,5-15l, a średnio ok. 11-12,5l w zależności czy więcej miasta czy poza miastem. To jest spalanie oczywiście benzyny gazu pali ok. 16% więcej.

Ja doskonale sobie zdaję sprawę ile trzeba włożyć w używany samochód, ja w toledo po zakupie na pakiet startowy wydałem 6000zł, ale ten silnik nie oszukujmy się jest dosyć drogi w eksploatacji w stosunku do tego co oferuje.

Moje podsumowanie 2.3 V5 150KM (AGZ):

Wady:
- sporo pali jak na swoje osiągi
- bardzo przeciętnie jeździ
- telepie się na wolnych obrotach (szlag mnie trafia jak w środku mi się coś telepie nie po to kupuję silnik benzynowy, żeby mieć efekty rodem z diesla, a niestety TTTM i podniesienie lekko obrotów do ok. 780rpm trochę pomaga, ale idealnie nadal nie jest)
- drogi w eksploatacji jak na oferowaną moc

Zalety:
- dźwięk, dźwięk, dźwięk

Z mojej strony EOT ja wyrażam tylko MOJĄ opinię jako POSIADACZA tego silnika i porównuję go z innymi samochodami/silnikami, które posiadałem/posiadam lub którymi jeździłem, a każdy ma prawo do swojego zdania, a zainteresowani zakupem sami wyciągną wnioski :-)
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Dzięki za powtórzenie swojego posta w większej ilości słów :) Ale już wcześniej na niego odpisałem. Nie chwalę tego co mam, tylko nie wymyślam z dupy argumentów porównując silnik do niemal identycznej jednostki. Zresztą nie wiem jak Twój, ale mój silnik pali mniej więcej tyle ile podaje producent, więc kupując go nie wiem na co liczyłeś.. Zresztą zależy od podejścia, choć wydaje mi się że ludzie szukający oszczędności na spalaniu nie kupują 2.3.

Nowe auta spełniają EURO4 i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem, tylko emisją spalin.
To że silnik się telepie oznacza, że jest coś uszkodzone.. Niedawno znajomemu też AQN zaczął telepać na wolnych obrotach, a wcześniej tego nie miał.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

Dziex ręce mi opadają, albo nie chcesz albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, ale to nie mój problem, pozdrawiam :mrgreen:
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Może po prostu czekam na jakieś konkretne argumenty? Bo z tymi co podałeś się nie zgadzam.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

telepanie budą może być związane ze zużyciem poduszek, któraś może być uszkodzona i będzie czuć wibracje, w poprzednim aucie tak miałem, były całe ale stare i guma twarda, po wymianie na nowe było ok ;-)
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Skąd?: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

No i ok nie zgadzasz się masz takie prawo, a ja mam prawo nie zgadzać się z Twoimi argumentami.

Twój jedyny argument jest taki, że AQN ma 2x więcej zaworów więc 2x więcej popychaczy do wymiany w razie czego Aha no i jeszcze ten, że ma druga sondę lambdę za katem, która się b. rzadko psuje i nie jest problematyczna no, ale przez to wiejscy tunerzy nie mogą wyciąć kata i wstawić strumienicy albo przelotu bo już trzeba kombinować z tulejami dystansowymi więc jak kat się zapcha albo grzechocze to jest płacz...

Jakie w takim razie są inne wady AQN'a w porównaniu do AGZ'a, ale takie prawdziwe?

Bo z mojego porównania wynika, że koszty napraw AGZ i AQN są bardzo zbliżone, ale osiągi i spalanie na korzyść AQN więc powiedz dlaczego ktoś miałby celowo wybrać AGZ'a ? Ja nie widzę logicznego powodu, ale może mamy inne priorytety... ;-)
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: silentboy2324 »

Spokojnie Panowie, co się tak pompujecie :)
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
luki_wch

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki_wch »

Tak ogólnie to zostałem wybity z toku mojego myślenia i coraz bardziej się zastanawiam nad sensem tego silnika w aucie. A na prawdę naczytałem się o nim i uważam, że poniżej 9s do setki i ponad 200niutów na wolnossącą jednostkę to są wartości, które nawet w dzisiejszych czasach mogą pokazać, co potrafią... ale wciąż powtarzane są tu zdania "wysokie koszty" oraz "średnia dynamika" więc nie wiem, czy czytam o 2.3 czy o 1.6 jakimś TDI...
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Skąd?: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

kolego polecam się przejechać autem z silnikiem 2,3 i samemu ocenić "słabą dynamikę" o której ludzie piszą, nie popadajmy w paranoję spalanie na poziomie 11-13ltr LPG na 100km przy pojemności 2,3 to całe nic, silniki 1,6 spala 7-10, 1,8 spala 8-12 a ich osiągi mają się nijak do V5, wiem co mówię bo na codzień mam kontakt z tymi silnikami, jeden brat ma a4 1,6 drugi a4 1,8, nie mówię że niema lepszego silnika, ale jak dla mnie to jednostka jest co najmniej na 4+, stosunek mocy do spalania ok, koszta eksploatacji wcale nie wyższe od przykładowo 1,8 nie licząc tego że 4l oleju to za mało na wymianę, jak kupisz auto z zajeżdżonym silnikiem to na każdy wydasz nie jedną wypłatę, silnik dobrze współpracuje z LPG i daje dużo radości z jazdy, gdybym miał jeszcze raz kupować Toledo nie zdecydował bym się na inną jednostkę
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Gorzów / Szczecin

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Radziu »

jeżdziłem dwoma 2.3 150KM gdy kupowałem toledo. byłem zawiedziony właśnie jego osiągami, wcześniej miałem cordoba I ze 100KM (fakt, ze kilkaset kg lżejsza) to dużo lepiej się zbierała niż te 2.3 v5 150KM. patrząc na koszta eksploatacji i brak zdrowego 2.3 kupiłem 1.8 20V, nie wiele gorsze osiągi a tańsze serwisowanie. minus - brak pieknego dźwieku V5...
ODPOWIEDZ