[1M] Centralny z kluczyka kaput

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bart111
Forumowicz
Posty: 599
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:54
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Skąd?: Cegłów/Wwa

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: bart111 »

Tak - 433 MHz ;-)
Obrazek
Fox
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:46

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: Fox »

Mam problem z działaniem zamka w moim Toledo I.
Otóż problem ten przedstawia się następująco, żeby zamknąć/otworzyć auto przyciskami na kluczyku muszę wciskać przycisk 2-3 razy i go trzymać, aż do zgaśnięcia kierunków. Jak go tylko kliknę to kierunki migną i nie jest podtrzymywany sygnał na pompę. Jak go ciągle trzymam to też po pewnym czasie pompa przestaje pracować i kierunki gasną, ale przeważnie jedne drzwi pozostają otwarte (prawe tylne) i pompka nie odskakuje. Jeśli wcisnę i przytrzymam drugi raz to pompa dalej pracuje, aż do momentu odbicia, kiedy słychać w niej charakterystyczne 'klik', dopiero wtedy zadziała w drugą stronę czyli po otwarciu z odbiciem potem zadziała zamknięcie i odwrotnie, po zamknięciu do odbicia dopiero zadziała otwieranie. Wygląda na to, że po prostu za krótko podawany jest sygnał, nieszczelności w układzie wydaje się, że nie ma.
Problemem jest również to, że nie działa centralny z kluczyka w zamku, z żadnych drzwi ani klapy. Kiedy otwieram/zamykam kluczykiem to działa jedynie tak, jakby nie było centralnego. Ponadto ciekawe jest to, że jeśli jednocześnie zamykam kluczykiem w zamku i wciskam przycisk zamykania to domykają się szyby ale przez krótką chwilę, tak po 1-2 cm.
Wcześniej działał centralny w kluczyka otwierając cały samochód i domykanie szyb również działało w porządku, ale za to nie działał w pilota. Po zaprogramowaniu od nowa pilota przestało działać z kluczyka.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać? Bardzo byłbym wdzięczny, bo mam już naprawdę dość przy otwieraniu czy zamykaniu stania 15 sekund przy aucie i wciskania przycisków, czekając aż cały się zamknie/otworzy i pompka odbije.
Szukałem, były podobne problemy, ale takiego nie znalazłem.

[ Dodano: 2013-02-19, 15:45 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu?
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: Dawid1992P »

Witam, czy wyłączyć immo mozna tylko i wyłącznie z pilota? Bo padl mi pilot auto otwieram kluczyka ale nie moge odpalic bo immo nie aktywuje auta;/
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Skąd?: Okolice Krakowa

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: OMEGA »

Imma nie wyłącza się kluczykiem...
W kluczyku masz pastylkę od immo i po włożeniu kluczyka w stacyjkę pętla indukcyjna
wyłącza immo.
Black gold
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: szymekgd »

Dawid1992P pisze:bo immo nie aktywuje auta;/


Zapala się kontrolka od immo?
Michal
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: Dawid1992P »

tak kontrolka sie zapala a do kiedo pilot jeszcze działał to czasem jak wlozylem kluczyk do stacyjki to dalej swiecil immo i musialem 2 raz kliknac przycisk od otwierania.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: Szczepan »

Ja u siebie miałem taki przypadek że otwieranie auta z pilota działało jak cie mogę ale żeby go zamknąć to musiałem z 3-4 razy minimum nacisnąć żeby się zamknął.
Po przeczytaniu paru tematów na temat pilota od naszych aut stwierdziłem że może bateria już słaba bo jak by nie patrzeć to pilot działa ale słabo :)
Więc wziąłem się za rozbieranie pilota żeby sprawdzić jaka jest w nim bateria bo wyczytałem że może być jedna sztuka lub dwie zależy od rocznika auta.
U mnie była akurat jedna więc wezmę do sklepu i pokaże o jaką mi chodzi bo tak będzie najprościej :)
Żeby nie pogubić części od pilota to podgiąłem te dwie blaszki co są przy baterii i złożyłem wszystko do kupy i poszedłem po auto do garażu i otworzył się bez problemu więc zacząłem się bawić w otwieranie i zamykanie.
Pilot od 3 miesięcy śmiga aż miło nawet z dużej odległości, nie trzeba już naciskać kilkakrotnie żeby załapał. Za jednym zamachem pilot zrobiony i baterii nie musiałem kupować ot taka historia :mrgreen:
Pozdrawiam.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
tomsz666
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 paź 2012, 10:11

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: tomsz666 »

Mam problem z centralnym, opisałem go w innym poście w dziale technicznym ( Problem z otworzeniem / zamknięciem drzwi ). Wydaje mi się, że usterka tkwi w zamku. Tam w białym plastiku jest otwór gdzie wchodzi pręt od ryglowania. W tymże plastiku jest taki jakby "dzyndzel" i on chyba utrzymuje ten pręt w odpowiedniej pozycji ( na zdjęciu zaznaczyłem strzałką na czerwono ) a przy otwieraniu z pilota, coś wyskakuje i jest lipa. Można to jakoś sprawdzić po zdemontowaniu? Nie znam się na zamkach a gdy jest włożony to nic nie widać. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że uszczelniłem drzwi 2x i teraz aby dostać się do zamka muszę rozszczelnić całą swoja piękną robotę :-/ no ale jeśli to ma pomóc jestem gotów do poświęceń.

Mi się wydaje, że pręt wyskakuje ze swego miejsca bo ten kawałeczek zaznaczony strzałką na zdjęciu odgina się za mocno w bok a powinien chyba utrzymywać go w otworze.

Obrazek

Obrazek
marcisz87
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2013, 22:52

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: marcisz87 »

Witam was. Mam następujący problem. Centralny z pilota wogóle nie działa ale nie z tym mam problem. Otwieram auto z kluczyka. Centralny otwiera i zamyka wszystkie drzwi tylko z bagażnika lub od pasażera. Tak było do tej pory. Jakiś czas temu podczas otwierania tylnej prawej szyby spadła ona z do końca na dół, okazało się, że połamał się ślizg. Ok kupiłem, chciałem wymienić ale linka też jest niedobra i trzeba wymienić. Zabrałem się za to ponieważ wystąpił problem z centralym. Mianowicie auto zamykało się ale po zamknięciu otwierają się od razu tylne prawe drzwi. Ten problem wystąpił raz około pół roku temu i znikł. Teraz nie wiem kiedy to się stanie, nie ma na to reguły trzy razy się zamknie a później dziesięć nie, i nic nie da otwieranie i zamykanie do bólu. Rozebrałem dzisiaj drzwi i zamknąłem, je na stałe. Zadowolony, że auto jest bezpieczne chciałem zamknąć samochód i iść do domu. Niestety problem wystąpił teraz w drzwiach kierowcy. Prosze was bardzo o sugestie.
Krystian
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2012, 14:30

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: Krystian »

Witam mam problem z centralnym zamkiem w seacie toledo 2001r. jak go kupiłem wszystko dzialalo oprócz otwierania z kluczyka. Otwierały się wszystkie drzwi i bagażnik jak włożyłem kluczyk i otwierałem auto, światła w aucie też normalnie się zapalały i po zamknięciu gasły po jakimś czasie. Po 2 miesiącach światła po otwarciu się zapalały a po zamknięciu gasły ale już nie po jakimś czasie tylko od razu :/ potem pojawił się kolejny problem bo już tylko mogłem otwierać swoje drzwi kierowcy a resztę otwierałem przyciskiem w drzwiach. Dzisiaj postanowiłem z kumplem rozkręcić drzwi kierowcy i wyjąć całą centralkę razem z zamkiem. Wyjęliśmy całą centralkę i rozkręciliśmy ją. W środku wydawało się wszystko OK no i postanowiliśmy ją skręcić. Na razie jest skręcona ale nie wkładaliśmy jej jeszcze na miejsce. Teraz pytanie do was . Czy jak bym wymienił centralkę tą tylko sam cały moduł to będę mógł otwierać drzwi z tego samego pilota co mam w kluczyku?? czy musiał bym też mieć kluczyk do tej centralki ?? Od początku zakupienia auta chodzi mi tylko o to żeby otwierał mi się z pilota w kluczyku. Właściciel mówił że czasami da się otworzyć z pilota ale mi się to nie udało :/ no i pytanie odnośnie ceny. Jak bym pojechał do Seata i bym chcial żeby mi to zrobili tylko dodam że jestem w Holandii .
janka
ODPOWIEDZ