[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
GangstaMarc

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GangstaMarc »

Kitaj pisze:Dla mnie to wgl troche dziwne przecież przy regenracji się wymienia części na takie same jak były więc skąd te różnice? :-?


W tym problem, że nie na te same... Kiedyś Garrett udostępniał części do regeneracji turbin i wtedy było fajnie... nikt jednak nie kupował nowych oryginałów i skończyło się rumakowanie (czytaj: dostęp do części). Teraz zakłady wkładają różne zamienniki, a jaka jest ich jakość wie większość osób, która regenerowała turbiny ostatnimi czasy.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

GangstaMarc pisze:Teraz zakłady wkładają różne zamienniki, a jaka jest ich jakość wie większość osób, która regenerowała turbiny ostatnimi czasy.


Chinszczyzny nie nazwałbym zamiennikami :-D
Michal
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

Nikomu nie polecam regenerowania turbo, ja osobiście się naciąłem i teraz bujam się z problemem turbodziury. Sprężarka praktycznie nie wstaje do 2tys obr i regulacja prawie nic nie daje.
Nie wypowiadam się o żadnym konkretnym zakładzie, bo w każdym jest ten sam problem.

Nieważne czy zabulicie 500, 800, czy 1500zł zrobią Wam turbo na chińskich zamiennikach, bo innych poprostu nie ma :)

Dziś rozglądam się za używaną turbiną a tamtą odsyłam z powrotem i nie chcę żadnej reklamacji, bo nie będę po 5 razy zakładał i odsyłał regenerowanych gówien.

Jeśli chcecie zobaczyć jak pompuje turbo po regeneracji, zapraszam do mojego tematu, właśnie wróciłem z hamowni i zeskanowałem świeży wykres :)
viewtopic.php?p=104886#104886
Ogólnie przestrzegam :)

Ja nie posłuchałem gościa, który mi grzebie przy aucie i robił mi softa, polecał mi kupić używkę a nie regenerować. Zrobiłem inaczej i wychodzi że miał rację.
On zna setki takich przypadków i codziennie przyjeżdżają ludzie, aby coś zrobić z turbodziurą po regenerce....
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

Turbo na wykończeniu

Post autor: lipto0n »

Witam,
3 dni temu odbierając auto po wymianie rozrządu mechanik stwierdził, iż turbo powoli nadaje się do regeneracji. Powiedział abym się nie spieszył ale jak zauważę "kopcenie" mam jak najszybciej się zgłosić ;) Wszystko pięknie działa, zbiera się jak żadne inne autko :)

Moje pytanie. Jak najlepiej rozpoznać kiedy turbo ewidentnie nadaje się do regeneracji? Samo "kopcenie" raczej mi nic nie mówi, bo sadza tak czy siak ucieka i wolałbym na tym jedynie nie bazować. Jaka jest wytrzymałość turbin? Jakie przebiegi można robić? Zweryfikowałbym to ze stanem licznika :)

W sumie chciałbym zregenerować turbo jak najszybciej ale ostatnio wyskoczyło kilka poważnych wydatków i muszę to odłożyć, aż się $$ zgromadzą :)

z góry dzięki za odp :)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

lipto0n pisze:Moje pytanie. Jak najlepiej rozpoznać kiedy turbo ewidentnie nadaje się do regeneracji?


Bierze olej, hałasuje - pokrzywione/wyszczerbione łopatki itp., na jakiej podstawie mechanik wymieniając rozrząd ocenił stan turbiny?
Michal
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Łojek »

szymekgd pisze:
na jakiej podstawie mechanik wymieniając rozrząd ocenił stan turbiny?


Hehehhee, wyjął pewnie turbo LiptoOn'a, wsadził swojego szrota i stąd wie że się kończy:)
A tak na poważnie, to też mnie to ciekawi
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lipto0n »

no chłopaki nie straszcie mnie :)

szczerze mówiąc to nie wiem... prawdopodobnie robili przegląd całego silnika, ponieważ zwróciłem im uwagę na "brzęczenie", które występowało na niskich obrotach silnika... wymienili sprzęgło alternatora i tłumik drgań i jest OK, co do turbo naprawdę nie mam pojęcia, warto się tym zając :P

szymekgd pisze:
lipto0n pisze:Moje pytanie. Jak najlepiej rozpoznać kiedy turbo ewidentnie nadaje się do regeneracji?


Bierze olej, hałasuje - pokrzywione/wyszczerbione łopatki itp., na jakiej podstawie mechanik wymieniając rozrząd ocenił stan turbiny?


O jaki hałas chodzi? Mniej więcej? hm? :)
Ciężko jest zdemontować turbo?
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Skąd?: Lublin

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: cash »

Co do wymontowaniu turbo, masz tu fajny poradnik:
http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1840
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

lipto0n pisze:O jaki hałas chodzi? Mniej więcej? hm? :)


Ocieranie się łopatek o korpus.
Michal
lipto0n
Forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 07 lut 2013, 23:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lipto0n »

Na obecną chwilę nie słyszę nic niepokojącego :) Piękny "ssyk" ahhh, a jak fajnie przy odsuniętej szybie :) Już wiem, czemu każdy posiadacz TDI jeździ z bananem na twarzy :)

Dopóki nie zgromadzą się $$$ przerzucam się na emerycką jazdę :) a później do panów z Mielca :)

PS. Słyszałem, że po regeneracji turbina nie działa tak jak przed. Jaki jest tego powód?
ODPOWIEDZ