[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Gizmo »

ale burza :)
ktoś kiedyś mi powiedział że się nie powinno ale to było w aucie z generacji lat 80ych, że niby może coś wydmuchać, i tak mi to jakoś zostało,
jeżdżę na 10W40 , bo taki był i taki jest,

wytłumaczcie mi co mi da zmiana na 5w?
człowiek uczy się każdego dnia.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: vwir »

W zimie będzie rzadszy przy zimnym silniku, poprawiając jego smarowanie.
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Gizmo »

to fakt,

nie żebym od razu zmieniał, ale przy 220 tyś można to bezpiecznie zrobić?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: vwir »

Zawsze można. Nawet jeśli jakimś cudem coś się rozszczelni, to wymień uszczelkę. Olej nie służy do uszczelniania silnika ;)
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Bartosz_n »

marek_igor pisze:Do pompowtrysków, jak np mój, olej musi spełniać normę 505.01 - czyli półsyntetyk wogóle nie wchodzi w grę

Ta dobra tylko weź to wytłumacz tym przygłupim mechanikom , którzy od lat rozprzestrzeniają te plotki na temat nagłych wycieków oleju po przejściu na syntetyk.
marek_igor, powiem Ci, że ludzie to mnie już nieraz przestraszyli gdy opowiadali historie zaczerpnięte od p. Mietka albo p. Zdzisia. Co oni wymyślają to nawet w głowie się nie mieści.

Bartosz_n napisał/a:
Mój polonez przy 320
:shock:
_________________

No dobra dokładniej to ma 318. Trochę przybliżyłem.
To nie zawodny silnik 1,6 na wielopunkcie . nieraz mnie dobija , że odpala szybciej niż Tolek :-P
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: cash »

ale co będzie lepsze w końcu z valvoline'a zwykłe 5w40 czy maxlife?
k
konkon
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2012, 14:50

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: konkon »

Synpower jest wyższą serią niż Maxlife, który jest papką marketingową.
Petrostar -> oleje, części, chemia
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Szymek08 »

Do TDI lać 5W-40 i tyle....
Awatar użytkownika
Sikor
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 24 lis 2012, 16:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Radom

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Sikor »

Zalany miałem Castrol Magnatec 10w40 , wymiana co 10 tyś wziął jakieś 0,7l teraz zalany Liqui Moly 10w40 zobaczymy ile weźmie :-) przebieg 207 Tyś.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: mariusz88 »

a co powiecie na to, że lotos 5w40 za ~60zł 4l spełnia wyższe normy niż Shell Helix za ~90 4l , tak przynajmniej wyszło z tego, co znajomy pokazał mi na opakowaniach :shock:
ODPOWIEDZ