Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

cash pisze:Nie no tak :mrgreen: Rozumiem, czyli serwo nie dostaje podciśnienia i wszystko przez ten nie zatkany wężyk :-) Ok dziś zatkam, myślałem, że jeszcze coś innego jest nie tak , dzięki :)

Taa... wszystko przez zatkany wężyk do EGR :591: :570:

Najpierw to sprawdź czy vaccum robi podciśnienie. Nie potrzebny vacuumeter.... wystarczy jak dostawisz palca i sprawdzisz czy zasysa <zygi>
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

cash, zatkaj ten nieszczęsny wężyk, teraz pompa vacum nie nadążą z podciśnieniem...Skoro zaślepiłeś egr to po prostu wytnij zasilanie podciśnieniem n18, a nie rób amatorki z kulka czy śrubką ;)
Michal
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

kurczę ja wogóle wywaliłem wężyk łączący turbo z EGR. Zaślepka przy turbo i przy zaworze. Nie zaślepiałem wężyka idącego do zaworu EGR. Mam tak od 1.5 roku i nie widzę żadnej różnicy w zachowaniu auta no może poza wolniejszym nagrzewaniem ;-)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

Ja miałem samą blachę między kolektorem a rurką łączącą EGR nie mam porównania z oryginałem bo to nie moja sprawka ale po zmianie kodowania VAGiem w grupie 003 zauważyłem, że auto lepiej się wkręca. Jak będzie cieplej to odepnę całkowicie podciśnienie od N18 zostawię tak jak jest tylko wymienię zaślepkę na uszczelkę i zobaczę jak to wszystko hula.
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Łojek »

Zapytałem Tunera, co powinienem zrobić przed zwirusowaniem.
Usuniecie kata => jak najbardziej
Czyszczenie EGR i kolektora => jak najbardziej
Zaślepienie EGR => NIE

Powiedział, ze przymknie go w programie. Całkowite zaślepienie
wydłuża czas nagrzewania silnika zimą, na co skarżyli się klienci,
którzy włożyli blaszki w rurkę od EGR.
Myślę, że można mu zaufać, zawsze można te blaszki dołożyć.
Moje auto latało 10 lat na niemieckim paliwie, ja zrobiłem dopiero 3 tys. w PL
Podczas dzisiejszego czyszczenia EGR i kolektora
nazbierałem 200ml syfu (plastikowy kubeczek jednorazowy)
Wątpie, żeby Niemiec przed sprzedażą go czyścił.
Wygląda na to, że jakość paliwa ma zasadnicze znaczenie w syfieniu się kolektora.
Polatam z 10tys km, rozbiorę i zobaczę jak się sprawy mają, czy mocno zarośnie.
Jeżeli tak, to i ja zaślepię tą nieszczęsną recyrkulację.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

Łojek pisze:Wygląda na to, że jakość paliwa ma zasadnicze znaczenie w syfieniu się kolektora.


EGR i dolot nie zasyfi Ci się tak szybko, po drugie to co się osadza to sadza która trafia na mgiełkę olejową podawaną przez turbinę od odmy.

Łojek pisze:Polatam z 10tys km, rozbiorę i zobaczę jak się sprawy mają, czy mocno zarośnie.


w zasadzie nic tam nie zobaczysz
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Łojek pisze:Powiedział, ze przymknie go w programie. Całkowite zaślepienie
wydłuża czas nagrzewania silnika zimą, na co skarżyli się klienci,
którzy włożyli blaszki w rurkę od EGR.


O ile faktem jest, że można wyłączyć w sofcie to drugiej części wypowiedzi nie rozumiem: sugerujesz, że wyłączony w programie nie wpłynie na wydłużenie nagrzewania się silnika, dla mnie blaszka i zawór cały czas w pozycji zamkniętej to jest to samo - nie ma spalin w dolocie.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: kornat »

szymekgd, napisał przymknie a nie zamknie to zapewne nie będzie zamknięty cały czas jak to ma w przypadku blaszki. Programowo można zrobić tak aby się on wcześniej zamykał, np. przy obrotach 1800 lub przy wciśniętym gazie powyżej 30% Czyli on będzie otwarty na wolnych obrotach a zamykany podczas jazdy (chyba że się nie spełnia tego warunku co pisałem wyżej) ale tdi jeździ się na tak niskich obrotach to podczas jazdy będzie on zamknięty.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Nie słyszałem o tunerze który by modyfikował mapę egra pod życzenie klienta, ale masz rację, przy odrobinie chęci można zmienić wartości wszystkich osi tej mapy ;)

Egr nie służy do przyśpieszania nagrzewania się silnika, a obniżeniu temp. przy wybuchu mieszanki co powoduje obniżenie się ilości tlenków azotów (ekologia) i nie wiązał bym tego z wolniejszym rozgrzewaniem auta w zimie, szczególnie w autach wyposażonych w chłodnicę spalin przed egrem ;)
Michal
Łojek
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 07 paź 2012, 11:10
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Łojek »

Wiec od początku...
Umówiłem się na wirusa w Tuneup w Gdańsku na jutro.
Zapytałem co zrobić przed, odpowiedzieli, żeby nie zaślepiać EGR.
Przymkną go w programie, jak pisał kolega w poście wyżej.
Można go programowo ustawiać w zakresie chyba od 4% do 94%, czy jakoś tak.
Skoro tuner znający się na rzeczy prosił, żeby nie zaślepiać,
to po co mam mu robić na złość i wstawiać blaszkę?
Pan z Tuneup napisał mi, że klienci z zamkniętym EGR blachą narzekają na długie nagrzewanie się silnika zimą. U mnie w ASV nie ma chłodnicy spalin, kolektor wydechowy ze ssącym połączone są rurką z zaworem EGR.
A swoją drogą zupełnie z ciekawości, zrobię test nagrzewania się silnika z i bez recyrkulacji spalin.
Jednego dnia pojadę do pracy z zaślepionym zaworem z podpiętym laptopem w celu kontroli temperatury co na 500m np, następnego dnia powtórzę test bez zaślepki. Wyniki przedstawię w tym wątku.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
ODPOWIEDZ