Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Kitaj »

GRZANA pisze:przedtem gorące spaliny z EGR nadpalały go w kolektorze


:roll:

Jakoś wątpie w tą teze....
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:Teraz robi się nalot z oleju gdzie przedtem gorące spaliny z EGR nadpalały go w kolektorze a teraz masz gorąc w samej głowicy


Napisałem, że nie było tragedii w kolektorze, zaślepiłem EGR więc nie ma tam wysokiej temperatury.
Główną przyczyną zaślepienia EGRa było właśnie wyeliminowanie zjawiska o którym piszesz, ale w części gorącej turbiny gdzie może dostawać się olej z odmy i/lub turbiny i pod wpływem temp. tworzyć nagar na bieżni zmiennej geometrii...
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: migacz1981 »

Czy ktoś z was zaślepiając EGR stosował takie coś ? Czy wystarczy samo zaślepienie dziada?
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

ale tym zestawem wywalasz klapę gaszącą i silnik przy gaszeniu będzie Ci telepał chyba że ori jej nie masz. Ale AHu chyba nawet miały inne kolektory więc Tobie by wystarczyła zaślepka rombowa:)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: migacz1981 »

igi84 pisze:ale tym zestawem wywalasz klapę gaszącą
wydaje mi się że gaszak jest wmontowany w nią ,bo od czegoś musi być ten króciec na podciśnienie wkręcany w korpus.A poza tym w spisie modeli poniżej zdjęć mój AHU również jest a "gaszaka"1L nie posiada
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

migacz1981 pisze:bo od czegoś musi być ten króciec na podciśnienie wkręcany w korpus


to jest właśnie zawór EGR. Ten zestaw który znalazłeś jest właśnie do kolektorów z EGR-em i klapą przykręconą bezpośrednio do kolektora
http://allegro.pl/egr-zawor-audi-vw-sea ... 65147.html
a u Ciebie jest jakby też bezpośrednio ale z boku
http://allegro.pl/galaxy-sharan-1-9tdi- ... 87173.html
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Skąd?: Krosno

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: skrzysieks »

Panowie poda ktoś wymiary tych blaszek do zaślepienia EGR . Dokładniej chodzi mi o rozstaw szpilek.
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

Obrazek
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Skąd?: Krosno

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: skrzysieks »

Panowie jak zaślepiam EGR mam zakładać uszczelki pod zaślepki ?
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

Uszczelki zostają ori, zakładasz je od strony turbiny i egr ja dodatkowo użyłem sylikonu
ODPOWIEDZ