[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Procent »

heh. wastegate daje czadu. poważnie to podobny odgłos jest z tłumika po usunięciu kata
PolishPower

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: PolishPower »

brzmi podobnie jak strzały z turbiny przy zmianie biegów w sportowych samochodach he he he :mrgreen: Co do kata to nie był wycinany, a odgłos mozna opisać tak jakby ta turbina miała się zaraz zatrzeć... eh
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

PolishPower pisze:Co do kata to nie był wycinany, a odgłos mozna opisać tak jakby ta turbina miała się zaraz zatrzeć... eh


Pewnie kierownice się przycinają.
Michal
PolishPower

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: PolishPower »

szymekgd, tak masz racje, już kiedyś opisywałem moją przygode z turbinka na forum. Podczas czyszczenia 'gruszki' po ruszeniu kierownicą w pewnym momencie czuc ewidentna blokade(można porownać do kruszenia ziarenek pisaku). Wracając do tego 'dzwieku' to pojawił się jakies 2 tyg. temu a gruszka była czyszczona wczesną jesienią i tak mnie zaciekawiło co to może być, także coś czuje że jest to kolejny z etapów przybiżający do calkowitego rozwalenia się turbiny :mrgreen:
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

PolishPower pisze:także coś czuje że jest to kolejny z etapów przybiżający do calkowitego rozwalenia się turbiny


Po czyszczeniu dźwięk zniknie.
Michal
PolishPower

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: PolishPower »

Koledzy, a jeszcze jedno pytanko... w planach jest naprawa turbo i przydałyby mi się jakieś namiary na ludzi którzy zrobią to raz a konkretnie. Jestem z okolic Stalowej Woli, także moglibyście polecić kogoś kto by się dobrze tym zajął tak +/- w obszarze ok. 100km ??
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Skąd?: Niepołomice

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: marek_igor »

PolishPower, Mielec słynie z regeneracji turbo, ale nie wiem który zakład, bo też jestem na etapie poszukiwań
PolishPower

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: PolishPower »

marek_igor, To jeżeli zorientowałbyś się co i jak, to podrzuć jakieś info, bo ja to pewnie zabiore sie za to dopiero bliżej wiosenki :-P
co do Mielca to właśnie słyszałem od paru osób że zajmują się tam własnie takimi rzeczami, ale chciałem jeszcze podpytać was kolegów :-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Pisałem w innym wątku, zerknij sobie: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.ph ... bf5#103654
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dęblin

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: macsta12 »

Panowie mam takie małe pytanko, otóż pojawił mi się problem tego typu, że gdy odpale samochód jak na dworze jest temperatura ujemna samochód jedzie jakby turbina w ogóle nie działała. Jedzie jak zwykły diesel. Problem znika po nagrzaniu. Czy to zawór n75 się zawiesza?
Aha i jeszcze ostatnio wsiadłem do takiego tolka jak mój i na wolnych obrotach jakoś tak się lepiej wkręca na obroty. czulszy ma pedał gazu tak jakby.
ODPOWIEDZ