Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Łojek pisze:Można go programowo ustawiać w zakresie chyba od 4% do 94%, czy jakoś tak.


W tym zakresie działa zawór, w dieslu udział spalin jest od 4% do 60%

Łojek pisze:Pan z Tuneup napisał mi, że klienci z zamkniętym EGR blachą narzekają na długie nagrzewanie się silnika zimą.


Może ma rację z temp., ale po co katować silnik spalinami?

Dasz radę, po zrobieniu softa, zlogować stat. 003 - ciekawi mnie czy/o ile zmieni udział spalin na wolnych obrotach.
Michal
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Łojek »

Jak mi powiesz o co kaman na PW np, to chętnie zloguję.
Jutro robię program, więc jak dasz radę dziś napisać krok po kroku co mam zrobić, to jeszcze dziś zloguję, potem kolejny raz po sofcie i zobaczymy czy jakaś różnica jest :)
U mnie z obsługą VAG'a słabo, bo kabelek przyszedł niedawno :)
Na razie umiem się podłączyć, odczytać błedy, skasować je, pogrzebać w blokach pomiarowych poszczególnych podzespołów i to wszystko w temacie.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Log stat. 003 - grupa ENGINE - MEAS. BLOCK - 003, na postoju, silnik rozgrzany do 90st., wolne obroty, ok.50s, przed logiem lekko dotknij gazu.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

U mnie dokładnie to samo zostało zrobione przy chipie. EGR się nadal otwiera, ale tylko przy niskich obrotach.
Maciejojpp
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 19 cze 2010, 17:18

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Maciejojpp »

Panowie...

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

i odacza sie go od n75????
Projekt Cupra w toku...
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Dawid1992P »

Ja go zaslepilem ale nie odlaczylem i ustało szarpanie na zimnym.
xshock

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: xshock »

Witam ja troszke nie w temat ale mam problem poszukuje czesci ze zdj http://imageshack.us/photo/my-images/854/dolotb.jpg/ moze ktos z was bedzie znał fachowa nazwe bo moja uległa zniszczeniu i probuje jakos dojsc do tego by kupic nowa
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

xshock, jest to rura ciśnieniowa o nr katalogowym 1J0 145 770 H dla nr VIN z końcówką do X-025000 lub 1J0 145 770 T od Y-000001
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Łojek »

Zlogowałem EGR przed programem, wrzucam wykres.
Na wykresie po lewej obroty silnika, po prawej % otwarcia EGR.
Silnik rozgrzany do 90 stopni, na wolnych obrotach EGR otwarty w 50-60%,
jak obroty wzrastają EGR się przymyka do 4,8%
Zloguje po programie w wolnej chwili i wrzucę wykres.
EGR zaślapiają osoby, które mają nieszczelny EGR i turbina im dmucha do wydechu zamiast do kolektora. Jak ktoś chce odłączyć recykrulacje na sprawnym EGR wystarczy zdjąć z niego podciśnienie i je zaślepić.
Obrazek
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Łojek pisze:Silnik rozgrzany do 90 stopni, na wolnych obrotach EGR otwarty w 50-60%,


Zakładając, że max udział spalin w dieslu wynosi 60% to EGR otwarty jest w 100%

Łojek pisze:EGR zaślapiają osoby, które mają nieszczelny EGR i turbina im dmucha do wydechu zamiast do kolektora.


W tym przypadku n75 nie złoży kierownic, turbina więcej dmuchnie i ciśnienie będzie utrzymane, pamiętaj też, że do kolektora lecą spaliny.

Łojek pisze:Jak ktoś chce odłączyć recykrulacje na sprawnym EGR wystarczy zdjąć z niego podciśnienie i je zaślepić.


Po uprzednim wyczyszczeniu przylgni i sprawdzeniu szczelności zaworu.
Michal
ODPOWIEDZ