[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
frezer525i
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2013, 16:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: frezer525i »

Witam wszystich bardzo serdecznie!

Chciałbym przedstawić mój problem i prosić o radę jak się z nim uporać.
Mianowicie zmieniłem w moim toledo tdi AHF rozrząd, wszystko pięknie ustawione tak jak należy tzn. pompa zblokowana, dwa pierwsze zawory ro góry a dolny wałek ustawiony wedłóg znaków w okienku skrzyni biegów. Próba odpalenia i nic rozrusznik ładnie kręci ale nie odpala. Po oględzinach doszedłem do tego że kontrolka świec się nie pojawia po przekręceniu na zapłon. Więc sprawdziłem przekaźnik 109 okazało się że jest sprawny ale coś jest nie tak z instalacją gdyż nie ma napięcia na zaworze pompy n109. Dodam że jak dam napięcie 12v bezpośrednio z akumulatora na n109 to samochód odpala i chodzi. Tak samo jak zewrę nóżkę przekaźnika 30 z 87 to kontrolka świec się pojawia i samochód odpala. Nie wiem co z tym fantem zrobić proszę o pomoc. z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Błędy jakieś się zapisały? Plus na n109 idzie ze sterownika, więc skoro spiralka się nie pali to brakuje zasilania na ecu, podmień 109. Widzę, że u mnie również 103 (sterowanie świec) zasila ecu, więc pewnie do sprawdzenia podobny jest u Ciebie
Michal
frezer525i
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2013, 16:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: frezer525i »

Przekaźnik 109 podmieniałem i tak samo nie dziala. On jest na 100% sprawny bo i działa w galaxy jak go podłączę i też jak daje napięcie na niego z aku to cyka. Do przekażnika dochodzą 3 kable. Jeden jest czerwony dochodzi do nóżki 30 przekaźnika a idzie on od akumulatora na nim zawsze powinien być + i tak też jest, drugi to cienki dochodzi do 85 nóżki przekaźnika on chyba idzie gdzies do ecu a trzeci to gruby niebieski dochodzi do nóżki 87 a idzie do bezpiecznika 10A i potem też gdzieś do ecu tak mi się wydaje. jak mam włożony przekaźnik przekręcę stacyjkę i sprawdzam napięcie na jego nożkach to na 30 jest 12V na 85 jest 12V a na 87 gdzie też chyba powinien być 12V jest 0,47V. Z rozrządem to chyba nic nie ma wspólnego bo jak zewrę 30 z 87 to pali od ręki i wtedy mogę się połączyć z ecu które podaje tylko błąd 18009 za niskie napięcie.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Przekaźnik 109 u mnie: sterowanie: 30- plus z aku, 85 - minus z aku, 86 - plus po stacyjce, wyjścia: 86A - ecu /sterowanie 109/, 87 - plus na zasilanie min. zaworów n108, n18 i 175 oraz ecu i załączany 109, łączony przy sterowniku

Skoro nie ma po załączeniu zapłonu +12 na 87 to nie jet wysterowany przekaźnik.
Michal
frezer525i
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2013, 16:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: frezer525i »

U mnie jest inaczej bo 86 wogóle nie jest nigdzie podłączone przekaźnik w środku też nie czyli u mnie jest tylko 30,85 i 87. Na 30 jest +, ale po przekręceniu stacyjki powinien się pojawiać na 87 a tam tylko 0,47V. Ale coś mi nie pasuje bo w sumie to ja nie mam nigdzie na przekażniku masy a chyba powinna gdzieś być?

[ Dodano: 2013-02-19, 20:31 ]
Jak mój przekaźnik wsadzę do galaxy to wszystko w galaxy działa jak należy.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

30 i 87 to styki robocze, jeżeli przekaźnik zostanie wysterowany to napięcie z 30 zostanie podane na 87. U mnie masa jest na 85 - przedzwoń ten przewód.

I to by było w miarę logiczne, plus do sterowania przekaźnika może być wzięty wewnątrz przekaźnika z 30 - jest tam jakaś elektronika.
Michal
frezer525i
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2013, 16:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: frezer525i »

Jest tam chyba jakas cewka i opornik. To co może być źle że nie wychodzi napięcie na 87. Wygląda że przekaźnik ale jak wkładam drugi to też nie działa. Coś jest namieszane bo tak jak mówisz i nawet jak sprawdzam przekażnik to musze + dać na 30 a minus na 85 i wtedy cyka czyli działa. A jak jest włączony normalnie to na 30 jest 12V i na 85 12V, a na 87 jest o.47V ponieważ nie ma masy na 85 :roll: nie wiem tylko czy dobrze rozumuję gdyż ja nie mam 86. tylko 30,85,87
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

frezer525i pisze:To co może być źle że nie wychodzi napięcie na 87


Przecież piszę ;) Inaczej: 30 i 87 to przełącznik, na 30 masz +12, wciskasz go, załączasz i pojawia się napięcie na 87, różnica jest taka, że nie wciskasz, a podajesz napięcie sterujące na cewkę przekaźnika.

[ Dodano: 2013-02-19, 21:11 ]
Brakuje masy na 85, musisz "iść" po kablu i sprawdzić gdzie znika, na początek sprawdź łączenia do nadwozia.
Michal
frezer525i
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2013, 16:40

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: frezer525i »

I tak tez jest jak wyjmę przekaźnik i zewrę 30 z 87 we wtyczce od przekaźnika to kontrolka świecy się zapala i samochód pali bez problemu napięcie na pompie się pojawia wszystko git i mogę podłączyć vag-a. Ale wtedy omijam ten 85 czyli u mnie to chyba + po stacyjce. Dla tego nie wiem czemu tak sie dzieję że ten przekażnik skoro jest dobry to czemu nie daje + na 87. widocznie gdzieś w instalacji jakiś kabel od masy jest walnięty :?:

[ Dodano: 2013-02-19, 21:17 ]
Pisałem i nie widziałem że dodałeś posta :mrgreen: jutro będę sprawdzał :lol:
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

frezer525i pisze:Ale wtedy omijam ten 85 czyli u mnie to chyba + po stacyjce.


frezer525i pisze:ponieważ nie ma masy na 85 :roll:


Obrazek

85 to masa, nie wysterujesz przekaźnika dwoma plusami, musi być na nim napięcie, rezystor (ew.dioda) zabezpiecza cewkę przekaźnika.

Sprawdź bezpiecznik nr 29 w kabinie, 109 jest rozwiązana inaczej niż w AFN, wg. schematu AHF - jeżeli chcesz to daj znać jaki 80 czy 121 pinów masz sterownik, masa na 109 idzie z pinu 33 (80) lub 18(121), do tego przez bezpiecznik 29 idzie plus po stacyjce do 47 lub 37 i te połączenia powinny zasilić ecu.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 22:02 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal
ODPOWIEDZ