[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

U mnie też się zrobiła turbodziura po regeneracji. Na początku myślałem, że to wina przejścia na turbo ARL, ale przecież w ARLu seryjnym nie ma turbodziury.
Podobno mój tuner przy korekcie softu kreci też sztangą, żeby to opanować. Więc liczę na to, że uda mu się zrobić tak, żeby było dobrze.
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jakub_bb »

marek_igor, W moim chcieli zlikwidować turbodziure programem i się okazało że miał na turbinie 1,9 bara, także programem tego nie da się zlikwidować, efekt był taki, że po 1000km wydmuchał uszczelkę pod kolektorem. Długo jeździłem i szukałem rozwiązania zlikwidowania tej dziury, ale nikt nie znał odpowiedzi więc po prostu się nauczyłem z tym jeździć i tak operować biegami żeby było dobrze.
Co nie zmienia oczywiście faktu, że ARL tak nie ma mieć, bo mój poprzedni ARL tak nie miał i Twój też nie miał.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

szymekgd pisze:
Proszę o poradę, bo nie jestem jedyny, że po regeneracji mam laga w przedziale do 2000 obr
Wybieram się na korektę softa, ale zastanawiam się czy coś to pomoże...


Kumpel po wymianie gruchy w leonie trzy razy jeździł na ustawianie gruchy, podłączali manometr, zczytywali, ale nie trafiali ;) Skoro jest lag to pewnie trzeba skrócić, lag powinien zniknąć, a przy 3000 wysterowanie n75 powinno osiągnąć ok. 65%

Da się to sprawdzić vagiem? Innymi słowy czy vag może pomóc w poprawnym ustawieniu gruchy? Bo raczej w tym dopatrywałbym się przyczyny laga.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

jakub_bb, jak widzisz nieważne czy regeneracja kosztuje 2000 czy 800zł, problem powstał ten sam. Tjuner mi to przewidywał na samym początku i on twierdzi cały czas że to wina złej regeneracji
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Dla mnie to wgl troche dziwne przecież przy regenracji się wymienia części na takie same jak były więc skąd te różnice? :-?
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

moim zdaniem różnice wynikają z tego jakim sprzętem do wyważania wirników dysponuje zakład regenerujący, no i jak się przykłada fachowiec.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:
szymekgd pisze:
Proszę o poradę, bo nie jestem jedyny, że po regeneracji mam laga w przedziale do 2000 obr
Wybieram się na korektę softa, ale zastanawiam się czy coś to pomoże...


Kumpel po wymianie gruchy w leonie trzy razy jeździł na ustawianie gruchy, podłączali manometr, zczytywali, ale nie trafiali ;) Skoro jest lag to pewnie trzeba skrócić, lag powinien zniknąć, a przy 3000 wysterowanie n75 powinno osiągnąć ok. 65%

Da się to sprawdzić vagiem? Innymi słowy czy vag może pomóc w poprawnym ustawieniu gruchy? Bo raczej w tym dopatrywałbym się przyczyny laga.



Na filmiku dostępnym na youtube na stole ustawiają długość sztangi gruchy po podaniu podciśnienia - trzeba znać parametry turbiny, u kumpla jeździli z kompem i wprowadzali korektę wg. 011, ale ma ori turbinę ALH.

Moim skromnym zdaniem, jeżeli przy regeneracji nie rusza się długości sztangi to niepotrzebna jest jej regulacja.
Michal
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

ale ja mam nową gruszkę...
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: jakub_bb »

marek_igor, wniosek jest prosty. Przepłaciłem :mrgreen:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ale ja mam nową gruszkę...


Czyli potrzebna jest regulacja długości - zauważ, że na starej sztandze była zaznaczona farbą fabryczna długość.
Skracając długość lag powinien zniknąć.
Michal
ODPOWIEDZ